Kinas svar på America's Army - Mission of Honor

Robot
Kinas svar på America's Army - Mission of Honor

Militärsimulator för kinesiska soldater som utvecklas med hjälp av Kinas armé.

#americas-army-special-forces, #mission-of-honor, #wuxi-giant-interactive-group, #battlefield-3


Medlem
Kinas svar på America's Army - Mission of Honor

Onödigt tycker jag. Man lär sig ju inte direkt att skjuta med vapen genom en mus eller hur:)? Bättre at de står å tränar och sedan gör egna banor om man så kan säga. (Asså i verkligheten)

Medlem

Fniss.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Onödigt tycker jag. Man lär sig ju inte direkt att skjuta med vapen genom en mus eller hur:)? Bättre at de står å tränar och sedan gör egna banor om man så kan säga. (Asså i verkligheten)

Är väll inte de som är meningen riktigt heller, det är väll mer en form av propaganda för att folk att vilja gå med i armen. Hence "rekryteringsverktyg"

Edit: tyckte för övrigt att America's army är ett riktigt bra spel, förutom dess "tutorial" eller vad man ska kalla de,

Medlem

Var de tvungen att välja namnet Mission of Honor då? Det känns som att det skulle kunna bli lite förvirrande.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Onödigt tycker jag. Man lär sig ju inte direkt att skjuta med vapen genom en mus eller hur:)? Bättre at de står å tränar och sedan gör egna banor om man så kan säga. (Asså i verkligheten)

Flygsimulator, bilsimulator. Man lär sig inte flyga eller köra för det heller.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Var de tvungen att välja namnet Mission of Honor då? Det känns som att det skulle kunna bli lite förvirrande.

Jo, för Kina är ju världskänt för sina originella produkter och namn eller hur?

Medlem
Skrivet av laxan96:

Onödigt tycker jag. Man lär sig ju inte direkt att skjuta med vapen genom en mus eller hur:)? Bättre at de står å tränar och sedan gör egna banor om man så kan säga. (Asså i verkligheten)

Att sikta och skjuta är ju inte direkt rocketscience, utan det går bra att träna själv på en skyttebana eller liknande. Taktik och hur man rör sig osv. i olika scenarion (skog, storstad, mm) är däremot rätt avancerat, och inget som är direkt lätt att emulera i verkligeheten. Där passar ett sådant här spel ypperligt.

Medlem
Medlem
Medlem

Bra att andra länder får ut lite propaganda genom spel en US of A(Homefront tex).

Medlem

Kan bli intressant faktiskt. Lite omväxling från Amerikanska spel. Kina har rätt imponerande arsenal att plocka från!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Wartex:

Var de tvungen att välja namnet Mission of Honor då? Det känns som att det skulle kunna bli lite förvirrande.

Typ... ett MoH finns det ju redan...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Hade varit ännu roligare om de faktiskt satsade helhjärtat på en egen COD-klon där man spelar som kinesisk hjälte som tar sig an ondsinta uguriska separatister och tibetanska terror-munkar ^^

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Wartex:

Var de tvungen att välja namnet Mission of Honor då? Det känns som att det skulle kunna bli lite förvirrande.

Typ... ett MoH finns det ju redan...

Sen när började det bli relevant att se till att förkortningen på ett spel inte clashar med ett annat spels förkortning?

...och ännu viktigare fråga : sen när började Kineserna bry sig om vad andra tycker och tänker?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Hade varit ännu roligare om de faktiskt satsade helhjärtat på en egen COD-klon där man spelar som kinesisk hjälte som tar sig an ondsinta uguriska separatister och tibetanska terror-munkar ^^

...eller blev överkörda i Nanking.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kingligt! Det har jag väntat på, synd att det nog bara går att få på kinesiska.

Jag kanske inte i och för sig har väntat på ett propagandaspel från en diktatur, men däremot att det går att spela annat än jänkare. Det börjar bli lite lätt tröttsamt vid det här laget...


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

1
Skriv svar