Spel mellan servrarna i World of Warcraft

Robot
Spel mellan servrarna i World of Warcraft

Blizzard arbetar på att återförena vänner för en stunds monsterslakt.

#world-of-warcraft, #blizzard


Medlem
Spel mellan servrarna i World of Warcraft

coolt!

Medlem

Såklart att det kostar extra. Såklart att en awesome feature inte blir gratis för allmänheten så länge det går att dra in ännu mer jävla pengar på den. Niiiiiiiice.

Medlem

Blizzard är duktiga på att ta betalt.. Trevligt att bara är en som behöver betala iaf

Medlem

Bra funktion, som alla MMOs bör ha.

Edit: Aha såg att det kostade, då kan dom dra åt helvete

Medlem

Om man vill spela tillsammans så får man väl flytta över sin karaktär till sin kompis server eller tvärtom.

Enklare än så är det inte.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dom måste ju passa på att mjölka WoW-kossan torr innan dom lanserar projekt titan...Bra funktion annars.

Medlem

Jadå Blizzard, nog finns det lite fler grejer som man kan tjäna en slant på! Varför sluta här?
Varför inte slopa måndagskostnaden och ta betalt för knapptryckningar istället? Jag säger ju då 0.1$ för varje knapptryck, underbart! *Sarkasm*

Medlem

Nejnej Calle, du har glömt en viktig detalj i premiumtjänst, som så många andra också gjort om man kollar runt på diverse forum.
Jag citerar Blizzards originalpost, http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123552598?page=1#1

Skrivet av Blizzard:

certain elements of the cross-realm Real ID party system will be premium-based

CERTAIN ELEMENTS, inte hela tjänsten i sig! Detta kommer med väldigt stor sannolikhet innebära att det inte alls kommer kosta att spela med polaren på den andra servern, utan det kanske är en feature som att välja en specifik dungeon som kommer kosta!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Skulle vara bättre om Blizzard kom till insikten att de flesta EU servrarna är tomma...
Slå ihop servrarna i stället!
Eller erbjud "free realm transfer" som de brukade göra...

Kommer för övrigt aldrig betala för en sådan tjänst, Blizzard kan som sagt, dra åt helvete!

Medlem

Dom förstör hela vanilla känslan mer och mer, det som var kul var ju att en server hade en stor gemenskap och alla visste vem alla var (nästan). Tur att man har slutat med WoW.

Medlem

"Det verkar däremot som detta kommer att lanseras som en "premiumtjänst" och därför kosta en slant. Det är dock bara arrangören som behöver hosta upp stålarna."

Så jävla typiskt Blizzard! Grattis till sammanslaget med Activision förresten, ni två giriga skitstövelföretag förtjänar varandra! Hoppas ni går under!
Jag brukade tycka att ingen var lika dålig som EA förut, men sen kom Activision och kamma hem förstaplats med hästlängder

Skrivet av Taurus:

Skulle vara bättre om Blizzard kom till insikten att de flesta EU servrarna är tomma...
Slå ihop servrarna i stället!
Eller erbjud "free realm transfer" som de brukade göra...

Kommer för övrigt aldrig betala för en sådan tjänst, Blizzard kan som sagt, dra åt helvete!

Dom skulle säkert ta betalt för att slå ihop servrarna xD Och free realm transfer? Blizzards nya policy sen några år tillbaka är "varför göra något gratis för våra trogna spelare när vi kan tjäna ännu mer pengar?"

Men du har helt rätt, Blizzard kan dra åt h*lvete


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Achronos:

Nejnej Calle, du har glömt en viktig detalj i premiumtjänst, som så många andra också gjort om man kollar runt på diverse forum.
Jag citerar Blizzards originalpost, http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123552598?page=1#1

Skrivet av Blizzard:

certain elements of the cross-realm Real ID party system will be premium-based

CERTAIN ELEMENTS, inte hela tjänsten i sig! Detta kommer med väldigt stor sannolikhet innebära att det inte alls kommer kosta att spela med polaren på den andra servern, utan det kanske är en feature som att välja en specifik dungeon som kommer kosta!

