All Witcher 2-DLC kommer vara gratis

Robot
All Witcher 2-DLC kommer vara gratis

CD Projekt RED meddelar att de kör på den gamla skolans tradition. Det vill säga - gratis uppdateringar. Däremot kan du potentiellt vänta dig större expansioner som kommer kosta.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt-red


Medlem
All Witcher 2-DLC kommer vara gratis

Awesomesauce!

Medlem

Gött, hoppas det är början på en ny trend!


signatur

//Schmoo

Medlem

Härliga nyheter, det här spelet bara forsätter att imponera!

Medlem

Dom enda som verkligen behöver pengarna som DLC genererar viker sig för communityn.

Medlem
Skrivet av Schmoo:

Gött, hoppas det är början på en ny trend!

Snarare att det går tillbaka till så det var förut. Mycket bra initiativ på min ära. Hela det här med DLC har gått på tok får långt. (Mappack till CoD:BO, 4 maps 120-130:- )

Medlem

Måste tillstå att CD Projekt som spelföretag ligger mycket högt upp på min lista.
De har en kundpolicy som står i bjärt kontrast till jättar som Activision och EA.

Medlem

Det är så här DLC ska vara.

Medlem

Köper bara för att stödja en utvecklare som fattar!

Medlem

CDP går från klarhet till klarhet
Givetvis förhandsbokade man spelet genom GOG

Medlem

nice ska tanka direkt när jag kommer hem ifrån steam wieeew

Medlem

åhmen vafan! haru beställt witcher special edition, men ja haru inte får det en :/
(otolig nörd sitter spänt o väntar !!!!!!!11111111!!!!)


signatur

Rwa?

Avstängd

Jag fattar inte detta spel är det ett RPG fast man får inte utveckla sin egen karaktär? :S Kan någon förklara...

Medlem
Skrivet av jiwn:

Jag fattar inte detta spel är det ett RPG fast man får inte utveckla sin egen karaktär? :S Kan någon förklara...

Ja, rollen är redan förutbestämd, vilket den visserligen är i RPG's som Gothic också..

Tycker inte Witcher (vare sig 1:an eller 2:an - som jag visserligen inte klarat än) når upp till te.x Gothic2, Risen eller Bethesda's RPG, men dom slår allt Bioware gjort de senaste 10 åren eller så ;).. Men du kan utveckla karaktären med olika egenskaper iaf.. inget för den som gillar att utforkska direkt, utan för dom som vill ha mycket story.


signatur
Medlem
Skrivet av jiwn:

Jag fattar inte detta spel är det ett RPG fast man får inte utveckla sin egen karaktär? :S Kan någon förklara...

Behövs väll inte säga mer en att RPG stå för ROLL PLAYING GAME, och inte alls av någon anledning behöver inkludera att man får skapa sin egen karaktär


signatur

Rwa?

Avstängd
Skrivet av MKultra:

Ja, rollen är redan förutbestämd, vilket den visserligen är i RPG's som Gothic också..

Tycker inte Witcher (vare sig 1:an eller 2:an - som jag visserligen inte klarat än) når upp till te.x Gothic2, Risen eller Bethesda's RPG, men dom slår allt Bioware gjort de senaste 10 åren eller så ;).. Men du kan utveckla karaktären med olika egenskaper iaf.. inget för den som gillar att utforkska direkt, utan för dom som vill ha mycket story.

Fast bioware har ju även gjort Baldurs Gate och det är fan bra.

Skrivet av Annanaz:

Behövs väll inte säga mer en att RPG stå för ROLL PLAYING GAME, och inte alls av någon anledning behöver inkludera att man får skapa sin egen karaktär

Fast jag tycker hela poängen med RPG är att man kan skapa en egen karaktär/roll och leva efter den och utveckla karaktären med svåra val. Även om jag förstår deffinitionen av du får leva in i en redan förbestämd roll så skulle man ju kunna säga att Battlefield serien är RPG för du får leva in i den karaktären. Finner inte att RPG bara handlar om XP poäng, vilket jag får intrycket nu. Det är som att ha rollspelssex lek där din förbestämda roll är att vara Elefant....är ju kanske inte så upphetsande.

Medlem

Just därför supportar jag de genom att köpa spelet!

Medlem

Gött att det finns fler utvecklare som gör så här nu mera. Hoppas det blir en trend eller lite typ halv obligatoriskt:):):). Det är gött att leva!

