Robot
Fable III

Den har förbigåtts och försenats, men nu är Fable-serien tillbaka på pc. I Fable III är Albion vackrare än någonsin – men var det värt att vänta på?

#fable-iii, #lionhead


Medlem
Fable III

Ohh längtar Ska bli mysigt att spela igenom

Medlem

Vänta nu, är det automatiskt sikte i PC-versionen också? Går det inte att stänga av?

Medlem

Så jag längtat. Bra recension!


signatur

Life is short , play more

Medlem

Jag vet inte om jag fått detta om bakfoten men finns det någon typ av MP eller Co-Op?

Medlem

fable III är 2010's tråkigaste rpg, ingen utmaning alls, man återupplivas på plats, och valen ger nästan inga konsekvenser, sen är moral system lite konstigt.
Spoiler varning:
Man räknas som god om man slösar pengar på saket som gör folk glada istället för att rusta upp försvaret och rädda dem.

om ni vill har riktiga recensioner av spelet bör ni kolla angry joes eller ben yahtzee
(Zero Punctuation) recensioner

Medlem

Njaaääää, sommaren nalkas, har inte tid.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

fable III är 2010's tråkigaste rpg, ingen utmaning alls, man återupplivas på plats, och valen ger nästan inga konsekvenser, sen är moral system lite konstigt.
Spoiler varning:
Man räknas som god om man slösar pengar på saket som gör folk glada istället för att rusta upp försvaret och rädda dem.

om ni vill har riktiga recensioner av spelet bör ni kolla angry joes eller ben yahtzee
(Zero Punctuation) recensioner

Dock har de ju sagt att pc-versionen ska vara betydligt svårare men jag vet inte. Dock gillar jag stilen som har varit i fable, att om du gör rätt beslut så kan du i princip bli oövervinnelig. Ibland kan det vara roligt att bara springa runt och slakta och känna sig allsmäktig.

Medlem

älskade ettan så att bli påmind om den känns fortfarande bra när jag lirar dom nyare men håller med om att dom inte är lika bra

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av ingen aning:

fable III är 2010's tråkigaste rpg, ingen utmaning alls, man återupplivas på plats, och valen ger nästan inga konsekvenser, sen är moral system lite konstigt.
Spoiler varning:
Man räknas som god om man slösar pengar på saket som gör folk glada istället för att rusta upp försvaret och rädda dem.

om ni vill har riktiga recensioner av spelet bör ni kolla angry joes eller ben yahtzee
(Zero Punctuation) recensioner

Dock har de ju sagt att pc-versionen ska vara betydligt svårare men jag vet inte. Dock gillar jag stilen som har varit i fable, att om du gör rätt beslut så kan du i princip bli oövervinnelig. Ibland kan det vara roligt att bara springa runt och slakta och känna sig allsmäktig.

man är oövervinnelig redan från början i fable 3

Medlem

Helt ofattbart enligt mig att någon ens kan tycka om det här skitspelet. Sämre spel får man leta länge efter

Medlem
Skrivet av Cane:

Helt ofattbart enligt mig att någon ens kan tycka om det här skitspelet. Sämre spel får man leta länge efter

+1

Medlem

Någon som har fått lite skit gratis från Lionhead..?

Det är ett jävla skitspel, fördummat till..
Ja, min 5 åriga son skulle kunna lira det utan problem..
Våldtäkt på det som en gång va en skaplig (Fable var bra, i tvåan började förfallet) spelserie.

Köp inte detta, det är inte värt stålarna, inte ens för en fd Fablenörd som jag..

Medlem
Skrivet av Manley:

Någon som har fått lite skit gratis från Lionhead..?

Det är ett jävla skitspel, fördummat till..
Ja, min 5 åriga son skulle kunna lira det utan problem..
Våldtäkt på det som en gång va en skaplig (Fable var bra, i tvåan började förfallet) spelserie.

Köp inte detta, det är inte värt stålarna, inte ens för en fd Fablenörd som jag..

köpte både ettan och lost chapters, grymt bra spel, men som du säger fable 2 och 3 är fördummade, lionhead verkar inte veta vad som var bra med ettan

X9
Medlem

Hur fz kan ge denna katastrof 4/5 "Säkert köp" är för mig en gåta.

Inaktiv

4av5!? knappast...

Medlem

mycket hat här

Medlem

Alltid lika härligt med kommentarer som kryddas med diverse svordomar och slarvigt språk för att understryka seriositeten i skrivarens nerdrage.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av HerrA:

Alltid lika härligt med kommentarer som kryddas med diverse svordomar och slarvigt språk för att understryka seriositeten i skrivarens nerdrage.

bah, vem bryr sig om stavning på internet?