Plitar om, tack!


signatur
Medlem

Grymt bra funktion synd bara att det känns som några år för sent. Jag flyttade server för att spela med en polare 2009. Servern jag landade på har kanske 10% horde och resten är alliance. Det går knappt att spela PvP på en sån server men jag kom iaf med i en bra guild

Medlem

Jag ska så totally skaffa premimtjänsten, så många vackra förmåner <3

Det enda som är kasst är att man kan starta som 80 med alla classes, vilket kommer resultera i troligen fler newbies som inte har en aning om hur man spelar sin class :<

Medlem

Skulle vilja se WoW-kidsen försvara det här... "premium subscription" med fördelar jämtemot andra spelare? Nästa steg är epics du enbart kan köpa via mini-transactions...

Inaktiv
Skrivet av Nelfie:

Jag ska så totally skaffa premimtjänsten, så många vackra förmåner <3

Det enda som är kasst är att man kan starta som 80 med alla classes, vilket kommer resultera i troligen fler newbies som inte har en aning om hur man spelar sin class :<

Haha, vad du mytar.

Medlem

En avgift för det? Girigt... Tjänar de inte tillräckligt som det är? Är det något Activision vill eller är det Blizz som blir girigare?

Medlem

Varför klaga på att det kostar egentligen?

Verkar mest som att folk tror de är tvungna att betala för allt.

Medlem

Hehe dagens ¨Fram tills nu har du antingen behövt ta fram stora mutplånkan, hota med våld eller helt enkelt säga upp vänskapen¨ Specifikt ¨säga upp vänskapen¨
Man kan ju inte bara göra nya chars på samma server nene:P


signatur

Rwa?

Medlem

Bra tjänst, löjligt att de ska ta betalt för den eller en del av den. Samt att karaktär flytt mellan realmer samt klassbyten etc fortfarande ska kosta är bullshit imo.

Medlem

Mycket gnäll, ingen som tvingar er att köpa skiten desutom så är det ju någonting nytt som ni inte haft förut så varför klaga på det, bara flytta karaktären om det är så ni vill lira med era polare?

Slutade spela WoW efter BC Trasigt spel

Medlem

När företag börjar göra sånt här så är för dom känner av att de går lite krasigt.
Typ som i andra spel när dom börjar merga ihop olika servers

Medlem

WOW är störst o äger allt

Skrivet av Hannu87:

Bra funktion, som alla MMOs bör ha.

Edit: Aha såg att det kostade, då kan dom dra åt helvete

Hehe, snabba svängar!

Skrivet av delli:

När företag börjar göra sånt här så är för dom känner av att de går lite krasigt.
Typ som i andra spel när dom börjar merga ihop olika servers

Sant, medlemstalet har ju minskat till bara ~11 miljoner så det är helt klart dags att trycka på PANIC-knappen!

Medlem

Tänkte bara nämna att stormen mot detta har blivit nästan lika stor som mot Real ID när det var tänkt att ens riktiga namn skulle visas i forum poster, blizzard blev ju tvingade att backa där. Jag har på känn att detta också kommer att modifieras i och med att officiella forum tråden om detta på WoW forumen redan är inne på version nummer 11 efter att ha nått posting cap 10 ggr. Folk är inte speciellt positivt inställda till detta (premium service) för att uttrycka det milt.

Inaktiv
Skrivet av Cirdane:

Tänkte bara nämna att stormen mot detta har blivit nästan lika stor som mot Real ID när det var tänkt att ens riktiga namn skulle visas i forum poster, blizzard blev ju tvingade att backa där. Jag har på känn att detta också kommer att modifieras i och med att officiella forum tråden om detta på WoW forumen redan är inne på version nummer 11 efter att ha nått posting cap 10 ggr. Folk är inte speciellt positivt inställda till detta (premium service) för att uttrycka det milt.

Är ju dock ganska stor skillnad på en "Premium Service" och Real ID. Personligen tycker jag folk är ganska jävla blåsta, vill dom inte ha servicen så är det bara att inte köpa den, men vill dom att Blizzard ska känna mindre pengar och istället kanske måste dra in på spel utvecklingen eller kanske sparka lite anställda så visst. Sedan så vet vi inte vilken summa dom snackar om, antagligen så lär det bara vara en expansion på den nuvarande "Wow remote" tjänsten som kostar 2.99 euro.

1
Skriv svar