Diablo III – kompanjoner

Medlem

Nu blev jag sugen igen på diablo3 när jag hörde musiken

Min fråga är: är lockelsen Diablo eller Blizzard?
Diablo är grymt, missförstå inte. Men är det därför alla hoppas på 3an eller är det Blizzard stämpeln som lockar?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Odee:

Ser inte alls lockande ut för mig :c Blir mindre och mindre sugen på spelet ju mer jag ser men jag hoppas de bevisar mig fel.

har oxå det där osuget i bland. men då tänker jag att jag måste ju se nånting seriöst, konkret innan jag dömer. fast det var en sådär video de släppt nu, såg faktiskt inte så snyggt ut...

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:

Min fråga är: är lockelsen Diablo eller Blizzard?
Diablo är grymt, missförstå inte. Men är det därför alla hoppas på 3an eller är det Blizzard stämpeln som lockar?.

diablo för mig...

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av FZappa:

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Om du inte gillar detta behöver du inte läsa - eller skriva en kommentar. Speciellt inte spam.

Hur som helst, det var intressant. Det låter som Blizzard har prickat anhängarna rätt. Däremot kan kan låta bra på papper och bli dåligt i verkligheten. Jag har tillit i dem efter Warcraft III och Starcraft II, i för sig inte RPGs men, men...

Så man får inte tycka att det är ett Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ömnigt spel? Du kanske inte förstod det? Alla tycker inte som dig.

Medlem

Det ser ju fan ut som my little pony fortfarande ... trodde de lyssnat på fansen

Medlem

Alldeles för mycket färg, neongröna grodor?! Nej det är inte Diablo för mig, ge mig ett mörkt helvete! >_<

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Min fråga är: är lockelsen Diablo eller Blizzard?
Diablo är grymt, missförstå inte. Men är det därför alla hoppas på 3an eller är det Blizzard stämpeln som lockar?.

100% Diablo som lockar. Alltid älskat Diablo och kommer alltid att göra det

Även om en annan studio stod för utvecklingen?

Starka frågor för oss inbitna. men det är bra att reflektera ibland.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Ender:

Längtar så det svider! Alla får väl tycka vad dom vill om grafiken, och har man större problem med den förstår jag inte ens varför man är här och neggar. Gå in på http://www.freetetris.org/ istället...realilstiskare block har ni nog aldrig sett. För mig som spelat ettan några timmar, och tvåan i ett par år så ser grafiken fantastisk ut redan nu. Samma Diablo känsla, fast ännu vackrare. Ser verkligen fram emot att få uppleva det i sin fulla prakt på burken.
Tråkigt om inte Matt Uelmen är inblandad i musiken, med tanke på den stämmning hans musik skapade i 2'an (och 1'an?), men jag känner mig trygg i att Blizzard styr upp något som kommer kännas minst lika bra.

va?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Även om en annan studio stod för utvecklingen?

Starka frågor för oss inbitna. men det är bra att reflektera ibland.

Då skulle det inte vara Diablo för mig :/

Om du menar att Blizzard gjorde dom två första och sen en annan studio tog över och gjorde trean.

Exakt, är det Diablo eller Blizzard som lockar.
Studio bemärkelsen är viktig när det gäller spel som uppföljare. Skulle många här inte bli konfusiska om Half Life del 3 inte gjordes utav Valve.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Folk snackar om att det kommer bli skillnad för att Matt Uelman är borta men är inte i princip hela Diabloteamet utbytt då nästan alla de som jobbade på tex D2 stack från Blizzard? Det ger ju lite större inverkan än musiken imo.

Medlem

Oj oj, följeslagare och typ kommunikation! Nästan så rpg-delen av "action-rpg" börjar skymtas, mer sånt och mer story, mindre klick-klick-klick-klick...

Har fått lova dyrt och heligt att jag ska spela det med polarna efter ett jag tvingade dem att spela DoW 1 och 2 med mig

Angående grafiken, eller snarare stilen så är det alldeles för mycket glada färger för min del. Om jag fått bestämma hade de hämtat inspiration från #Disciples serien, där har vi mörk och gothiskt...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Min fråga är: är lockelsen Diablo eller Blizzard?
Diablo är grymt, missförstå inte. Men är det därför alla hoppas på 3an eller är det Blizzard stämpeln som lockar?.

Både och. Diablo, för att jag hade så jäkla kul med 2'an och vet att jag kommer ha minst lika roligt med 3'an, ingen tvekan alls. Har längtat efter den ända sedan jag slutade spela tvåan. Och det är därför jag också säger Blizzard.
Jag började spela PC när jag såg WC2 på polarens dator för första gången. Jag har spelat alla tänkbara typer av spel sedan dess, men inga har tilltalat mig lika mycket eller länge som Blizzards spel har gjort.
Det är inte så att jag ovillkorligt gillar allt dom gör, men dom råkar verkligen göra spel som jag tycker är jäkligt roliga. Har spelat allt dom släppt sedan dess (WC2), och dom har idag ett förtroende hos mig som ingen annan utvecklare har, och jag skulle aldrig tveka at köpa en titel (än så länge) som dom släpper, oavsett vad det var.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

va?

Va?

Inaktiv
Skrivet av Odee:

Folk snackar om att det kommer bli skillnad för att Matt Uelman är borta men är inte i princip hela Diabloteamet utbytt då nästan alla de som jobbade på tex D2 stack från Blizzard? Det ger ju lite större inverkan än musiken imo.

