The Witcher 2 uppdateras nästa vecka

Robot
The Witcher 2 uppdateras nästa vecka

Årets än så länge bästa rollspel putsas till efter att helgen är över.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt-red


Medlem
The Witcher 2 uppdateras nästa vecka

Här jobbar vi snabbt!!

Moderator | Testpilot

Vill gärna spela spelet men att spela det i 20-30 fps är inte precis min smak må jag säga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Karaktärsintroduktioner välkomnas, känner mig lite vilsen då jag inte spelade igenom 1an.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vill gärna spela spelet men att spela det i 20-30 fps är inte precis min smak må jag säga.

har du nvidia kort? har du 3D drivrutiner installerade? pröva i sådana fall att ta bort dom drivrutinerna. samt kanske även att installera de senaste beta-drivrutinerna för ditt kort. men framför allt det första steget.

Medlem

Testade förvisso aldrig med dom tidigare drivrutinerna (WHQL), men beta-drivrutinerna verkar fungera bra för mig det lilla jag har hunnit testa spelet. Däremot verkar spelet ruggigt tungt om man går allt för högt över vad spelet ställer in på automatik.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Testade förvisso aldrig med dom tidigare drivrutinerna (WHQL), men beta-drivrutinerna verkar fungera bra för mig det lilla jag har hunnit testa spelet. Däremot verkar spelet ruggigt tungt om man går allt för högt över vad spelet ställer in på automatik.

Stäng av Ubersampling så kommer spelet flyta på mycket bättre. Och avinstallera 3D drivrutinerna om du har ett nvidia kort

Medlem

Ett annat tips för bättre prestanda är att slå av både motion blur och depth of field. Nu finns det säkert folk som gillar dessa effekter eller rent av kräver de men för min del så är de oftast bara ivägen och tar viktig prestanda. Själv väntar jag till någon gång i sommar att spela då jag har mer tid och några fler uppdates har kommit.

NiC
Medlem

Ge mig ljud i mina G35! Vill inte köra med något stereoljud!

Medlem

tar motion blur verkligen så mycket kraft från datorn? depth of field kan jag förstå, men motion blur?

Skrivet av moberg:

tar motion blur verkligen så mycket kraft från datorn? depth of field kan jag förstå, men motion blur?

Varken Motion Blur eller Depth of Field tar någon prestanda överhuvudtaget, det är enbart kosmetiska funktioner.

Stäng för bövulen av SSAO och Ubersampling innan ni klagar, dessa två äter upp datorn! Särskilt Ubersampling...

Medlem

Ubersampling dödar datorn, 20fps, utan med samma inställningar får jag 40-50. huhu.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tycker ändå spelet flyter helt värdelöst kasst, även om jag tar high eller low så får jag fan samma fps, alla inställningar är off fan så jäkla snyggt är det absolut inte löjligtt dåligt optimerat bara, jag undrar hur dom tänkte med systemkraven ska man spela med 10fps eller?

Medlem

Hoppas dom uppdaterar det så att vi med G35 får ljud i spelet.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Undrar varför prestandan är så olika för olika datoruppsättningar. Själv tycker jag inte att jag har en nasadator men spelet flyter på bra ändå med alla inställningar påslaget förrutom ubersampling.
Mina specs...
CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz
Minne: 4Gb
Gpu: GeForce GTX 570

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Tycker ändå spelet flyter helt värdelöst kasst, även om jag tar high eller low så får jag fan samma fps, alla inställningar är off fan så jäkla snyggt är det absolut inte löjligtt dåligt optimerat bara, jag undrar hur dom tänkte med systemkraven ska man spela med 10fps eller?

Same here. Har bara 10-20 FPS oavsett inställningar (innan någon frågar, ja, jag har disabled ALLT).
Hoppas att AMD kommer med nya drivrutiner inom rimlig tid, typ helgen!!!!
Blir fan inte ett ATI-kort vid nästa datorköp..

Jag kan helt enkelt inte spela med dessa framerates. Aldrig.
Synd att Polackerna skjuter sig i foten med denna release.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tror vissa borde köpa ny dator istället för att alltid klaga på dålig optimering. Man kan inte spela nya spel på en burk från 2003... Och ni som tror att "optimering" kan lösa alla problem inser nog inte riktigt vad det betyder att "optimera" .

Medlem
Skrivet av krad:

Tror vissa borde köpa ny dator istället för att alltid klaga på dålig optimering. Man kan inte spela nya spel på en burk från 2003... Och ni som tror att "optimering" kan lösa alla problem inser nog inte riktigt vad det betyder att "optimera" .

Min burk är precis ett år gammal, så försök du...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

till alla med problem. ta bort 3D-drivrutinerna i eran dator... dessa har sedan tidigare fuckat upp prestandan i spel.

googlar ni problemet så får ni upp det som en lösning i 9 fall utav 10. och det var exakt det som löste det för mig. min dator kör spelet på preset High och allt flyter utan problem!

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Tycker ändå spelet flyter helt värdelöst kasst, även om jag tar high eller low så får jag fan samma fps, alla inställningar är off fan så jäkla snyggt är det absolut inte löjligtt dåligt optimerat bara, jag undrar hur dom tänkte med systemkraven ska man spela med 10fps eller?

Nu är detta inte specifikt riktat till dig men jag börjar bli väldigt trött på alla som gnäller på dålig optimering. Ofta så har de som gnäller aldrig läst varken datalogi, matematik eller beräkningsteknik. Det Ian till och med vara så att de aldrig ens skrivit någon kod.

Det är rysligt svårt att få ett program att fungera bra på olika hårdvara och dessutom så kan inte spelutvecklare spe detta tid på att skapa dupera arta algoritmer. För det första så vet de inte hur man gör (om man har tur så finns det en matematiker/beräkningtekniker som konsult till ett team). Att skapa smarta algoritmer är svårt det är därför man måste spendera 5 år+ på universitetet för att kunna göra det och även för dem som sitter på en doktorsexamen är det inte någonting man spottar ur sig på några minuter.

Min poäng är inte att man kan ha vilken skitkod som helst snarare att man inte kan klaga på optimering om man inte kan någonting om optimering och jag själv skulle inte klaga om jag inte sett koden och det antar jag att ingen utanför CDprojekt gjort.

NiC
Medlem
Skrivet av zdib:

Hoppas dom uppdaterar det så att vi med G35 får ljud i spelet.

Jag hittade en workaround. Dock känns det lite surt att behöva göra det varje gång man vill spela spelet.

1. Öppna enhetshanteraren
2. Under ljud finns G35, högerklicka och välja uppdatera drivrutin.
3. Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn.
4. Välj "låt mig välja från en lista"
5. Välj USB standard drivrutinen.
6. Starta om datorn.
7. Du kan behöva ändra playback device, om du högerklickar på volymknappen nere vid klockan och tar standard usb istället.

Sen är det bara göra om alla steg och välja G35 drivrutinen och starta om datorn när du har spelat klart.

Medlem

Förhoppningsvis fixar det buggen jag har med att spelet krashar så fort jag sprungit över den brinnande bron i drak delen av prologen (som jag nu hoppas kunna skippa genom att köra sista delen av prologen). Vilket leder mig till en liten fråga, någons som vet om man måste spela alla delarna av prologen eller om man kan hoppa över drakbiten t.ex. genom att köra sista delen direkt?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Scream112:

till alla med problem. ta bort 3D-drivrutinerna i eran dator... dessa har sedan tidigare fuckat upp prestandan i spel.

googlar ni problemet så får ni upp det som en lösning i 9 fall utav 10. och det var exakt det som löste det för mig. min dator kör spelet på preset High och allt flyter utan problem!

Vilket för övrigt endast gäller Nvidia. Gäller att POÄNGTERA det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av krad:

Tror vissa borde köpa ny dator istället för att alltid klaga på dålig optimering. Man kan inte spela nya spel på en burk från 2003... Och ni som tror att "optimering" kan lösa alla problem inser nog inte riktigt vad det betyder att "optimera" .

Min burk är precis ett år gammal, så försök du...

Där bevisar du ju det hela, inte fasen kan man tro att man kan sitta på en ett år gammal burk och lira nya spel på max, s´åvida det inte är en konsolport. Äkta PC gamers vet att det krävs minst 15-20 000 för en bra gamingdator som maxxar, och sedan ständiga uppgraderingar så klart för att hålla sig på topp.

Som sagt så har inte ens "hardcore" spelarna, i den mån de nu köper spel, nog med hårdvara för att klara äkta PC spel. Crysis, The Witcher, BF3 kommer troligen att smälta "gamer" datorn från Elgiganten för 6999kr. Nä, ska man lira på Pc och lira annat än portningar får man vara beredd att investera en del och fortsätta för att hålla sig på topp, annars kan man ju lika gärna lira på konsol ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av krad:

Tror vissa borde köpa ny dator istället för att alltid klaga på dålig optimering. Man kan inte spela nya spel på en burk från 2003... Och ni som tror att "optimering" kan lösa alla problem inser nog inte riktigt vad det betyder att "optimera" .

Min burk är precis ett år gammal, så försök du...

Där bevisar du ju det hela, inte fasen kan man tro att man kan sitta på en ett år gammal burk och lira nya spel på max, s´åvida det inte är en konsolport. Äkta PC gamers vet att det krävs minst 15-20 000 för en bra gamingdator som maxxar, och sedan ständiga uppgraderingar så klart för att hålla sig på topp.

Som sagt så har inte ens "hardcore" spelarna, i den mån de nu köper spel, nog med hårdvara för att klara äkta PC spel. Crysis, The Witcher, BF3 kommer troligen att smälta "gamer" datorn från Elgiganten för 6999kr. Nä, ska man lira på Pc och lira annat än portningar får man vara beredd att investera en del och fortsätta för att hålla sig på topp, annars kan man ju lika gärna lira på konsol ^^

Du låter mest som att du har noll koll med sådana uttalanden. Jag har en i5 750 och ett 5770 som köptes förra sommaren, dvs långt från top of the line, knappt ens medel just nu och The withcer 2 rullar på fint på High (förutom den irriterande krashbuggen under drakdelen på prologen). Så att folk har fps problem är relaterat till buggar/knasiga drivare och halv sunkig QA från utvecklarna. Men det är något man får köpa med PC spel då det finns oändligt många kombinationer som ska testas och verifieras. Speciellt med diverse olika drivrutiner och operativsystem att köra.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av moberg:

tar motion blur verkligen så mycket kraft från datorn? depth of field kan jag förstå, men motion blur?

Motion blur ska väl inte ta något. Det är väl bara något konsol utvecklarna hittat på för att dölja skavanker på konsolerna så som anti alising som inte finns etc.

Sj slår jag alltid av skiten, ser ju fördjälvigt ut.

Medlem

Nåja, jag menade inte att prestandan var dålig. Spelet är klart spelbart och njutbart, bara att man inte bör fippla för mycket med inställningarna efter man kört auto (uppåt vill säga, neråt kan man självklart ändra ). Som sagt, fungerar fint med betadrivrutinerna, med 3D-drivarna installerade

Bara hoppas man får tid att spela mer ;p

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av krad:

Tror vissa borde köpa ny dator istället för att alltid klaga på dålig optimering. Man kan inte spela nya spel på en burk från 2003... Och ni som tror att "optimering" kan lösa alla problem inser nog inte riktigt vad det betyder att "optimera" .

Min burk är precis ett år gammal, så försök du...

Där bevisar du ju det hela, inte fasen kan man tro att man kan sitta på en ett år gammal burk och lira nya spel på max, s´åvida det inte är en konsolport. Äkta PC gamers vet att det krävs minst 15-20 000 för en bra gamingdator som maxxar, och sedan ständiga uppgraderingar så klart för att hålla sig på topp.

Som sagt så har inte ens "hardcore" spelarna, i den mån de nu köper spel, nog med hårdvara för att klara äkta PC spel. Crysis, The Witcher, BF3 kommer troligen att smälta "gamer" datorn från Elgiganten för 6999kr. Nä, ska man lira på Pc och lira annat än portningar får man vara beredd att investera en del och fortsätta för att hålla sig på topp, annars kan man ju lika gärna lira på konsol ^^

Du låter mest som att du har noll koll med sådana uttalanden. Jag har en i5 750 och ett 5770 som köptes förra sommaren, dvs långt från top of the line, knappt ens medel just nu och The withcer 2 rullar på fint på High (förutom den irriterande krashbuggen under drakdelen på prologen). Så att folk har fps problem är relaterat till buggar/knasiga drivare och halv sunkig QA från utvecklarna. Men det är något man får köpa med PC spel då det finns oändligt många kombinationer som ska testas och verifieras. Speciellt med diverse olika drivrutiner och operativsystem att köra.

Loggade bara in för att backa upp detta, min dator är byggd för 18.000kr 2006, med andra ord en gammal skit dator i dag och jag lirar alla spel inklusive witcher 2!! Men självklart inte på max!

Idioterna som säger det är dåligt optimerat ta er någonstans, eller sänk inställningarna eller köp er en ny dator, men håll er ifrån att snacka skit här!

Medlem

Riktigt missnöjd med spelet, blir att sälja det direkt.

Inaktiv
12
Skriv svar