Nytt Carmageddon på väg?

Robot
Nytt Carmageddon på väg?

Officiella hemsidan tickar ner mot ett tillkännagivande av... Ja, något!

#carmageddon, #square-enix, #eidos


Inaktiv
Nytt Carmageddon på väg?

Carmageddon 2 !:up:


signatur

War never changes.

Medlem

En HD-version av 2an hade varit gött!

Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Som jag har längtat!

"Rage" kommer ju, det är väl snarlikt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

oooh spännande! Kommer ihåg när man var betydligt yngre och satt med min bror och körde med bilen på trotoaren och kastede upp dörren så hela bilen var full av blod Riktigt roligt var det iaf Nostalgi på hög nivå!

Medlem

Tror att Carmageddon 1-3 finns redan har 1 å 2an. Trodde Armageddon riders var det nya carmageddon? Men bra om det kommer ett sprillans nytt med dagens grafik är det nog ricktigt barn förbjudet å ett mål för framtida stämningar.....

Medlem

Blir nog min första förbokning på årtatal

Medlem
Medlem

YEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :DDDDDDD
Hoppas det finns nått coop-läge, så man kan total-mosa nån bil tillsammans med en polare!

Carmageddon 2 gjorde att jag började lyssna på hårdrock (Iron Maiden), vilket har format resten av mitt liv typ, så det är the game of my life!

Medlem
Inaktiv
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tror att Carmageddon 1-3 finns redan har 1 å 2an. Trodde Armageddon riders var det nya carmageddon? Men bra om det kommer ett sprillans nytt med dagens grafik är det nog ricktigt barn förbjudet å ett mål för framtida stämningar.....

Det står ju väldigt tydligt 4e, så givetvis finns 1-3 redan.

OT, SWEEEEEEEEEEEEET!

Medlem

YES!!!!
Minns back in the 90's när jag och farsan satt och spelade Carmageddon mot varandra.. Det var tider det.

Inaktiv

Har saknat Carmageddon i många år nu, och ettan och tvåan hoppas man få se förr eller senare på xbla / psn, grymt sköna tokspel.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Går inte GTA 1 och GTA 2 ut på samma sak igenkligen? För skaffade dom på steam för några beckor sedan. Då jag testade dom var det just exakt samma sak som ni skriver här, det gick ut på.

Medlem
Skrivet av korvbollar:

En HD-version av 2an hade varit gött!

OMG.. OM!
Med schysst fysik på bilarna och ragdoll-fysik (eller nåt åt det hållet, ben och armar måste ju så klart kunna "lossna") på gångtrafikanterna! xD Snackade om detta med någon för inte alls längesen.. TDR var ju inget att ha direkt, men Carmageddon 2 var ju hur roligt som helst. Och remakes är ju definitivt i ropet. *håller tummarna*

Inaktiv

...


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av laxan96:

Går inte GTA 1 och GTA 2 ut på samma sak igenkligen? För skaffade dom på steam för några beckor sedan. Då jag testade dom var det just exakt samma sak som ni skriver här, det gick ut på.

GTA 1 och GTA 2 samma sak som Carmageddon ?
nej inte alls.

Carmageddon går ut på att köra race, med det härliga inslaget av att det finns en massa oskyldiga djur och människor runt om kring som man kan köra över och mosa på diverse roliga sätt.
Det är ofta racen inte slutar med att man kör sina varv utan man är runt omkring och krockar med sina motståndare eller röjjer ut bland fotgängare.

det som var härligt i 2an var ju att fotgängarna gibbades osv och tillslut kunde det ligga lite huven, armar och ben skräpandes lite här å där längst vägen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas det kommer!, Carmageddon 2 va HELT underbart tyvärr va inte uppföljaren alls lika roligt, å efter något år va det JÄVLIGT svårt att få Carmageddon 2 att fungera i lan pga ip bajs hit å dit... som korvbollar skrev Carmageddon 2 i HD med bra lan/internett möjligheter är ABSOLUT ett givet köp! blev lika glad när jag läste att det kanske blir en ny Carmageddon som när jag läste att Twisted Metal kommer igen! <3 gamla goda spel tider!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Grymt! Kommer ihåg när man spelade Carmageddon 2 hos en polare och hans bror. Ett av de roligaste och mest brutala spel jag minns ur barndomen.
Vore inte helt fel med en uppföljare


signatur

Game long and prosper

Fan kommer ihåg att jag fick tag i 2:an med GRÖNT blod...störtlöjligt att alla var zombies


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kommer ihåg releasen. Brände massor av pengar på internet cafén för att lira detta. Hade ingen dator på den tiden. Splutt!

EDIT: Syftar såklart på 1:an.

Medlem

Jag hade fan sålt min själv för ett uppdaterat Carmageddon 2, älskade verkligen den förstörelse man kunde utföra


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

SPLATT!!! Postal släng dig i väggen!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

inK
Medlem

Så mycket som jag lirade Carmageddon 2 och TDR 2000 så hoppas jag att det här stämmer.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Medlem

Det är väl många kids som inte kört ettan, tyvärr. Jäkligt roliga nyheter iaf
Tvåan var helt okej, men ettan var kung.

Medlem

FAN!! Va tog sån jävla tid!!? Finns ju ingen känsla som när man rammar en bil så hårt att den går av rakt på mitten helt jävla priceless.

inK
Medlem
Skrivet av Mytos:

Det är väl många kids som inte kört ettan, tyvärr. Jäkligt roliga nyheter iaf
Tvåan var helt okej, men ettan var kung.

Första spelet var när man hade chauffören på bild inifrån bilen hela tiden va?


signatur

Every trophy counts...

12
Skriv svar