Bioware rekryterar för Dragon Age 3

Robot
Bioware rekryterar för Dragon Age 3

Twitter-inlägg avslöjar att Bioware påbörjat utvecklingen del tre.

#bioware, #dragon-age-3-2


Medlem
Bioware rekryterar för Dragon Age 3

Ännu en misslyckad konsol port till PC spelarna? Jävla överreklamerade piss spel.

Medlem

Efter tvåans fail så avstår jag.

Medlem

Tack. Men nej tack.

Medlem

Alltså, en sak gör mig ganska förvirrad över föregående inlägg. Vi har absolut ingen aning om hur Dragon Age 3 kommer att bli, eller för den delen när det släpps. Det du gör är att du, grundat på de brister som jag antar att du anser Dragon Age 2 ha, dömer ut ett spel som inte ens visats upp? Kommer jag se dig här i forumen med samma åsikter, om Bioware visar upp ett fullkomligt annorlunda spel (jämfört med tvåan)?

Jag kopplar det inte riktigt? Det är ganska självklart att man kommer att uppfatta ett spel som "fail" om man har den inställningen redan innan det visats upp.

Medlem

Då jag älskade ettan, och gillade tvåan så är det här ett självklart köp!

Bioware kan verkligen inte göra dåliga spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker både ettan och tvåan var mycket kompetenta spel så jag ser fram emot en uppföljare.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det finns nog inte mycket de bör hämta från 2an.... gör om gör rätt så kanske....kanske jag köper det.

Medlem

Älskade ettan, hatade 2an (PC spelare här). Blir det som 2an med likadana miljöer överallt, samt dess medhjälpar ui, så kommer jag att skippa detta helt och hållet. Hoppas det blir lika mästerligt som ettan dock... bästa hade dock varit Baldurs Gate 3


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Whe112:

Alltså, en sak gör mig ganska förvirrad över föregående inlägg. Vi har absolut ingen aning om hur Dragon Age 3 kommer att bli, eller för den delen när det släpps. Det du gör är att du, grundat på de brister som jag antar att du anser Dragon Age 2 ha, dömer ut ett spel som inte ens visats upp? Kommer jag se dig här i forumen med samma åsikter, om Bioware visar upp ett fullkomligt annorlunda spel (jämfört med tvåan)?

Jag kopplar det inte riktigt? Det är ganska självklart att man kommer att uppfatta ett spel som "fail" om man har den inställningen redan innan det visats upp.

Jag förstår din tanke men om det blir så som du skriver så är det helt rätt åt BioWare. Från Baldur's Gate och KotOR till Dragon Age II är en helt sjukt kass utveckling. Dom förtjänar nästan att gå i graven för att stå som exempel till andra spelföretag. All makt åt CD Projekt!


signatur

Have a good time!

Medlem

De borde nog göra om 2an och släppa det på nytt innan de går över till 3an =/

AW8
Medlem

Ser verkligen fram mot en tredje del, och håller inte med gnället mot tvåan. Spelet var fantastiskt!
Det enda stora sakerna jag kunde klaga på var att fienderna sprängdes i blodiga explosioner av vanliga slag, och att BioWare hade snålat med miljöer så in i the Fade.

Skulle gissa på att den tredje delen utspelar sig i Orlais, då det verkar vara oroligt där. Och om jag inte misstar mig så har the Chantry sin huvudbas där, och efter händelserna i DA2 så lär ju the Chantry's kris vara ett hett ämne att centrera trean runtom.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Själv tyckte jag första spelet var så dåligt att jag fullständigt ignorerat tvåan.

Och ja, jag spelade igenom hela spelet.

Medlem
Skrivet av AW8:

Ser verkligen fram mot en tredje del, och håller inte med gnället mot tvåan. Spelet var fantastiskt!
Det enda stora sakerna jag kunde klaga på var att fienderna sprängdes i blodiga explosioner av vanliga slag, och att BioWare hade snålat med miljöer så in i the Fade.

Skulle gissa på att den tredje delen utspelar sig i Orlais, då det verkar vara oroligt där. Och om jag inte misstar mig så har the Chantry sin huvudbas där, och efter händelserna i DA2 så lär ju the Chantry's kris vara ett hett ämne att centrera trean runtom.

