Serienörden har vaknat till liv!

Medlem
Serienörden har vaknat till liv!

I och med allt prat om den kommande Tintin-filmen de senaste dagarna så har serienörden inom mig vaknat till liv igen efter ett par års dvala.

Så nu har jag tagit och beställt Tintinboxen Som innehåller alla delar ur den tecknade serien från 91-92, samt tre böcker ur Walt Disney's Hall of Fame, alla tre böcker med serier från min absoluta favorit Don Rosa.
Just dessa tre böcker innehåller hans mästerverk "Farbror Joakims liv" där man får följa Von Ankas uppväxt, hela vägen från hans första tjänade krona, till bygget av Pengabingen.

#blogg

inK
Medlem
Serienörden har vaknat till liv!

Vad fick du ge för boxen?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

350 kr på CDon som jag länkade till

Joakim-serierna ser frestande ut!

KoP
Medlem

Don Rosa, aaah. Trist att han slutat teckna historier. Han är väl praktiskt taget blind idag?

Medlem

Personligen håller jag Don Rosa högre än Barks (vilket är en hädelse för många). Men om det inte hade varit för Don Rosas serier så hade jag nog aldrig blivit lika historieintresserad som jag är idag. Och detaljerna i hans serier, wow, bara wow...

@Kop: Ja, han måste vara till åren nu. Det är synd på en så otroligt bra tecknare, men han kommer att vara ihågkommen genom hans serier.

Medlem

Jag känner inte någon som håller Barks högre än Don Rosa. Don Rosa > Bark any day=)

Medlem

Jo kanske det, fast utan Barks, inte det Ankeborg vi känner till och älskar. Det är ju i stort sett han som har hittat på allting inom Kalla Anka. Hela Don Rosas berättelse om Joakims Liv är baserat på fakta från Barks serier.

1
Skriv svar