Portal 2 anklagas förödmjuka föräldralösa

Robot
Portal 2 anklagas förödmjuka föräldralösa

Besviken förälder: Spelet gör narr av de som inte har föräldrar.

#valve, #portal-2


Medlem
Portal 2 anklagas förödmjuka föräldralösa

såg detta tidigare idag, hade lust att åka till usa och slå reportrarna i fejset

Ja jo men då kan man alltså inte skämta om nåt som finns i verkligheten då som vanligt...suck


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Oavsett vad folk göt för spel så finns det alltid någon som ser sin chans i att tjäna pengar på att anklaga dom för diverse saker.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Barnspel, eh?

Medlem

Räkna antalet gånger de påpekade att spelet är utbildande.

Medlem

just for point, det finns en anledning varför wheatly är en idiot


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

MW2 blev väl anklagat för att träna Al-Qaida terrorister i uppdraget "No Russian".

Medlem
Inaktiv

Föräldrar... suck

Medlem
Medlem

USA....... vad kan man säga

Medlem

Jag blir kränkt av att människor känner sig kränkta för allting nu för tiden.
Är det någon som känner sig kränkt av att jag blir kränkt? I så fall tycker jag att det är kränkande.

hah jag läste rubriken som Postal 2!

Inaktiv

Han borde låta Zoey få spela Homefront istället och se hur koreaner avbildas. Vojne vojne.

Medlem

-__-
Om hon är över 10 år gammal är det nog dags att inte känna sig kränkt av något som sägs mellan 2 stycken olika AI's... där du själv inte har något att säga. Jag tror inte det här är något en förälder bör uppröras över, mobbning utförs upprepade gånger. Detta är att retas, och det är inte ens du själv som blir retad.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Låt mig gissa... De ska stämma Valve? Världens friaste land. Förutom att du inte får skämta eller tala om vissa saker. Du får dessutom inte säga ordet kuk eller andra stötande saker. Däremot får du gärna skildra hur man torterar, mördar m.m. utan problem. Men för guds skull säg inget om sex.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Ingen som tycker det e konstigt att han nu helt plötsligt sitter där och låter henne spela spelet? Vi ahr det ju där, svart på vitt, så jävla kränkt men ungen kan fortfarande lugnt spela spelet?

Medlem

Portal 2 är väl inte särskilt seriöst angående det där, men jag förstår att de blir chockade i den situationen.

Medlem

De kan väl lika gärna sätta igång med en stämningsauktion när de ändå är igång.

Amerikanska uppblåsta jävla idioter; Våld, slagsmål och avkapade huvudet är inte censurerat, men så fort ett bröst kommer in i bilden är det censur.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Hånar föräldralösa? Säg något som GlaDOS inte hånar...

Medlem

Min mor är adopterad men inte fan bryr jag mig om ett spel skämtar om adoption...
Finns ju tamigf*n folk till att klaga på ALLT nuförtiden!

Medlem

Jag är adopterad och skrattade hela tiden. Varför är alla så känsliga för?

Medlem

Om man tror att det spelar större roll vad ett spel antyder än hur man själv beter sig som förälder så var det nog en dålig idé att adoptera till att börja med...Och varför inte lika gärna köra den här: "Min farmor dog i förrgår, och någon i ett spel skämtar om döden. De bara kastar det rakt i ansiktet på mig som sörjer och jag har all anledning att var ledsen" *gråt gråt*. Stäng bara av spelet om du inte gillar det för i helvete! Om dottern tar illa upp och inte tycker att det är kul så kommer väl hon också stänga av spelet. Det ger väl inga permanenta men, eller? >.<

Medlem

men hallå, det är ju helt solklart att Portal2 riktar sig till den lille asiaten,, fyf*n för valve!

Medlem

"Det slänger ut den ultimata frågan det barnet någonsin kommer ha för dig... "

GLaDOS: What exactly is wrong with being adopted?
Wheatley: What's wrong with being adopted? Um, well, uh... Lack of parents?

Han är uppenbarligen funtad på samma sätt som Wheatley.

Finns alltid någon i världen som tar illa upp, oavsett om det är krambjörnar, splatterfilmer eller björnes magasin. Man tycker ju att folk borde lära sig att vill man veta man vad utsätter sig eller sina barn för, så får man ta tummen ur röven och läsa upp sig, fråga runt och undersöka lite. Men nej, det är en barnvakt för ~600kr som lockar eller? Det är ju inget smidigt om man måste vara aktiv och undersöka produkter man utsätter sig för!

Det här är ett "that's life"-case, något inte direkt optimalt som inträffar men som kommer påverka en på miljarden. Något som dessutom kunde undvikas om föräldrarna kontrollerat produkten dom utsatte sitt barn för. Finns säkert många ungar som spelat Portal 2 och blivit dödsskrämda av GlaDOS och hennes röst. Varför? För att alla är vi olika - så vill man veta man som är bäst för en eller ens närmsta får man ta tummen ur röven och undersöka!

Absolut lättast är att sluta använda andras produkter, då kommer man aldrig ha detta problem igen.

Medlem

Jag kan förstå förälfrarna. Men det är som i en sekvens wheatly säger "Smelly humans" Liksom det finns mycket värre grejer i detta spelet. Själv älskar jag spelet och ska köpa det.

PS:har nämligen spelat en säkerhetskopierad version:D.

Medlem
Medlem

Gillar delen då de nämner att de kontaktat Sony som bara "skyfflar" undan frågan till någon annan.

Men tycker ändå som de där var den "bättre" typen av föräldrar då de både tagit hänsyn till åldersgränsen på spelet samt sitter och spelar med sina barn. Han säger också att de gillar spelet men inte just den biten. I alla fall bättre än alla mödrar som nonchalant köper spel med 18 års gräns sen whinar på tv tills deras strupar... Tycker också att för det mesta så är det nyhetskanalen som bygger upp detta att verka värre än vad det egentligen är för familjen men det är väll inget jag egentligen uttala mig om.

För övrigt om jag var adoptivfar och inte tagit "snacket" så ordentligt med barnet skulle jag nog känna mig illa till mods eller liknande om detta bara kom upp-ploppande när vi sitter och spelar och sedan varit smått orolig när man lagt sig om ungen tagit illa upp eller inte. Tycker inte den där farsan verkar vara på stämnings humör heller så tycker inte han själv direkt överreagerar.

123
Skriv svar