Robot
L.A. Noire

Rockstar ger sig in i filmgenren. Eller rättare sagt, de ger sig in i filmgenren på allvar, och på kuppen överträffar de sig själva.

#la-noire, #rockstar-games, #grand-theft-auto-iv, #team-bondi


Medlem
L.A. Noire

Team Bondi som gjort det förtjänar mer uppmärksamhet tycker jag, alla skriver bara att Rockstar gjort det, när dom egentligen bara agerat som publishers samt hjälpt med smågrejer (vissa delar av motorn).

Fick mitt ex idag, ska bli intressant


signatur
Medlem

Hmm det ser bra ut kanske blir ett köp.

Inaktiv

ROCKSTAR ÄGER!!!!!

Håller med, "Team Bondi" är det som ska ha cred, ingen annan. Alla verkar vara ense att det är ett bra spel, nu har det dock börjat dyka upp problem med överhettade konsoler.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra recension. Blev nästan sugen på att köpa ett 360 bara för detta spel nu, men väntar och hoppas på att det även kommer till PC såsmåningom.

Tänkte bara påpeka att jag tror GTA4 är det sjunde spelet i serien. GTA London är lätt att glömma bort.

Medlem

Låter som givet köp.

Verkar vara som en mix av CSI Fatal Conspiracy fast med action och farligheter också. Gillade CSI med rätt avancerade detektivhjälpmedel som förståss inte fanns på 40-talet. Men blir det lite klurighet och fundera ihop med action så är det given succé.

Medlem

L.A. Noire får mig att skarpt fundera över att köpa konsol.
Men att GTA IV skulle se ut som bajs håller jag dock inte med, på PC ser det i alla fall jättebra ut fortfarande.
Bra recension förövrigt.

Inaktiv

Det här hoppas man att man ska kunna köpa imorn!

Medlem

Det låter precis så underbart som jag hade hoppats att det skulle vara

Medlem

Om det är någon som kan göra spel så är det dom!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

AW8
Medlem

GTA IV, fult som bajs? Dra upp grafikinställningarna så ser det snyggt ut än idag.

Och på vilket sätt skulle "en knapp gör allt" förbättra spelandet? Det bäddar ju bara för oavsiktliga handligar, då du bara ville springa, inte hoppa över räcket rätt ner i smeten etc.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:

Och på vilket sätt skulle "en knapp gör allt" förbättra spelandet? Det bäddar ju bara för oavsiktliga handligar, då du bara ville springa, inte hoppa över räcket rätt ner i smeten etc.

Att vara tvungen att spamma sönder x för att springa i både Gta IV och RDR var inte ett bra programmerarval.

Medlem

Verkar intressant, när kommer det till PC?

Medlem

Vad har hänt i den blå bilen, har föraren exploderat eller? Ser ju helt galet blodigt ut!

Medlem

Ser ut som ett riktigt bra spel, jag fattar däremot inte varför de inte släpper det till PC. Av det gameplay jag har sett så verkar ju formatet extremt bra lämpat för PC, det ser nästan ut som de gamla Grim Fandango och Day of the Tentacle-äventyrsspelen. Ett detektivspel måste ju kännas skitjobbigt att styra med en jävla spak :/
Jag är besviken! Och kom inte och skyll på piratkopiering.

Medlem

Kommer det till PC kan jag tänka mig köpa!

Medlem

Spelar just nu och hittills kan jag bara hålla med om betyget. Men är man ute efter någon form av action kommer man bli besviken.

Medlem

Bra skriven recension, förutom allt bajskastande på GTA IV.

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Ser ut som ett riktigt bra spel, jag fattar däremot inte varför de inte släpper det till PC. Av det gameplay jag har sett så verkar ju formatet extremt bra lämpat för PC, det ser nästan ut som de gamla Grim Fandango och Day of the Tentacle-äventyrsspelen. Ett detektivspel måste ju kännas skitjobbigt att styra med en jävla spak :/
Jag är besviken! Och kom inte och skyll på piratkopiering.

Kan säga att det går alldeles utmäårkt att spela med en spak eller två, gamepads finns ju till och med till PC ^^
Dock så har du rätt i pirattkopiering så klart, i övrigt kan man tillägga att spel generellt sett säljer sämre till PC och att det kostar mer att support/jaga buggar på PC. Konsol = billigare att utveckla och undethålla, samt fler köpare. Winwin situation

...det är dock ett bra spel och ev. senare PC släpp är väl inte helt omöjligt.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Kan säga att det går alldeles utmäårkt att spela med en spak eller två, gamepads finns ju till och med till PC ^^
Dock så har du rätt i pirattkopiering så klart, i övrigt kan man tillägga att spel generellt sett säljer sämre till PC och att det kostar mer att support/jaga buggar på PC. Konsol = billigare att utveckla och undethålla, samt fler köpare. Winwin situation

...det är dock ett bra spel och ev. senare PC släpp är väl inte helt omöjligt.

Självklart fungerar det med gamepad till detta spel eftersom det är designat för det. Men då kan man fråga sig hur spelets gränssnitt hade sett ut om det inte blivit begränsad av ett av naturen handikappat styrformat? Jag kan bara inte låta bli att tänka att det hade varit ett bättre spel med en mer naturlig styrning.

Medlem
Skrivet av Izig:

Spelar just nu och hittills kan jag bara hålla med om betyget. Men är man ute efter någon form av action kommer man bli besviken.

hmmm.....hade hoppats på mix av CSI och Heavy Rain kanske, med några parallella handlingar sådär med risk att bli angripen av lite misstänka och rädda vittnen etc..

Men mer öppen värld jämfört med CSI verkar det ju vara i alla fall, eller?

Medlem

givit köp till krysslådan, när ja e färdig med masseffect2


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Fick det idag hämta det med så det blir att lira det här hela kvällen

Medlem

Fick det igår via PC City. Fy fan vilket bra spel. Nått Vice Squad nu och jag älskar brottsplatsundersökningarna. Längtat efter ett riktigt polisspel sen Blade Runner och Tex Murphy-spelen. Riktigt gött med ordentliga skottlossningar och slagsmål när man ställt en misstänkt mot väggen. Enda jag saknar är möjligheten att skadeskjuta folk i skottlossningarna. Även om 40-talet var hårdare så är ju Cole en hederns man, så då vill man ju kunna skjuta för att inte döda.

Medlem

jag låter bli att läsa denna recension bara för att veta så lite som möjligt, vill upptäcka allt själv! kan nog tänka mig att det är väl skrivet! spännande! får återkomma till de

Medlem

Ville veta mer om förhörstekniken i spelet, då det har varit det största orosmolnet i dess upplägg. Hurvida det skulle kunna vara för lätt eller om det krävs lite för att knäcka karaktärerna. Men får väl anta att det e bra då!?!?!?
Och hur är det med omspelningsvärdet av L.A. Noir? För är det något som hållt i GTA spelen så är det ju just att återgå till dess värld o skapa ytterligare kaos.
Även jag hoppas på att L.A. Noir släpps till PC fastän jag har 360. Mest för att jag inte tycker om att lira med handkontroll i sådana här spel.

Håller för övrigt med andra medlemmar här om att GTA IV på PC fortfarande håller, då jag precis plockat upp det igen och börjat mod:a. Finns grafikmodar som gör underverk för en annars ganska grå o deprimerande spelkänsla.

Avstängd

ska börja spela om en timme, SÅ JÄVLA TAGGAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D

Men varför gjorde dom spelet så satans grådaskigt och platt?
Så svårt kan det väl inte vara att implementera lite color grading och sätta en grafiker på att dra lite i kurvorna?

Medlem

Och jag som hade tänkt att "vänta" med detta spel. Fan, nu ryker våren...

123
Skriv svar