Medlem

Gratis DLC? Ingen DRM? Utvecklat primärt för PC?
Trevligt att det finns utvecklare med både själ och hjärta på rätt ställe!

Medlem

Bara för detta ska jag köpa ettan och spela det snarast, sedan avnjuta 2an. SÅ JÄVLA RÄTT.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Öppnade nyss min Nordic Edtion, så jäckla sweet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av jiwn:
Skrivet av MKultra:

Ja, rollen är redan förutbestämd, vilket den visserligen är i RPG's som Gothic också..

Tycker inte Witcher (vare sig 1:an eller 2:an - som jag visserligen inte klarat än) når upp till te.x Gothic2, Risen eller Bethesda's RPG, men dom slår allt Bioware gjort de senaste 10 åren eller så ;).. Men du kan utveckla karaktären med olika egenskaper iaf.. inget för den som gillar att utforkska direkt, utan för dom som vill ha mycket story.

Fast bioware har ju även gjort Baldurs Gate och det är fan bra.

Skrivet av Annanaz:

Behövs väll inte säga mer en att RPG stå för ROLL PLAYING GAME, och inte alls av någon anledning behöver inkludera att man får skapa sin egen karaktär

Fast jag tycker hela poängen med RPG är att man kan skapa en egen karaktär/roll och leva efter den och utveckla karaktären med svåra val. Även om jag förstår deffinitionen av du får leva in i en redan förbestämd roll så skulle man ju kunna säga att Battlefield serien är RPG för du får leva in i den karaktären. Finner inte att RPG bara handlar om XP poäng, vilket jag får intrycket nu. Det är som att ha rollspelssex lek där din förbestämda roll är att vara Elefant....är ju kanske inte så upphetsande.

Ja, fast nu är allting ordnat så att du får utveckla den här karaktären och ta den genom en massa svåra val. I och med att det bara är EN karaktär har de kunnat göra storyn betydligt bättre och betydligt djupare. Det var iaf så jag upplevde ettan och om de bara låter mig regga spelet någon gång så jag kommer åt all DLC är jag tämligen säker på att jag kommer uppleva tvåan på samma sätt...

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av jiwn:

Jag fattar inte detta spel är det ett RPG fast man får inte utveckla sin egen karaktär? :S Kan någon förklara...

Behövs väll inte säga mer en att RPG stå för ROLL PLAYING GAME, och inte alls av någon anledning behöver inkludera att man får skapa sin egen karaktär

ROLE Playing Game...men du har rätt. Rollspel måste inte innebära att du ska skapa din egen karaktär. Dock föredrar majoriteten av oss rollspelare det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Var tvungen att läsa detta två gånger det verkar så udda <3 CDP

Medlem
Skrivet av Reize:

Jag är imponerad av vad som har åstadkommits här. Men jag är osäker på om Witcher blir något mer än bara ett småkul rpg som man lägger ifrån sig efter en vecka. Väntar på recensioner, så får de bestämma ifall det blir köp eller pirate bay...

Jag hoppas du får ett obsidian tower uppkört i ändalyktan innan kvällen är till ända.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Reize:

Jag är imponerad av vad som har åstadkommits här. Men jag är osäker på om Witcher blir något mer än bara ett småkul rpg som man lägger ifrån sig efter en vecka. Väntar på recensioner, så får de bestämma ifall det blir köp eller pirate bay...

CD Projekt är en av få utvecklare som verkligen satsar på PC spelarna så jag tycker att du borde supporta de istället för att klaga såvida du inte vill börja lira konsolportar i framtiden.

Medlem

Väntar fortfarande på mitt exemplar från brittiska game... Har dock inte klarat ettan en, och med tentaplugg lär jag inte göra det på ett tag heller... Så witcher 2 får snällt vänta, längtar rejält dock.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

CD Projekt RED och Reality Pump är de jag sätter framtidstron till Nu vill jag bara se en port till 360

Inaktiv

CPR har både hjärta & hjärna

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Reize:

Jag är imponerad av vad som har åstadkommits här. Men jag är osäker på om Witcher blir något mer än bara ett småkul rpg som man lägger ifrån sig efter en vecka. Väntar på recensioner, så får de bestämma ifall det blir köp eller pirate bay...

Jag hoppas du får ett obsidian tower uppkört i ändalyktan innan kvällen är till ända.

Problem, officer?


signatur

Imperator

12
Skriv svar