Äntligen någon som delar min åsikt angående DA2.

Nu var det ju dock så att jag aldrig fick tid att spela Drago Age origins då det släpptes och det mer eller mindre lades på hyllan. Så jag kan inte relatera till det tidigare.

Men imo så är spelet, iaf som stand-alone, ett riktigt roligt spel.

Någon måste ju återanvända texturer och få in dem på alla ställen i det nya spelet med. Klart att det behövs folk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kommer inte förlåta dem för DA 2... Är ett stort stort fan till första Dragon Age: Origins. Har spenderat nästan 90 timmar i det jävla spelet. Om DA 3 ska bli bra får de fan i mig gå tillbaka i utveckling lite


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Usch. Känns totalt ointressant. Blev så jävla förådd om tvåan, så BioWare kan köra upp nästa del någonstans.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ge mig ett DA3 likt första spelet, första var sinnessjukt underhållande. Tvåan sög riktigt hårt. Ångrar mitt köp av 2an oerhört mycket. Enda bra med 2an va att det låste upp lite nya grejer till DA:Legends.

Medlem

Och var blev alla massiva dlc av som de utlovade, Vi bla bla större än dragon age orifgins bla bla. wow blir riktigt impad av dev snack nowadays.

Medlem

Skippar Dragon Age 3 om de fortsätter i samma bana som 2an. Usch, jag skäms att jag äger det spelet. Gå tillbaka till grunden snälla, och gör det PC först och främst så kanske jag vågar lite på Dragon age igen.

Medlem

Go back to the roots! det är allt jag har o säga om det här spelet. Lär er av blizzard if its not broken dont fix it!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Problemet är, precis som vad som hänt med dagens FPS.
Konsumentkraft. Folk får vad de förtjänar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Asså, förstår att dom behöver fler miljökostnärer, det som sabbade hela DA2 var ju dom återanvända mijöerna, såg extremt fattigt ut, jämför med the witcher 2 liksom... =D

Medlem

För övrigt tyckte jag ettan var jättefattig, tvåan var lite bättre...

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Ge mig ett DA3 likt första spelet, första var sinnessjukt underhållande. Tvåan sög riktigt hårt. Ångrar mitt köp av 2an oerhört mycket. Enda bra med 2an va att det låste upp lite nya grejer till DA:Legends.

This!

Minus att jag inte köpte tvåan, utan körde "demo". Avinstallerade direkt efter första striden. Skräp.

Ettan var ruskigt bra och är det fortfarande

Medlem

Med tanke på DA2 så.... Nej tack.

Moderator | Testpilot

Varför är ni så griniga?
Jag mig själv har aldrig köpt ett spel jag tycker är uselt. Visst jag tycker inte DA 2 var en värdig uppföljare till ettan men det var ett bra spel i sin helhet.

Ni såg på gameplay trailers hur det skulle funka, ni testade säkert demot. Om ni då är så korkade att ni köpte det och inte tyckte om det så får ni ju tamefan skylla er själva.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tror det är lite för tidigt för att hajpa folket om en 3:a redan med tanke på hur 2:an var en besvikelse. Hoppas de kan gottgöra med 3:an i alla fall. Tror nog inte de får lika många förhandsbokningar iof.

Medlem
Skrivet av Veqtor:

För övrigt tyckte jag ettan var jättefattig, tvåan var lite bättre...

Hoppas att du råkade hålla dig off-topic och syftar på the witcher-serien med den där kommentaren...

För övrigt så kommer Dragon Age 3 suga hemorrhoidröv. Är övertygad om att Bioware fortfarande tror att Dragon Age 2 är ett bra spel så jag har en stark känsla av att de kommer fortsätta på samma spår och skapa ett minst lika dåligt, förmodligen ännu sämre(om det nu är möjligt) spel i 3:an.

Medlem

Ska till rätt mycket för att jag ens ska bli lite hypad över DA3... lyckas dom visa att spelet går ifrån allt som DA2 till Da2 och satsar på DA1 så kanske det kan bli lite intressant. Men lär väl bli samma design som alla Bioware spel de senaste åren... 3 "main quest" områden man ska åka till i valfri ordning som sen låser upp nästa main quest område. Sen ett party med cliche standard figurer där kanske 1 eller 2 är intressanta.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

123
Skriv svar