Medlem
Skrivet av ingen aning:
Skrivet av HerrA:

Alltid lika härligt med kommentarer som kryddas med diverse svordomar och slarvigt språk för att understryka seriositeten i skrivarens nerdrage.

bah, vem bryr sig om stavning på internet?

hehe inte många - tyvärr. Man ska vårda sitt språk.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan det vara så att man använder kraftuttryck mer på internet eftersom den som läser vad du skrivit har svårt att uppfatta olika betoningar och, inte minst, ditt kroppsspråk som du hade använt om ni hade haft en konversation öga mot öga..?

^^

Medlem

Jag undrar hur många av er som kört fable3 på PC? För de har trots allt ändrat en del, därav svårigheten till att börja med, vilket det är många som klagar på... jag kan själv inte säga att det är varken svårt eller lätt då jag inte spelat det, men folk får sluta skrika ut glåpord innan de testat spelen.

Medlem

Hade inga direkta förhoppningar om spelet när det kom till xboxen men jag blev till slut riktigt frustrerad när jag klarade ut det och tänkte tillbaka vad det är för ett skitspel. Denna länk sammanfattar allt:
http://unrealitymag.com/index.php/2010/10/29/why-fable-3-is-a...

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Jag undrar hur många av er som kört fable3 på PC? För de har trots allt ändrat en del, därav svårigheten till att börja med, vilket det är många som klagar på... jag kan själv inte säga att det är varken svårt eller lätt då jag inte spelat det, men folk får sluta skrika ut glåpord innan de testat spelen.

"Här skriver jag förstås enbart om Windows-utgåvan av Fable III. Men skillnaden är i praktiken knappt märkbar. Nyheterna i själva spelet är ytterligt få: ett hardcore-läge där du inte längre regenererar hälsa om du håller dig undan en stund i striderna"

så om det är den enda skillnaden är spelet fortfarande skit

Medlem

Hysterisk video

Medlem

Med tanke på kamerans rörelse efter fjädern, borde Tom Hanks också vara med. ^^

Medlem

Har precis testat spelet och här är min uppfattning:

+ Trevliga miljöer
+ Helt OK story

- Combat är värdelös och obalanserad. Med melee attacks blockar fienderna 50% av slagen och det tar tid att döda dem. Med magic dör dem på 2 skott.
- Inga egna initiativ, följ guldglimrande vägen blint.
- Otroligt många laddningsekvenser, väldigt frustrerande.
- Inget eller lite utrymme för göra karaktären mer personlig, spells/utseende etc.
- Dåligt tempo. Gillar du action är det här inget för dig. Allt går otroligt långsamt.
- "Hardcore" som nämns i artikeln är värdelös, fortfarande alldeles för lätt spel då det trots allt riktar sig till 16 år och uppåt.
- Massa andra småfel, t.ex. "håll in E för att acceptera" när man egentligen bara borde kunna klicka en gång. Det är otroligt irriterande i längden.
- För få items. Vapnen ser likadana ut som i 2:an.
- Du måste tillbaka till Sanctuary för att göra det minsta lilla som att byta kläder. Bara det blir 4 till laddningscener.

Slutsats:
Hur det här spelet kan ha fått 4/5 i testet är enligt mig helt ofattbart. Det är tjänstefel att ge PC versionen högre än 1/5. Jag skulle inte ens varva det här spelet om jag fick en tusing. Det är, milt uttryckt, en riktigt vedervärdig smörja. Ett tips är att tanka ner det och prova först innan ni köper det slipper ni kasta pengarna i sjön.

Medlem

Nja, jag står fast vid vad jag skrev i recensionen: De har i praktiken inte ändrat någonting i Windows-utgåvan. Och jag älskar det fortfarande.

Medlem

Blandade svar (var sjuk igår, så ledsen om jag dyker upp sent i tråden):

Det finns co-op, men du måste besöka en hjälte i hans/hennes värld, eller vice versa. Man kan dock få barn med varandra!

Automatsiktet går inte att stänga av, men det går att sikta manuellt om man håller in en knapp.

Jag har inte fått något gratis från Lionhead. Faktum är att när Fable III kom ut till Xbox 360 så köpte jag en ny Xbox bara för att kunna spela det ifred (och med min tjej).

Medlem

Blir väl inte så förvånad. FZ gav ju Dragon Age 2 en fyra i betyg också hehe

Det är intressant när det är en märkbar konflikt mellan en spelsida och dess medlemmar. Brukar ty mig till metacritic då för att kunna se hur det ligger till på andra håll. Spelet har förnuvarande 76/100 vilket får ses som ett bra betyg men i förhållande till ex Witcher 2 som ligger på 92 har det inte mycket att komma med.

Hur som helst, jag har Fable III och är ett stort RPG fan. Gillar spelet dock och ger det ett soklart Godkänt pga dess mysiga miljö, vilket får mig att bortse från den idiotiska kameran och det enkla combat-systemet.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

12
Skriv svar