Ja, Diablo och Diablo II gjordes av en studio som Blizzard köpte upp och kallade Blizzard North. Sedan lämnade många studion, till två andra bolag. Ytterligare senare lade Blizzard ner Blizzard North. Ett antal viktiga personer som gjort Diablo började på Flagship Studios. Som i sin tur misslyckades rätt fatalt med sitt Hellgate London. Efter det har dock flera av dem sedan lyckats bra med Runic Games och Torchlight. Går t.ex. att läsa lite om det på Wikipedia;
http://en.wikipedia.org/wiki/Blizzard_North

Så Diablo III är inte gjort av samma studio som gjorde Diablo och Diablo 2, den studion finns inte kvar. Självklart så finns det ändå kvar folk från Blizzard North på Blizzard.

Den som är Lead Designer på Diablo III är Jay Wilson. Han kommer från Relic Games (Homeworld, Company of Heroes osv) och joinade Blizzard 2007.
http://www.diablowiki.net/Jay_Wilson

Så kontentan är att Diablo III är ett spel gjort av helt andra personer än de tidigare spelen. Men Blizzard gör ju kvalitetsspel, så det kan bli väldigt bra ändå.

Medlem

Sugen!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag gillar verkligen RPG delen och tillsammans med kustomiseringen (svenskt ord?) så kommer det bli riktigt bra!

Har STORA förhoppningar på Diablo III! Blir samlarutgåvan för mig

Medlem
Skrivet av Sernert:

Oj oj, följeslagare och typ kommunikation! Nästan så rpg-delen av "action-rpg" börjar skymtas, mer sånt och mer story, mindre klick-klick-klick-klick...

Har fått lova dyrt och heligt att jag ska spela det med polarna efter ett jag tvingade dem att spela DoW 1 och 2 med mig

Angående grafiken, eller snarare stilen så är det alldeles för mycket glada färger för min del. Om jag fått bestämma hade de hämtat inspiration från #Disciples serien, där har vi mörk och gothiskt...

ja eller från Diablo 1, fattar inte hur de kunde anlita Hanna Barbera att styra deras art-direction

Medlem

Ställ om grafiken till svart/vit och dra ner brightness i "options". Voila ni har ert gråa, tråkiga spel till hands. Låt oss andra nu njuta av stilen. (:

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Sernert:

Oj oj, följeslagare och typ kommunikation! Nästan så rpg-delen av "action-rpg" börjar skymtas, mer sånt och mer story, mindre klick-klick-klick-klick...

Har fått lova dyrt och heligt att jag ska spela det med polarna efter ett jag tvingade dem att spela DoW 1 och 2 med mig

Angående grafiken, eller snarare stilen så är det alldeles för mycket glada färger för min del. Om jag fått bestämma hade de hämtat inspiration från #Disciples serien, där har vi mörk och gothiskt...

ja eller från Diablo 1, fattar inte hur de kunde anlita Hanna Barbera att styra deras art-direction

Jo precis, enda anledning till att jag sa disciples istället för diablo är nog mest att jag spelar disciples 3 lite grann nu

Skrivet av Nelfie:

Ställ om grafiken till svart/vit och dra ner brightness i "options". Voila ni har ert gråa, tråkiga spel till hands. Låt oss andra nu njuta av stilen. (:

Titta lita på bilderna till Disciples och Diablo innan du kommer påhopp om att det är grått och tråkigt. Vi vill ha färg, vi vill bara inte att den ska sticka oss i ögonen. Det är en otäck, mörk värld och inte en jävla rave-fest vi ska till...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Sernert:
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Sernert:

Oj oj, följeslagare och typ kommunikation! Nästan så rpg-delen av "action-rpg" börjar skymtas, mer sånt och mer story, mindre klick-klick-klick-klick...

Har fått lova dyrt och heligt att jag ska spela det med polarna efter ett jag tvingade dem att spela DoW 1 och 2 med mig

Angående grafiken, eller snarare stilen så är det alldeles för mycket glada färger för min del. Om jag fått bestämma hade de hämtat inspiration från #Disciples serien, där har vi mörk och gothiskt...

ja eller från Diablo 1, fattar inte hur de kunde anlita Hanna Barbera att styra deras art-direction

Jo precis, enda anledning till att jag sa disciples istället för diablo är nog mest att jag spelar disciples 3 lite grann nu

Skrivet av Nelfie:

Ställ om grafiken till svart/vit och dra ner brightness i "options". Voila ni har ert gråa, tråkiga spel till hands. Låt oss andra nu njuta av stilen. (:

Titta lita på bilderna till Disciples och Diablo innan du kommer påhopp om att det är grått och tråkigt. Vi vill ha färg, vi vill bara inte att den ska sticka oss i ögonen. Det är en otäck, mörk värld och inte en jävla rave-fest vi ska till...

något som också bidrar negativt till att uppnå den där otäcka, mörka världen är att i princip alla attacker lyser och smäller som ett satans nyårsfirande. Det tycks inte gå att klubba ner en zombie lite casual utan att någon tänder på fyrverkerier. Även detta får väl sägas vara en äcklig kvarleva från wow?

Medlem

Bara jag som tycker grafiken ser riktigt jävla risig ut?
Blizzard needs to step it up.

Medlem

Håller tummarna att det inte blir för barnvänligt. Mörkt, svårt och blodigt tack

Medlem

Det är dags nu! Någon som vet om man kommer kunna respecca i detta ?

Medlem
Skrivet av deemo:

Det är dags nu! Någon som vet om man kommer kunna respecca i detta ?

Hoppas det, var lite väl tidskrävande och frustrerande om man specca fel i 2:an

12
Skriv svar