Presenttips till DS-ägande 9-åring önskas

Flakmonkey
Presenttips till DS-ägande 9-åring önskas

Det här känns ju lite ovant måste jag säga, normalt sett så är det jag som får agera gratiskonsult när vänner och familj ska köpa någonting som har med TV- och/eller datorspel att göra. I de flesta fall brukar det slå ut väl, trots att jag jämfört med för kanske en 4-5 år sedan har rätt dålig koll på alla spel som går att köpa där ute. Denna dåliga koll är också anledningen till att jag nu för första gången någonsin (åtminstone som jag kan minnas) ber någon annan om hjälp att hitta ett lämpligt spel till ett födelsedagsbarn och vilken plats kan då passa bättre att göra det på än här på FZ?

Personen som ska få det är min brorsdotter som fyller 9 år nästa helg. Hon är en livlig tjej som nog är en rätt modern person då hon varken är extremt tjejig eller pojkig, hon gillar helt enkelt saker från båda sidor i spektrumet. Hursom så fick hon i varje fall en Nintendo DS förra året och nu behöver hon ett eller flera nya spel till den. När jag frågade vad hon ville ha så sa hon #Mario Kart DS men eftersom jag tycker det är lite onödigt att köpa samma spel som hennes storebror har och att det aldrig kan vara för tidigt att vidga sina vyer bortom det som hennes vänner har.

Favoritspelet hittills har varit #New Super Mario Bros! och generellt sett så har plattformsspel legat högt i kurs sedan hon började spela TV-spel. Därför tänkte jag att det kunde vara en god idé att ge henne något sådant spel och sen krydda det med något lite annorlunda som hon inte tagit sig an förut. Vet inte riktigt hur bra ett Zelda-spel kan fungera för en nioåring? Jag vet ju att jag själv spelade #The Legend of Zelda när jag var i den åldern, men då var det ju inte lika mycket text som det är i dagens spel så då blir det kanske knepigare... Eller finns det kanske möjlighet att köra svensk text?

Titlar som jag spanat lite närmare på just nu är #Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem, något Pokémon-lir, #Drawn to Life, #Yoshi's Island DS, #Elite Beat Agents, #Animal Crossing: Wild World och #Sonic Classic Collection. De är ju några av de jag känner till men jag vet inte riktigt hur bra de är eller hur lämpade de är för det här födelsedagsbarnet. Så har du någon kännedom om de här spelen eller andra DS-spel som kan lämpa sig för henne så kom med era förslag, jag tar glaedligen emot alla jag kan få

#blogg

Medlem
Presenttips till DS-ägande 9-åring önskas

Drawn to Life 1&2 & Mario & Luigi: Bowser's Inside Story låter som det skulle passa henne. Finns ju ett par rätt bra kirby titlar till DSen dessutom.

Drawn to life serien är rätt rolig då man får rita en hel del saker själv som är med i spelet, bland annat huvudkaraktären och vapen m.m.

Medlem

Har hon New Super Mario Bros? Kompisens lillebror som är i typ den åldern fick det och han blev typ helt lyrisk. Tror han spelar det än som en tok och det var något år sedan han fick det.


signatur

Videomupp

Flakmonkey
Skrivet av kaealy:

Drawn to Life 1&2 & Mario & Luigi: Bowser's Inside Story låter som det skulle passa henne. Finns ju ett par rätt bra kirby titlar till DSen dessutom.

Drawn to life serien är rätt rolig då man får rita en hel del saker själv som är med i spelet, bland annat huvudkaraktären och vapen m.m.

Tackar jag ska kolla närmar på Mario & Luigi. Drawn to Life har jag alltid varit nyfiken på, du tror att det passar åldern 9-10 också?

Skrivet av WildThing:

Har hon New Super Mario Bros? Kompisens lillebror som är i typ den åldern fick det och han blev typ helt lyrisk. Tror han spelar det än som en tok och det var något år sedan han fick det.

Läste du ens inlägget? New Super Mario Bros är ju hennes favoritspel, eller har varit iaf. Tror att hon har tröttnat nu eftersom hon klarat det några gånger om

Medlem

Min halvsyster har nåt spel som jag glömt namnet på där man klär en massa kattungar och sen får man poäng för hur stiliga dom är... Hon är visserligen några år yngre så det kanske är för barnsligt.

Edit: För att inte verka helt vilse i kakan så kom jag på namnet: Petshop

Medlem

Super Princess Peach är ett bra plattformsspel tycker jag


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Pokémon Svart och Vit är helt fantastiska, och vilken unge gillar inte söta monsterslagsmål? Visst är det en del engelska i spelet... men samtidigt, så fort hon lär sig själva grundidén (om hon nu inte lirat Pokémon tidigare) så är det rätt lätt att ta sig igenom därefter, skulle jag tro. Man ska inte underskatta småbarn heller... när de väl bestämmer sig för att klara något så tragglar de sig igenom det, engelskakunskaper eller ej.

Medlem
Citat:
Skrivet av WildThing:

Har hon New Super Mario Bros? Kompisens lillebror som är i typ den åldern fick det och han blev typ helt lyrisk. Tror han spelar det än som en tok och det var något år sedan han fick det.

Läste du ens inlägget? New Super Mario Bros är ju hennes favoritspel, eller har varit iaf. Tror att hon har tröttnat nu eftersom hon klarat det några gånger om

Men du, skyller det på trötthet Läste hela inlägget och fann det inte förns nu när du säger det. Bah! Humbug!


signatur

Videomupp

1
Skriv svar