Fable 3 riktigt bra tycker jag. Vad tycker ni?

Medlem
Fable 3 riktigt bra tycker jag. Vad tycker ni?

Nu har jag varvat Fable 3. Riktigt nice spel tycker jag!
Storyn va grymt bra o lika spel känslan.
Nu håller man på med alla side q och det verkar va bra många!
Så jag har lite o göra den närmaste veckan

+ Story
+ Grymma effekter på spells
+ Snygg prinsessa
+ Grafiken. (Typ någon speciell grafik upplevelse. Typ som en saga)

- Hunden är lite buggad ibland.
- Krävande spel o svårt att hålla FPSen hög tycker jag..
- MYCKET beroendeframkallande ! (32 timmar på raken.. "Ärligt, jo.." )

5/5 av mig

Vad tycker ni? Skulle varit roligt o höra vad ni tycker om spelet


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Är spelet "svårare" än Fable 2?

Medlem

Är spelet bättre eller sämre än ettan?

Medlem

Sprang och köpte både fable 3 och the witcher 2, installerade och lirade fable i nån timme, sen installerade jag the witcher och har kört runt 15h sen dess.

Dock så verkar fable vara najs, bara inte riktigt det jag kom ihåg ettan som när jag var yngre, kändes typ som ett The Sims av RPG ;P

Medlem
Skrivet av chimo:

Sprang och köpte både fable 3 och the witcher 2, installerade och lirade fable i nån timme, sen installerade jag the witcher och har kört runt 15h sen dess.

Dock så verkar fable vara najs, bara inte riktigt det jag kom ihåg ettan som när jag var yngre, kändes typ som ett The Sims av RPG ;P

Mig var det helt tvärtom Körde först TW 2 någon timme sen över till Fable 3

Tyvärr kan jag inte svara på något av era frågor för jag har icke kört 1-2.
Dom säger att det inte är alls likt dom gamla. Men det gör inget för detta spel är helt makalöst!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Moderator | Testpilot

Fable 3 är faktiskt väldigt bra. Folk är bara så insatt att ettan var bra för det var det första i serien och många säkert som jag spelade det som liten.

Jag gillar ettan mest men det är för det är en klassiker för mig, fable 2 och 3 är tekniskt sätt bättre på alla sätt och vis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fable 3 är faktiskt väldigt bra. Folk är bara så insatt att ettan var bra för det var det första i serien och många säkert som jag spelade det som liten.

Jag gillar ettan mest men det är för det är en klassiker för mig, fable 2 och 3 är tekniskt sätt bättre på alla sätt och vis.

Då ska allså jag va lite glad att jag inte har spelat dom gamla?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Nej, jag tycker du borde prova ettan.
För min del så tycker jag att de visuella effekterna man får på sin karaktär beroende på om man är God eller Ond, är rätt tama.

Jag gillar att se ond ut när man är ond. Och det där med inredningen när man tagit tronen, det var ju rätt tråkigt också. Beroende på vilken sida du står på, så ändras bara mattor och några andra småsaker bara mellan blå och röd. Den kvinnliga designern (den onda) sa att det skulle bli ett Castle of dread.. det tycker jag inte.

Men i alla fall, jag tyckte om storyn och kommer garanterat spela det igen om några veckor.
Och som Andreas så hade även jag lite fps problem, men det brukar vara så med portar. I alla fall för mig.


signatur

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Moderator | Testpilot
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fable 3 är faktiskt väldigt bra. Folk är bara så insatt att ettan var bra för det var det första i serien och många säkert som jag spelade det som liten.

Jag gillar ettan mest men det är för det är en klassiker för mig, fable 2 och 3 är tekniskt sätt bättre på alla sätt och vis.

Då ska allså jag va lite glad att jag inte har spelat dom gamla?

Absolut inte, det är ju helt olika upplevelser, Featrure mässigt är ju dem två senare saftiga men storyn och det man gör är mycket bättre i ettan. Går så långt till att säga det är det bästa utav det tre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har bara spelat ettan så jag har inget att jämföra med, är dom lika ettan med RPG elementen och är det fortfarande en korridor baserat open-world värld eller är det helt fritt?

Moderator | Testpilot
Skrivet av son of RAMBO:

Jag har bara spelat ettan så jag har inget att jämföra med, är dom lika ettan med RPG elementen och är det fortfarande en korridor baserat open-world värld eller är det helt fritt?

Som sagt tar ju 2an och 3an samma formel men gör det bara större och bättre på alla plan. Större värld, zonerna är större. Du kan få en familj bla bla bla. You know the drill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

bara jag som tycker att kartan suger åsne pung?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

bara jag som tycker att kartan suger åsne pung?

Glömde att sätta "-" på det! Den är så irriterande!
Tex att du ska zooma in på ett hus. Då ska du typ markera huset men det är riktigt svårt att markera huset...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

1/5, om man måste sätta betyg. Fable 3 känns inte som ett spel, eftersom man inte kan misslyckas ens om man försöker. Storyn är dessutom katastrofalt dålig.

Medlem

Såg fram emot det efter att alla sköna minnen från 1an hade väckts av snar release.... blev en rejääääl besvikelse :/

Medlem

Jag tycker att det är kul dock absolut inte i närheten av 1an. Fable 3 + eyefinity = epic


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

1
Skriv svar