Stressa dig igenom Mass Effect 3 och straffas

Robot
Stressa dig igenom Mass Effect 3 och straffas

Bioware säger att de som inte tar sig tid för sidouppdragen får ett betydligt tristare avslut än de andra.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Stressa dig igenom Mass Effect 3 och straffas

känns som de kommer bli nice! Men samtidigt lite spoilvervarning på

"– Om du verkligen gör massor av grejer och får med dig folk på din sida och samlar hela galaxen runtom dig, och du kommer till endgame med det, då får du ett " ?

Medlem

Probe away! Probing Uranus!

Ja Bioware, jag litar verkligen på er när det var precis samma upplägg i Mass effect 2 och det bestod av att samla mineraler genom 100.000 musklick.

Moderator | Testpilot
Skrivet av rezzmaistro:

känns som de kommer bli nice! Men samtidigt lite spoilvervarning på

"– Om du verkligen gör massor av grejer och får med dig folk på din sida och samlar hela galaxen runtom dig, och du kommer till endgame med det, då får du ett " ?

Spoiler? Som man inte förväntade sig det redan. Jorden blir attackerad och tvekar på att människan kan stoppa hela invasionen själv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Me likeh! Älskar sidouppdrag

Medlem

ME2 hade läxa i slutet av spelet. Hur pass bra har du följt händelserna under spelets gång blev provet. Mycket svårt att rädda alla och det snackades mycket om sådant på olika forum... jag bryr mig..väldigt lite.

Medlem

Frågan är om man som sagt gör "alla" sidouppdrag borde inte människorna få lida då? visst vem som helst förstår väll att man inte kan försvara dem utan någon typ av armé.
men vad om man gör alla sidouppdragen och sedan kommer till jorden?
kan se det framför mig: varför kom ni inte tidigare ni kunde ha räddat massor av mer människor?!
jo du vet vad man säger bättre sent än aldrig? xD

Medlem

Jag tyckte det var lite fult hur slutet gjordes i mass effect 2. De val man hade gjort hade inte någon vidare koppling till varför karaktärerna dog eller inte. Det var bara "Jahopp, du letade inte rätt på Jacobs farsa. Då dog han av att bli träffad av en random kula i ryggen". Det skulle vara bättre om typ Jacobs farsa hade hängt med på skeppet och lagt covering fire under det uppdraget för att rädda sin son eller något.

Jag gillar verkligen idén men utförandet var inte det bästa i ME2, så får hoppas att de sköter det snyggare nu.

Medlem

Kopierade inte fullt ut! Men skitsamma! blir nog säkert bra. men antagligen köp till xbox då man har sina saves där!

Medlem

Synd att dom inte hunnit ditcha PS3 och XBOX360 till ME-finalen... skulle vart nice om dom kunnat bygga spelet för pc-grafik, ps3 o xbox är ju LITE förlegade hårdvarumässigt...

Medlem

Yes!

Jag älskar er Bioware och erat flagskepp Mass Effect! En av världens bästa spelserier! Lätt topp 3 någonsin!

Hoppas på episka scener så man ryser i hela kroppen och skakar av välbehag när man ser HELA Reaper flottan anlända i galaxen!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men vafan, om det verkligen är såhär så känns ju det jävligt onödigt. De flesta side-quests i typ alla spel någonsin är totalt orelaterade till mainstoryn.

Hoppas dom kan lösa det snyggt iaf.

Medlem

Hmm åka runt och samla bundsförvanter för att besegra några fula jäklar? Varför känns det som att Bioware börjar upprepa sig och upprepa sig och upprepa sig och upprepa sig (:p)?

Medlem

Jag tar gärna min tidm ed spelet Speciellt med Tali


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Gillar tänket!

Medlem

Är där nåt spel där man blir BELÖNAD för att man stressar sig genom det?

Medlem
Skrivet av ohem:

Jag tar gärna min tidm ed spelet Speciellt med Tali

Agreed!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Är där nåt spel där man blir BELÖNAD för att man stressar sig genom det?

Tja, man kan bli belönad av rl att han minner med viktigare saker?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Är där nåt spel där man blir BELÖNAD för att man stressar sig genom det?

Det finns väl massor av spela i andra genres där det är positivt om man får "en bra tid"?

Medlem
Skrivet av Gabe:

Hmm åka runt och samla bundsförvanter för att besegra några fula jäklar? Varför känns det som att Bioware börjar upprepa sig och upprepa sig och upprepa sig och upprepa sig (:p)?

Det är vad dom gjort sen Kotor 1, exakt samma upplägg varje gång.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det här kommer bli bra och surt att det tar slut. Att det inte ska gå fort är väl inget de behöver nämna!

KoP
Medlem

Skitbra! ME 3 ska ändå spelas igenom låååååångsamt.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Gabe:

Hmm åka runt och samla bundsförvanter för att besegra några fula jäklar? Varför känns det som att Bioware börjar upprepa sig och upprepa sig och upprepa sig och upprepa sig (:p)?

Det är vad dom gjort sen Kotor 1, exakt samma upplägg varje gång.

De bröt ju faktiskt mönstret med DA2, men vi vet ju vilket mottagande det fick ^^
Jag kanske borde skriva något som direkt berör ämnet också.

- Vad trevligt att jag blir belönad för att spela som vanligt.

Medlem

Goda nyheter i mina öron! Jag brukar alltid spela igenom så mycket som möjligt i ett rollspel, bara jag lyckas hålla uppe allianserna å allt så kommer det nog bli ett toppenslut^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Blir väl till att spela igenom ettan och tvåan för den hundrade gången strax innan det släpps, hoppas hoppas hoppas på en samlarbox med alla tre spelen + DLC... Annars blir jag sur!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Veqtor:

Synd att dom inte hunnit ditcha PS3 och XBOX360 till ME-finalen... skulle vart nice om dom kunnat bygga spelet för pc-grafik, ps3 o xbox är ju LITE förlegade hårdvarumässigt...

k /coolguy.. blir så jäkla less på varenda j*vel som ska hålla på whina "ååh konsolerna drar ner så mycket på grafiken buhu." Jag personligen tror att om dom skulle tycka att det lönar sig att enbart göra de till PC så skulle dom göra det. Men troligtvis så är det mer lönsamt att göra till konsolerna också, otur för dig!

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Veqtor:

Synd att dom inte hunnit ditcha PS3 och XBOX360 till ME-finalen... skulle vart nice om dom kunnat bygga spelet för pc-grafik, ps3 o xbox är ju LITE förlegade hårdvarumässigt...

k /coolguy.. blir så jäkla less på varenda j*vel som ska hålla på whina "ååh konsolerna drar ner så mycket på grafiken buhu." Jag personligen tror att om dom skulle tycka att det lönar sig att enbart göra de till PC så skulle dom göra det. Men troligtvis så är det mer lönsamt att göra till konsolerna också, otur för dig!

Det var ju inte alls det han sade....

Det är ett faktum att konsollerna ligger långt efter i vad dem klarar av att trycka ut till valfri skärm, och då spelen optimeras främst till konsollerna är det väl klart att pc-spelarna får lida.

Det är väl klart att det är för att det lönar sig som dem optimeras främst för konsoller.

Du skulle kanske ta och växa upp istället, och ta ett par chill-pills...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Veqtor:

Synd att dom inte hunnit ditcha PS3 och XBOX360 till ME-finalen... skulle vart nice om dom kunnat bygga spelet för pc-grafik, ps3 o xbox är ju LITE förlegade hårdvarumässigt...

k /coolguy.. blir så jäkla less på varenda j*vel som ska hålla på whina "ååh konsolerna drar ner så mycket på grafiken buhu." Jag personligen tror att om dom skulle tycka att det lönar sig att enbart göra de till PC så skulle dom göra det. Men troligtvis så är det mer lönsamt att göra till konsolerna också, otur för dig!

Det var ju inte alls det han sade....

Det är ett faktum att konsollerna ligger långt efter i vad dem klarar av att trycka ut till valfri skärm, och då spelen optimeras främst till konsollerna är det väl klart att pc-spelarna får lida.

Det är väl klart att det är för att det lönar sig som dem optimeras främst för konsoller.

Du skulle kanske ta och växa upp istället, och ta ett par chill-pills...

k cooling. Och varför tror du att dom optimerar spelen till konsollerna?

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av V1per:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Veqtor:

Synd att dom inte hunnit ditcha PS3 och XBOX360 till ME-finalen... skulle vart nice om dom kunnat bygga spelet för pc-grafik, ps3 o xbox är ju LITE förlegade hårdvarumässigt...

k /coolguy.. blir så jäkla less på varenda j*vel som ska hålla på whina "ååh konsolerna drar ner så mycket på grafiken buhu." Jag personligen tror att om dom skulle tycka att det lönar sig att enbart göra de till PC så skulle dom göra det. Men troligtvis så är det mer lönsamt att göra till konsolerna också, otur för dig!

Det var ju inte alls det han sade....

Det är ett faktum att konsollerna ligger långt efter i vad dem klarar av att trycka ut till valfri skärm, och då spelen optimeras främst till konsollerna är det väl klart att pc-spelarna får lida.

Det är väl klart att det är för att det lönar sig som dem optimeras främst för konsoller.

Du skulle kanske ta och växa upp istället, och ta ett par chill-pills...

k cooling. Och varför tror du att dom optimerar spelen till konsollerna?

Bra att du läser igenom inläggen du citerar....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av V1per:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Veqtor:

Synd att dom inte hunnit ditcha PS3 och XBOX360 till ME-finalen... skulle vart nice om dom kunnat bygga spelet för pc-grafik, ps3 o xbox är ju LITE förlegade hårdvarumässigt...

k /coolguy.. blir så jäkla less på varenda j*vel som ska hålla på whina "ååh konsolerna drar ner så mycket på grafiken buhu." Jag personligen tror att om dom skulle tycka att det lönar sig att enbart göra de till PC så skulle dom göra det. Men troligtvis så är det mer lönsamt att göra till konsolerna också, otur för dig!

Det var ju inte alls det han sade....

Det är ett faktum att konsollerna ligger långt efter i vad dem klarar av att trycka ut till valfri skärm, och då spelen optimeras främst till konsollerna är det väl klart att pc-spelarna får lida.

Det är väl klart att det är för att det lönar sig som dem optimeras främst för konsoller.

Du skulle kanske ta och växa upp istället, och ta ett par chill-pills...

k cooling. Och varför tror du att dom optimerar spelen till konsollerna?

Bra att du läser igenom inläggen du citerar....

http://www.lolblog.co.uk/wp-content/uploads/2008/10/facepalm....

Bra att du förstår vad man säger....

12
Skriv svar