The Witcher 2: Assassins of Kings

Robot
The Witcher 2: Assassins of Kings

Biowares lillebror gör upp med komplexen och levererar årets hittills största rollspelsupplevelse. CD Projekt har växt upp.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #dragon-age-ii, #bioware, #cd-projekt, #the-witcher, #the-witcher-enhanced-edition


Medlem
The Witcher 2: Assassins of Kings

Härligt, klarade aldrig av att avsluta 1an, missar jag mycket story då?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Studiebidrag i maj - kostnad för The Witcher 2 - kostnad för käk och div utgifter = - 1000 kr... FFFFUUUUUUUUUUUUUU!

Medlem

Hur är det med buggar?

Medlem

Awesome! Har inte ekonomi (student, buhu!) men såfort jag får cash är det insta-buy!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

"Alladeles för subjektiv recention!"

Medlem

Jag uppskattade porrkorten i 1:an, likaså att han låg med allt han kunde. Ingenting man behöver nämna i en recension tycker jag. Om du inte gillar det så är det upp till dig. Spelet har en 18:års gräns.
Förstår inte varför alla ska vara så politiskt korrekta hela tiden.

Medlem

Måste säga att 'combat' delen är ganska jobbig då man ofta är en mot 4+ varav en är långdistans...
Detta gör att man måste springa runt alla fiender för att sedan försöka ta ut en efter en.

Men förövrigt är det ett stabilt spel värt att upplevas.

Medlem

Ser ju riktigt bra ut, blir nog ett köp.

Medlem

Det är inte obligatoriskt att spela 1an, man får en liten genomgång av det viktigaste men det är absolut fördelaktigt om man vill förstå allt. Annars tycker jag det är ett grymt spel hittills, det snackas lite om dålig optimering och jag antar att det är det eller så är de otroligt vackra miljöerna väldigt krävande då jag har en rätt så kraftfull och nybyggd speldator men får lagg på Ultrainställningarna. Men vackert och välpolerat är det, även om det finns vissa visuella störningmomment (småsaker).

Ska bli spännande att se om Skyrim kan komma i närheten av detta (även om det är en helt annan typ av spel med sin helt fria och öppna värld, The Witcher 2 är inte helt linjärt men helt klart mycket mindre fritt än Elder Scrolls).

Inaktiv
Skrivet av AblacK:

Jag uppskattade porrkorten i 1:an, likaså att han låg med allt han kunde. Ingenting man behöver nämna i en recension tycker jag. Om du inte gillar det så är det upp till dig. Spelet har en 18:års gräns.
Förstår inte varför alla ska vara så politiskt korrekta hela tiden.

Så du anser alltså att recensenten ska utelämna sina förväntningar på den produkt denne recenserar? Jag är av uppfattningen att det är ganska svårt att motivera en ståndpunkt om man inte har en referenspunkt.

Medlem

Jag har spelat spelet nu i två dagar (från 00:05 17 Maj ) och jag tycker att denna recensionen är rättvis. Jag har inte sprungit på många buggar alls. Det är det där med AI:n som nämns och en gång stannade en "cut scene" mitt emellan två klipp och ville inte fortsätta och kunde inte skippas. Men det var en gång och har inte hänt igen.

Detta ÄR ett mästerligt spel. Det var också ruksigt länge sedan man kände "Det här är ett riktigt PC spel" för det är det verkligen. Det känns verkligen att det inte ens funnits en minsta baktanke att det skulle vara till konsol. Vilket är helt underbart.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

wow fullpott får bli till att köpa detta då.

Medlem

Härligt! Då får man hoppas att man vinner FragZones tävling då

Medlem

själv sitter man här o dreglar, mit witcher 2 funakr fortfarande inte. jävla securom-.-'


signatur

Rwa?

Medlem

TA MINA PENGAR CD PROJEKT!

Synd bara att det försenades på Media Markt här i Umeå.

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:

"Alladeles för subjektiv recention!"

Lycka till att göra en objektiv recension!

Mycket "PC"-upplevelse för pengarna alltså? Inte fel på något sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av AblacK:

Jag uppskattade porrkorten i 1:an, likaså att han låg med allt han kunde. Ingenting man behöver nämna i en recension tycker jag. Om du inte gillar det så är det upp till dig. Spelet har en 18:års gräns.
Förstår inte varför alla ska vara så politiskt korrekta hela tiden.

