Måste stå emot...

Flakmonkey
Måste stå emot...

[ia=26774; large]

Sägs att många lägger på sig några kilo när de börjar på mitt jobb och det är inte så svårt att förstå när man möter den här synen efter en lång arbetsdag och tom mage. Den här gången lyckades jag dock visa lite karaktär och gick förbi utan att äta någonting, men frågan är nu om jag kommer äta något vettigare hemma eller om jag inte köper en pizza ändå. Vore rätt typiskt mig faktiskt

#blogg

Inaktiv
Måste stå emot...

Tycker därimot att man ska unna sig i livet. vill jag ta en stor glass i den sköna sommar värmen så gör jag det.. vill jag käka en pizza så är jag sugen. Handlar mera om att inte käka två pizzor eller två glassar.

Man lever bara en gång.. tacka inte nej

Medlem

Håller med föregående talare
Dom är ju slice:ade, man kan ju ta en, två bitar bara, resten av tallriken med sallad. Det är ifall man tar en hel pizza som det kan bli jobbigt.


signatur
Flakmonkey

Jag måste tack för att ni tror att jag verkligen kan hålla mig till att bara äta en eller två bitar... börjar jag väl äta något sånt här så äter jag tills det är slut eller jag är så sjukt mätt att det inte ens är roligt längre... Sen är det ju som så att jag egentligen inte ens var sugen på det, jag är egentligen rätt sällan sugen på just pizza då jag faktiskt föredrar annan mat och varje gång som jag faller för en sån här frestelse så ångrar jag mig efteråt eftersom jag egentligen ville ha någonting annat. Det är bara bukfyllnad så att säga.

Men principen att unna sig är jag en stark förespråkare av. Nu när man kommit igång med träningen så kan man faktiskt unna sig det mesta, om än med måtta förstås, och då ska man också göra det tycker jag. Det är ju bra för själen. Dock så försöker jag hålla mig till "speciella" tillfällen, tex så undviker jag att unna mig alltför mycket när jag är själv utan sparar det mycket hellre till något socialt tillfälle.

Tror ju knappast på att man ska leva i någon asketisk tillvaro där det bara handlar om att plåga sig själv med träning och trist mat, snarare tvärtom. Men jag tror samtidigt att för att få balans i det hela så måste man unna sig med måtta, annars går det ut över annat härligt här i livet samtidigt som det förlorar sin glans...

Medlem

Själv lagade man och klämde i sig en bit lax och qinoa-sallad med bönor samt en skvätt Créme fraiche (ohhh va jag är en sucker för créme fraiche!!)

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jag måste tack för att ni tror att jag verkligen kan hålla mig till att bara äta en eller två bitar... börjar jag väl äta något sånt här så äter jag tills det är slut eller jag är så sjukt mätt att det inte ens är roligt längre...

Så har väl jag varit också, äter sällan pizza jag också nuförtiden, men har lärt mig att göra som jag skrev tidigare. Dock när det gäller asiatisk mat så kan jag fortfarande äta mig sjukt mätt. Älskar asiatisk mat.

Och precis som du skriver så är det mycket trevligare att lyxa till sig lite då det är ett socialt sammanhang. Vi brukar gå på bio ofta och oftast så brukar vi träffas innan och käka nå tillsammans också.

Jag ser väl ut som du såg ut i början. Dock gillar jag inte att springa eller gå på gym, utan är mer för att cykla och sporta. Just nu simmar jag minst 3 gånger i veckan, badmintonträningen är slut för säsongen, så får försöka laga min cykel då den rasat ihop helt nästan. Annars får man väl ut och promenera någon timme varje dag istället.


signatur
inK
Medlem

Såhär står du emot pizzan utan problem!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Eller så öppnar du min blogg och detta inlägg.

Pizza är alltid gott, men man ska äta det sällan, då blir det godast.

1
Skriv svar