Arma 3 tillkännagivet

Robot
Arma 3 tillkännagivet

Bohemia Interactive släpper nästa mil-sim-pangare lagom till sommaren 2012.

#arma-3, #bohemia-interactive


Arma 3 tillkännagivet

Vilka promoposters...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

YYEEEEEESSSSSS!! Gud va underbart!! Grymt som scheriffen säger

Medlem

Släng er i väggen Codemasters.

Medlem

Grymt!
Älskar verkligen hur bohemia arbetar med sina fans, med hjälp av moddare osv.
Som t.e.x den där med dykarna, det var en mod från början!

Medlem

Kommer vi att få fysiskt korrekta rikoschetter den här gången?
Jag gillar konceptet bakom arma men det skulle tå att inte bara vara fotorealistiskt utan vara effektrealistiskt oxå
Framförallt så tycker jag att de borde flytta fler features från VBS till de kommersiella spelen. .

Codies opflash saknade en del bitar, men stridskänslan var det inget fel på, ruskigt bra ljud dessutom.

*duckar för alla armahardcores som snabbt kommer att berätta att bohemias spel är perfekta som de är ;)*


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Hoppas de optimerar spelet lite mer.

Medlem

Yes please!


signatur

Imperator

Ish
Medlem
Skrivet av simulacra:

*duckar för alla armahardcores som snabbt kommer att berätta att bohemias spel är perfekta som de är ;)*

Ne, men med ACE2 blir det mycket bättre

edit/ A2 är ju mer eller mindre en nedbantad version av VBS2.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

ARMAs problem är fortfarande GUI:t

Det kommer aldrig att bli så stort (som det förtjänar) förrän dom fixar det.

Medlem

jag hoppas dom har tagit tummen ur röven och utvecklar ett mindre buggigt soldatsim den här gången, men det tror jag inte så är fallet

Medlem

Fan kom igen Bohemia ge mig ett exemplar till 360:et ;D har fortfarande bara en sketen dator som klarar av Operation Flashpoint: Cold war crisis

Medlem

Så jävla helvetes kung Precis när jag sitter och spelar 2an


signatur

The King is Back

Ish
Medlem
Skrivet av frunk:

ARMAs problem är fortfarande GUI:t

Det kommer aldrig att bli så stort (som det förtjänar) förrän dom fixar det.

Vilket GUI?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Dudes... dudes.. jag kom nästan lite när jag såg dykbilden ^^ ska man äntligen få någorlunda hantering av vatten i spelet


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av simulacra:

*duckar för alla armahardcores som snabbt kommer att berätta att bohemias spel är perfekta som de är ;)*

Ne, men med ACE2 blir det mycket bättre

edit/ A2 är ju mer eller mindre en nedbantad version av VBS2.

Jajo, men imo har de tagit lite för lite av VBS, vad jag sett så ser tracers och rikoschetter bätte ut i VBS och såna grejer ökar inlevelsen enormt för mig, jag skulle även önska att styrningen var lite mindre stel och att man känner av när man tar skydd bakom objekt, det behöver ju inte vara ngn sorts sticky cover som i andra spel men som det är nu så är det lite omständigt att peeka om man inte har TrackIR.

Jag vet att armas sim-approach inte rimmar helt med de actionspel som säljs idag, men lite större möjlighet till att ha en inlevelsefylld stadsstrid skulle inte skada, jag skulle även vilja se att de portade över de städer som de har i VBS som ser betydligt mer realistiska ut än de multiplayerinspirerade städer som vi ser nu.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Några frågor dock... Det ser ut som jänkarna använder F2000 istället för SCAR som de skall gå över till. Varför flyger en Comanche runt när det lades ner för flera år sedan. Kanske vi får se Israel i action också. Är en Merkava där på bild också.

Medlem
Skrivet av Agemman:

Några frågor dock... Det ser ut som jänkarna använder F2000 istället för SCAR som de skall gå över till. Varför flyger en Comanche runt när det lades ner för flera år sedan. Kanske vi får se Israel i action också. Är en Merkava där på bild också.

För de inte har övergått ännu? Det finns dock ett antar comanche - även om de laggt ner projektet.

Alla är experter i vapen på internet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Agemman:

Några frågor dock... Det ser ut som jänkarna använder F2000 istället för SCAR som de skall gå över till. Varför flyger en Comanche runt när det lades ner för flera år sedan. Kanske vi får se Israel i action också. Är en Merkava där på bild också.

För att Bohemia även de styrs av "because it's cool" attityden, inte lika mkt som alla andra, men den finns där.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

...och folk säger att PC exklusiva titlar inte fungerar.

"Eat shit and die".

Medlem

Härlig nyhet! Älskar ArmA2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

...och folk säger att PC exklusiva titlar inte fungerar.

"Eat shit and die".

Rösta på Hannu till pc profet!

Btw, någon som kan säga hur Arma 1 och 2 är? Har hört att spelen ska vara riktigt buggiga och totalt obalanserade, typ att fiender drar HS på dig väldigt lätt från flera hundra meters avstånd. Snälla säg att det inte stämmer, så ska jag ta och skaffa serien.

Älskar Operation Flashpoint (orginalet+expansioner) och blev sugen på den sanna uppföljaren efter Dragon Rising floppade så hårt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Givet köp bara för att de har med Comanche-helikoptern

Medlem

Bara dödsanimationerna är bättre än i ArmA 2...

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:

...och folk säger att PC exklusiva titlar inte fungerar.

"Eat shit and die".

Rösta på Hannu till pc profet!

Btw, någon som kan säga hur Arma 1 och 2 är? Har hört att spelen ska vara riktigt buggiga och totalt obalanserade, typ att fiender drar HS på dig väldigt lätt från flera hundra meters avstånd. Snälla säg att det inte stämmer, så ska jag ta och skaffa serien.

Älskar Operation Flashpoint (orginalet+expansioner) och blev sugen på den sanna uppföljaren efter Dragon Rising floppade så hårt

ArmA-spelen var kända för att vara buggiga men nu är de patchade och fungerar fint., och
fienden sätter inte hs på hundratals meters avstånd, men de är oftast lika träffsäkra som en själv. Sen spelar det oftast ingen roll var de träffar eftersom du oftast dör/förblöder i alla fall

Inaktiv

Ny motor, annars är jag nog inte intresserad...

Medlem
Medlem

Arma 2 + OA funkar perfekt med senaste patchen. Bilarna kör 100% klockrent, äntligen! Sen med Ace2 är det as skönt. Det jag inte gillar med spelet är väl att det krävs endel moddar för att få det skönt. t.ex JTD Fire and smoke, st hud, Zeus AI, GL4 för att nämna några. Och det kan bli lite problem om inte alla då kör de moddarna på en server som man själv har. (Därför tycker jag det ska vara bra från början utan moddar ) Sen att det även kan bli endel strul i editorn där man måste ändra på kodningen mellan singelplayer / Coop / Multiplayer för att AIn gör inte samma saker på de olika, utan reagerar annorlunda, vilket är lite drygt. Annars är det toppen enligt mig. Kanske att det även skulle vara lite lättare för de som är nya att kunna hålla på med editorn skulle vara bra.


signatur

The King is Back

Medlem

Så det här var vad den så kallade "hackningen" utav deras tjänster innebar. Fantastiskt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av frunk:

ARMAs problem är fortfarande GUI:t

Det kommer aldrig att bli så stort (som det förtjänar) förrän dom fixar det.

Skulle säga att deras animationssystem som är problemet och sabbar "känslan". GUI:t ser ut som nästa vilket annat FPS spel som helst.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

123
Skriv svar