Så du anser alltså att recensenten ska utelämna sina förväntningar på den produkt denne recenserar? Jag är av uppfattningen att det är ganska svårt att motivera en ståndpunkt om man inte har en referenspunkt.

Visst är det skönt att ordbajsa av sig lite ibland?

Ish
Medlem

Oväntat betyg när FZ gav ettan 1½ (dåligt). Själv uppskattade jag ettan mycket och spelade igenom det flera ggr.
Så detta lär ju inte bli sämre!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Redaktör
Ponny
Skrivet av AblacK:

Jag uppskattade porrkorten i 1:an, likaså att han låg med allt han kunde. Ingenting man behöver nämna i en recension tycker jag. Om du inte gillar det så är det upp till dig. Spelet har en 18:års gräns.
Förstår inte varför alla ska vara så politiskt korrekta hela tiden.

Om jag lämnade ute allt som jag gillade eller inte vore det inte mycket till recension. Nä, men skämt åsido, du får tycka vad du vill om porrkorten. För egen del passade de inte in alls i sammanhanget och var mest ett "oh no, you didn't!?"-inslag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag tycker det är svårt att lära sig saker som combatsystemet när man får upp en textruta hur man gör en sak under fem sekunder och ska hinna förstå allting!!

Medlem

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

"Geralt är fortfarande Geralt och han kommer att hoppa i säng med vackra kvinnor. Och, nej, han kommer inte att gifta sig och skaffa witcher-bebisar. Nu har han inte ens valet, men ni förstår nog vart jag vill komma."

Witchers kan inte få barn, speciellt inte Geralt. Detta är anledning till varför många kvinnor utnyttjar honom i böckerna, sterila män lämnar ingen avkomma och därmed kan de ha sex med honom utan att behöva oroa sig hur de ska förklara det för sina män hemma. Ungefär vad som antagligen skulle skett i verkligheten. Nä just det. Kvinnor har ingen sexualitet och har aldrig utnyttjat män för sexuell njutning ;P

Synd att de inte har gestaltat spelkaraktären Geralt lite mer efter bokversionen, jag personligen tycker inte att de lyckas speciellt bra med det.

Medlem

Vilka val man gör är väl rätt avgörande?
Känns lite surt att man måste spela det flera ggr bara för att få veta vad som händer om man gör andra kritiska val...

Medlem

Hann bara kika betyget då jag har en buss att passa ... men fyhelvete vad det gav mig rysningar! Årtiondets spel.


signatur

Have a good time!

Medlem

Totalt avtändande att behöva spela som den där gråhåriga.. varelsen. Kunde man skapa en egen karaktär så skulle jag köpt detta.

Medlem

Hur blev det med att importera sina The Witcher saves från första spelet?
Eller blev det inget av med det?

Medlem
Skrivet av rolftre:

Hur blev det med att importera sina The Witcher saves från första spelet?
Eller blev det inget av med det?

Det går utmärkt. sparfilen från The Witcher ska ligga i C:\Users\NAMN\Documents\The Witcher\saves
sen går man till menyn och importerar.
--
Jag har spelat det här så non-stopp sen igår förmiddag. Det är mästerligt, minst sagt.
Det utklassar inte bara Dragon Age 2, även ettan lämnas i kölvattnet.

Medlem
Skrivet av Insomniac:
Skrivet av rolftre:

Hur blev det med att importera sina The Witcher saves från första spelet?
Eller blev det inget av med det?

Det går utmärkt. sparfilen från The Witcher ska ligga i C:\Users\NAMN\Documents\The Witcher\saves
sen går man till menyn och importerar.
--
Jag har spelat det här så non-stopp sen igår förmiddag. Det är mästerligt, minst sagt.
Det utklassar inte bara Dragon Age 2, även ettan lämnas i kölvattnet.

Även om DA2 inte är så svårt att utklassa, ändå.

Kom aldrig in i ettan, kändes för stelt och ointressant. Detta tänker jag testa på riktigt. Verkar riktigt bra.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Skriv svar