Duke Nukem Forever-demo i juni via First Access Club

Robot
Duke Nukem Forever-demo i juni via First Access Club

Det första viktiga meddelandet i filmform röjde en försening. Detta andra berättar istället om när du som är First Access Club-medlem kan prova på demoversionen.

#gearbox-software, #borderlands


Medlem
Duke Nukem Forever-demo i juni via First Access Club

Vilket inte riktigt är en månad innan, som först utlovat :/

Medlem

sen finns det ju dom som redan spelat demot...

Medlem

Förbokat på webhallen, bör väl få tillgång till demot då?

Nåväl, kan väl få tag på det på andra ställen om så behövs

Medlem

Visst det är ju stoft o få ett demo dock är en vecka lite väl snålt, skulle varit en månad eller liknande. Sen så när jag i vanliga fall endast har bra saker att säga om Steam så äre lite synd när man förbokar det där så får man ingen kod. Fast o andra sidan ett demo, som Hannu87 säger, säkerligen kommer kunnas "få tag på det på andra ställen" endast en vecka innan hela schabraket släpps jämfört med steams pre-order "10% off" och faktum att man kommer kunna pre-loada det så samma sekund som spelet släpps kan man spela det.

I mitt fall så tar jag det sistnämna och låtsas som att jag aldrig hörde något om ett demo ô_O


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Dåligt tycker jag. Ett demo ska man få gratis för att få testa spelet och avgöra om det är värt ett köp. Så var det förr i alla fall. Men men, PC världen förändras ju åt att vi ska betala för kartpaket så detta är väl nästa steg kanske?!
Kommer köpa Duke Nukem oavsett för jag tycker det ser galet skoj ut. Om inte ur nostalgiska skäl.

Någon som kan bekräfta att man kan köpa det retail och ändå knyta det till Steam? Står på Steam store page att det har Steam Cloud så jag antar att det knyts till mitt konto, eller?

Medlem

Ja... jag har då förbokat spelet. Balls of Steel Edition t o m. Men jag har då inte fått någon tillgång till något som skulle kunna ge mig demot eller något som ger mig inträde till First Access Club...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vilken skit!

Köpte Borderlands GOTY endast för att få tillgång till DNF demot "innan alla andra". Nu visar det sig att vem som helst som förbeställer DNF också får tillgång till demot. Så jag har i princip betalat 250 spänn för ett vanligt jävla demo!?

Medlem

Ska boka nu då


signatur

Game long and prosper

Medlem

Förboka? Näe... inte ifall man inte skulle bli erbjuden nåt extraordinärt.

Ser ingen anledning till o förboka när man ändå har spelaffären runt hörnet. Bara o gå ner dit när spelet släppts.

Medlem
Skrivet av PatSupreme:

Dåligt tycker jag. Ett demo ska man få gratis för att få testa spelet och avgöra om det är värt ett köp. Så var det förr i alla fall. Men men, PC världen förändras ju åt att vi ska betala för kartpaket så detta är väl nästa steg kanske?!
Kommer köpa Duke Nukem oavsett för jag tycker det ser galet skoj ut. Om inte ur nostalgiska skäl.

Någon som kan bekräfta att man kan köpa det retail och ändå knyta det till Steam? Står på Steam store page att det har Steam Cloud så jag antar att det knyts till mitt konto, eller?

Exakt. Demoversioner borde inte vara exklusiva för de som redan bestämt sig för att köpa, utan snarare för att ragga upp nya kunder.
Nåja, blir ett köp oavsett.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av korvbollar:

Vilken skit!

Köpte Borderlands GOTY endast för att få tillgång till DNF demot "innan alla andra". Nu visar det sig att vem som helst som förbeställer DNF också får tillgång till demot. Så jag har i princip betalat 250 spänn för ett vanligt jävla demo!?

Är man så korkad så man köper en produkt för att få tillgång till ett demo så får man nog skylla sig själv.

Själv tycker jag hela grejen skulle bojkottas. Det bevisar ju bara hur kasst Borderlands är om man måste locke med sånt här för att sälja kopior. Ett demo som om man nu är intresserad av att sälja sin produkt borde vara tillgängligt för alla.Tyvverr så har ju Gearbox gjort DNF så får nog vänta med att bojkotta dem till efter det släppts. lågt av utvecklarna som enligt mig borde få näringsförbud...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

på maxFPS kan man inte ens avboka sin produkt

Medlem

Man kan ju inte annat än att älska dom här announcement videosarna asså:D:D:D:D:D:D:D:D:D!

Medlem

ass up, say aaa while i empty your wallet...yes al done plz enjoy our services!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av korvbollar:

Vilken skit!

Köpte Borderlands GOTY endast för att få tillgång till DNF demot "innan alla andra". Nu visar det sig att vem som helst som förbeställer DNF också får tillgång till demot. Så jag har i princip betalat 250 spänn för ett vanligt jävla demo!?

Är man så korkad så man köper en produkt för att få tillgång till ett demo så får man nog skylla sig själv.

Själv tycker jag hela grejen skulle bojkottas. Det bevisar ju bara hur kasst Borderlands är om man måste locke med sånt här för att sälja kopior. Ett demo som om man nu är intresserad av att sälja sin produkt borde vara tillgängligt för alla.Tyvverr så har ju Gearbox gjort DNF så får nog vänta med att bojkotta dem till efter det släppts. lågt av utvecklarna som enligt mig borde få näringsförbud...

Ska väl sägas att iallafall jag fann att Borderlands var väldigt underhållande Skön action i en skön miljö med fokus på coop, har lagt ner många timmar på det. Men jag håller med om att det borde vara tillgängligt för alla utan något exklusiverbjudande. Är inte, som många säger, ett demo till för att man ska testa produkten och bestämma sig för köp?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av korvbollar:

Vilken skit!

Köpte Borderlands GOTY endast för att få tillgång till DNF demot "innan alla andra". Nu visar det sig att vem som helst som förbeställer DNF också får tillgång till demot. Så jag har i princip betalat 250 spänn för ett vanligt jävla demo!?

Är man så korkad så man köper en produkt för att få tillgång till ett demo så får man nog skylla sig själv.

Själv tycker jag hela grejen skulle bojkottas. Det bevisar ju bara hur kasst Borderlands är om man måste locke med sånt här för att sälja kopior. Ett demo som om man nu är intresserad av att sälja sin produkt borde vara tillgängligt för alla.Tyvverr så har ju Gearbox gjort DNF så får nog vänta med att bojkotta dem till efter det släppts. lågt av utvecklarna som enligt mig borde få näringsförbud...

Ska väl sägas att iallafall jag fann att Borderlands var väldigt underhållande Skön action i en skön miljö med fokus på coop, har lagt ner många timmar på det. Men jag håller med om att det borde vara tillgängligt för alla utan något exklusiverbjudande. Är inte, som många säger, ett demo till för att man ska testa produkten och bestämma sig för köp?

Nä tydligen inte längre... Men fenomenet lyser ju genom alla kommersiella marknader, två för en i klädbranschen går ju rätt många på det med. Eller handla för x antal hundra så får du köpa (valfri produkt) för halva priset. Samma princip. Dom får dig att tro att du får något extra helt enkelt...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag blir glad först jag har hela versionen hemma, ser ingen glädje i att få spela demo.

Moderator | Testpilot

Jag har förbokat på webhallen. Vars får jag hem demot??


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar