"Modern Warfare 3-läckan en marknadsföringsseger"

Robot
"Modern Warfare 3-läckan en marknadsföringsseger"

Activision menar att de vänt den läckta informationen om nästa Call of Duty till sin fördel.

#activision-blizzard, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
"Modern Warfare 3-läckan en marknadsföringsseger"

Ja för det va garanterat en "läcka". Man ser rakt igenom Activision och deras planer. MW3 ska bojkottas till varje pris. Jag kommer ändå vara upptagen med BF3 och Skyrim i november.

Medlem

De säger att det inte är schysst att stjäla andras egendom. Var fan är alla pengar de har lurat mig på då?

Medlem
Skrivet av pEwE:

De säger att det inte är schysst att stjäla andras egendom. Var fan är alla pengar de har lurat mig på då?

Spyr lite

EDIT: woops, skulle inte citera dig!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

En vild gissning, en konkurrent?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

bah om du blir lurad på pengar så är det bara ditt eget fel, man undersöker alltid noga innan man köper :=)

Medlem
Skrivet av pEwE:

De säger att det inte är schysst att stjäla andras egendom. Var fan är alla pengar de har lurat mig på då?

haha!

<troll>Men seriös MW3 kommer att äga sönder allt i FPS-väg</troll>


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av angelcs:

bah om du blir lurad på pengar så är det bara ditt eget fel, man undersöker alltid noga innan man köper :=)

JO DET ÄR LÄTT, NÄR DOM INTE SLÄPPER DEMON!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Mahone:

Ja för det va garanterat en "läcka". Man ser rakt igenom Activision och deras planer. MW3 ska bojkottas till varje pris. Jag kommer ändå vara upptagen med BF3 och Skyrim i november.

Och sen är du än av dem som är medlem i boycott MW3 och på releasedagen är du också en av dem med statusen: "Ingame Modern Warfare 3 Multiplayer eller singelplayer

MW3 kommer att sälja bättre än BF3 hur mycket man än vill, jag mer eller mindre hatar MW Multiplayer, men mest pga det sjukliga priset de tar för att få ha kul i nån timme i meatgrinder

jag har förbokat BF3 och kommer att spela dess multiplayer långt före MW, men säg fan inte bojkott, för alla som gör det slutar med att de spelar spelet ändå!

Och förövrigt, Single player i MW är faktist bra, jag har spelat igenom alla tilgängliga...


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Börjar inte COD bli lite som FIFA och NHL nu?


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Hawake:
Skrivet av Mahone:

Ja för det va garanterat en "läcka". Man ser rakt igenom Activision och deras planer. MW3 ska bojkottas till varje pris. Jag kommer ändå vara upptagen med BF3 och Skyrim i november.

Och sen är du än av dem som är medlem i boycott MW3 och på releasedagen är du också en av dem med statusen: "Ingame Modern Warfare 3 Multiplayer eller singelplayer

MW3 kommer att sälja bättre än BF3 hur mycket man än vill, jag mer eller mindre hatar MW Multiplayer, men mest pga det sjukliga priset de tar för att få ha kul i nån timme i meatgrinder

jag har förbokat BF3 och kommer att spela dess multiplayer långt före MW, men säg fan inte bojkott, för alla som gör det slutar med att de spelar spelet ändå!

Och förövrigt, Single player i MW är faktist bra, jag har spelat igenom alla tilgängliga...

Vad vet du om vad han kommer spela? Det som hände med MW2 när alla sa att de skulle bojkotta var att en kille tog ett screenshot på den översta delen, eller den del där han hittade flest användare per sida som spelade MW2 och var kvar i gruppen, den stora skaran av gruppen var ändå bojkottare.

Vi som har tänkt spela BF3 tror jag inte har någon tanke på att spela MW3, då MW3 kommer, som vanligt, bli en Konsoll port, då de tjänar mer pengar såvis, och ingen seriös FPS gamer kommer sitta och spela MW3 på PC istället för BF3. (Beroende på hur bra vardera spel kommer att bli såklart.)

Ingen kan väl säga nu att BF3 är ett skit bra spel och MW3 suger, det finns ingen chans, då inget utav spelen har bliv släppt, och kan därför inte kritiseras, förutom i den mån utvecklingen av spelen sker, där jag tror de flesta på FZ gillar DICE/EA över Activision.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av angelcs:

bah om du blir lurad på pengar så är det bara ditt eget fel, man undersöker alltid noga innan man köper :=)

JO DET ÄR LÄTT, NÄR DOM INTE SLÄPPER DEMON!

I dagens samhälle känns det som det inte borde vara ett problem att fixa det på egen hand, om du förstår vad jag menar...

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av angelcs:

bah om du blir lurad på pengar så är det bara ditt eget fel, man undersöker alltid noga innan man köper :=)

JO DET ÄR LÄTT, NÄR DOM INTE SLÄPPER DEMON!

inte kostigt att dom inte släpper demoner när dom ej existerar * ironi

Medlem
Skrivet av Hawake:

men säg fan inte bojkott, för alla som gör det slutar med att de spelar spelet ändå!

Sluta upprepa detta mantra, det stämmer helt enkelt inte även om du vill att det skall vara så.
Jag bojkottade MW2 och har inte spelat spelet. Sedan kan det vara så att många gör som du säger, men inte alla.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ska bli väldigt intressant och se om Activision kör i samma spår eller för en gångs skull släpper en "riktig" uppföljare. Att de nu fått stark konkurrens råder det ingen tvekan om (med detta menas inte antal sålda ex, det finns inget som helst samband mellan försäljning och spel som förtjänar denna försäljning enligt mig).

Skrivet av Hawake:

men säg fan inte bojkott, för alla som gör det slutar med att de spelar spelet ändå!

Och du baserar det på vad? Det finns de som faktiskt bojkottar spel av olika orsaker (en av de främsta brukar vara DRM) så ditt påstående ovan är med andra ord inte sant.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av angelcs:

bah om du blir lurad på pengar så är det bara ditt eget fel, man undersöker alltid noga innan man köper :=)

JO DET ÄR LÄTT, NÄR DOM INTE SLÄPPER DEMON!

Det närmsta ett demo du kommer idag är en piratkopia, men tyvärr kämpar de ju i onödan för att hindra även det. Blinda som fladdermöss inser de inte heller sina felsteg.
För mig blir det ytterligare en piratkopia, då Activision behandlar sina kunder som skit.

Medlem
Skrivet av Hawake:
Skrivet av Mahone:

Ja för det va garanterat en "läcka". Man ser rakt igenom Activision och deras planer. MW3 ska bojkottas till varje pris. Jag kommer ändå vara upptagen med BF3 och Skyrim i november.

Och sen är du än av dem som är medlem i boycott MW3 och på releasedagen är du också en av dem med statusen: "Ingame Modern Warfare 3 Multiplayer eller singelplayer

MW3 kommer att sälja bättre än BF3 hur mycket man än vill, jag mer eller mindre hatar MW Multiplayer, men mest pga det sjukliga priset de tar för att få ha kul i nån timme i meatgrinder

jag har förbokat BF3 och kommer att spela dess multiplayer långt före MW, men säg fan inte bojkott, för alla som gör det slutar med att de spelar spelet ändå!

Och förövrigt, Single player i MW är faktist bra, jag har spelat igenom alla tilgängliga...

De senaste COD jag köpte var MW1, vilket jag tyckte va helt ok,, sen dess har det bara gått utför då de inte har varit något nyskapande med serien, så nej, ja kommer inte att spela MW3 utan jag håller vad jag lovar.

Medlem
Skrivet av angelcs:

bah om du blir lurad på pengar så är det bara ditt eget fel, man undersöker alltid noga innan man köper :=)

Och hur undersöker man ett spel som inte har något demo? Jo, läs recensioner. Vad bra då att Activision bjuder varenda recensent på en resa till någon lyx-resort i vinregionerna i norra Kalifornien och erbjuder spelet i en helt kontrollerad miljö där felen ej skall upptäckas. De kan ju knappast vilja påverka betygen. Sedan att ingen recenserar spel på PC nu för tiden gör det ännu svårare.

Att CoD:BLOPS fick 89 i snittbetyg säger ju bara att det går inte att undersöka ett spel utan att spela det själv. Spelet var ofärdigt, trasigt, och hade förmodligen den mest oinspirerade bandesignen MP har sett på ett tag. Det enda Activision har övertalat mig om, genom att fuska sig fram höga betyg, är att inte betala för deras produkter för att det är jag som lider av det i slutändan. Därför tänker jag glatt LADDA NER MW3 för singler player. Med tanke på sådana pungsparkar konsumenterna får av Activision, tycker jag det är helt rättfärdigat och ärligt talat hoppas jag att mer folk laddar ner det så att Activision får känna på lite motgång. Det är ju trots allt konsumenterna som styr över företagen.

Sedan skall jag nog skicka ett mail till Bobby Kotick och be honom dra åt helvete, han ser ju som han kommer därifrån redan.

Ambassadör
League of Legends

Det blir en spännande fight på FPS-scenen i höst. Jag tröttnade på MW2 efter ett par timmar men vägen dit var underhållande. Väntar spänt på FZ:s förhandstittar och recensioner. Kommer inte förhandsboka, det känns som en högrisks investering

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av angelcs:

bah om du blir lurad på pengar så är det bara ditt eget fel, man undersöker alltid noga innan man köper :=)

Och hur undersöker man ett spel som inte har något demo? Jo, läs recensioner. Vad bra då att Activision bjuder varenda recensent på en resa till någon lyx-resort i vinregionerna i norra Kalifornien och erbjuder spelet i en helt kontrollerad miljö där felen ej skall upptäckas. De kan ju knappast vilja påverka betygen. Sedan att ingen recenserar spel på PC nu för tiden gör det ännu svårare.

Att CoD:BLOPS fick 89 i snittbetyg säger ju bara att det går inte att undersöka ett spel utan att spela det själv. Spelet var ofärdigt, trasigt, och hade förmodligen den mest oinspirerade bandesignen MP har sett på ett tag. Det enda Activision har övertalat mig om, genom att fuska sig fram höga betyg, är att inte betala för deras produkter för att det är jag som lider av det i slutändan. Därför tänker jag glatt LADDA NER MW3 för singler player. Med tanke på sådana pungsparkar konsumenterna får av Activision, tycker jag det är helt rättfärdigat och ärligt talat hoppas jag att mer folk laddar ner det så att Activision får känna på lite motgång. Det är ju trots allt konsumenterna som styr över företagen.

Sedan skall jag nog skicka ett mail till Bobby Kotick och be honom dra åt helvete, han ser ju som han kommer därifrån redan.

Du påstår alltså att kartorna i BLOPS är sämre än de i MW2? MW2 hade ju sämst kartor någonsin i princip, spawnsnipes och spawntubes på varenda en...

Dessutom verkar det sop att du är en sån människa som gör att vi andra får lida av DRM. Oavsett om du gillar något eller inte så ger det dig inte automatisk rätt att (typ) stjäla företagets övriga produkter. Det rätta i det läget är att ignorera spelet, inte ladda ner det. Allt du gör är att få Activision att tro att du är en missad kund pga piratande, alltså behövs mer DRM.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Börjar inte COD bli lite som FIFA och NHL nu?

Jo, fast sämre!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Börjar inte COD bli lite som FIFA och NHL nu?

True. efter mw3 kommer säkert "CoD 2012".

Medlem
Skrivet av Oddman:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av angelcs:

bah om du blir lurad på pengar så är det bara ditt eget fel, man undersöker alltid noga innan man köper :=)

Och hur undersöker man ett spel som inte har något demo? Jo, läs recensioner. Vad bra då att Activision bjuder varenda recensent på en resa till någon lyx-resort i vinregionerna i norra Kalifornien och erbjuder spelet i en helt kontrollerad miljö där felen ej skall upptäckas. De kan ju knappast vilja påverka betygen. Sedan att ingen recenserar spel på PC nu för tiden gör det ännu svårare.

Att CoD:BLOPS fick 89 i snittbetyg säger ju bara att det går inte att undersöka ett spel utan att spela det själv. Spelet var ofärdigt, trasigt, och hade förmodligen den mest oinspirerade bandesignen MP har sett på ett tag. Det enda Activision har övertalat mig om, genom att fuska sig fram höga betyg, är att inte betala för deras produkter för att det är jag som lider av det i slutändan. Därför tänker jag glatt LADDA NER MW3 för singler player. Med tanke på sådana pungsparkar konsumenterna får av Activision, tycker jag det är helt rättfärdigat och ärligt talat hoppas jag att mer folk laddar ner det så att Activision får känna på lite motgång. Det är ju trots allt konsumenterna som styr över företagen.

Sedan skall jag nog skicka ett mail till Bobby Kotick och be honom dra åt helvete, han ser ju som han kommer därifrån redan.

Du påstår alltså att kartorna i BLOPS är sämre än de i MW2? MW2 hade ju sämst kartor någonsin i princip, spawnsnipes och spawntubes på varenda en...

Dessutom verkar det sop att du är en sån människa som gör att vi andra får lida av DRM. Oavsett om du gillar något eller inte så ger det dig inte automatisk rätt att (typ) stjäla företagets övriga produkter. Det rätta i det läget är att ignorera spelet, inte ladda ner det. Allt du gör är att få Activision att tro att du är en missad kund pga piratande, alltså behövs mer DRM.

MW2:s kartor är ju inga stjärnor direkt heller. Jag anser dock att de är roligare än BLOPS kartor.

De må låta som om jag är en av de som gör att ni får lida av DRM, men nej inte riktigt. Jag köper mer spel än vad jag någonsin gjort, trots att spelen blir mindre värda för var dag som går (ie. kortare, DRM-infesterade, mer grafik+mindre spelglädje, och saknar allt som hör till ett PC-Spel). Jag sitter i samma båt som dig min vän. Visst tankar jag vissa spel som jag är skeptisk till för att prova på dem, men är de något att ha så köper jag oftast dem.

Absolut ger det mig ingen RÄTT att tanka spelet, men det skiter jag ärligt talat i. Activision har fördärvat CoD på PC, och ett extra lager DRM kommer inte förändra någonting. COD1+2 och i viss mån även 4:an var PC-spel. Det de spottar ut nu för tiden är småskuggor av en forntida grym spelserie. Jag har gett dem tillräckligt av mina pengar, och fått skit för dem, men jag tänker spela färdigt MW SP. Hoppas bara storyn har blivit lite bättre sedan MW2.

Om du tror att Activision bryr sig för fem öre om PC, så är du naiv. De var ju för fan en av de första i branschen att inte släppa multi-plattformsspel på PC (CoD3). De senaste 2 släppen har de lovat en jävla massa saker som hittar sig till recensionerna men inte till den färdiga produkten och de resulterar i att jag betalar flera hundra kronor för en trasig produkt som de har lovat mig skall fungera, och som de dessutom fått hela pressen att tro att det fungerar (kontrollerad miljö: deras datorer/konsoller, deras privata nätverk, etc.). De spelar fult och jag får sota för det. Tänk dig detta som liknelse (bilar är ju alltid populärt): Du köper en sprillans ny Aston Martin (Activision vill ju få folk att tro att CoD är spelvärldens absoluta spets) och registrerar den. När den väl anländer går det bara att svänga vänster och ena framhjulet är fyrkantigt. Vad gör man? Man går tillbaka till återförsäljaren och försöker lämna tillbaka den, och då möts man av svaret: "Det går inte, du har ju redan registrerat den i ditt namn."

Medlem

Ett nytt år, ett nytt rekordsäljande, värdelöst CoD.


signatur

Imperator

Medlem

Detta spel kommer vara så värt att spela

Inaktiv

Mahone.. hur gick det med dessa bojkottar? Det görs flera Steam grupper om att man ska bojkotta spelen men sen sitter 90 % av gruppen och lirar Cod.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Absolut ger det mig ingen RÄTT att tanka spelet, men det skiter jag ärligt talat i. Activision har fördärvat CoD på PC, och ett extra lager DRM kommer inte förändra någonting. COD1+2 och i viss mån även 4:an var PC-spel. Det de spottar ut nu för tiden är småskuggor av en forntida grym spelserie. Jag har gett dem tillräckligt av mina pengar, och fått skit för dem, men jag tänker spela färdigt MW SP. Hoppas bara storyn har blivit lite bättre sedan MW2.

Jag gillade också denna serie när den kom och ansåg den var det spel som MoH borde varit. Har också köpt många delar i den även om jag inte spelat alla. Jag förstår din besvikelse men att ladda ner spelet och inte betala för det sänder helt fel signaler och det är tack vare att många inte köper spelen utan istället laddar ner dom som de kan fortsätta skylla på piratkopiering (och inte på den verkliga orsaken). Om du bara är ute efter att få reda på hur SP slutar så är ett bättre alternativ att kolla in på Youtube när någon spelar det. Jag har gjort så själv med spel som inte längre är så lätta att få tag i. Visst det kanske inte är samma sak som att spela det själv men det är åtminstone helt lagligt...än så länge iaf

1
Skriv svar