Nytt Carmageddon på väg?

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Mytos:

Det är väl många kids som inte kört ettan, tyvärr. Jäkligt roliga nyheter iaf
Tvåan var helt okej, men ettan var kung.

Första spelet var när man hade chauffören på bild inifrån bilen hela tiden va?

Japp, stämmer bra det.

inK
Medlem
Skrivet av Mytos:
Skrivet av inK:
Skrivet av Mytos:

Det är väl många kids som inte kört ettan, tyvärr. Jäkligt roliga nyheter iaf
Tvåan var helt okej, men ettan var kung.

Första spelet var när man hade chauffören på bild inifrån bilen hela tiden va?

Japp, stämmer bra det.

Tror jag endast lirade demo av det. Men 2an och TDR 2000 fick mig att spendera många timmar framför datorn.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jaha ja, dags att svettsa på extra stål plåtar & lite galler, nån enstaka järn pigg & en präktig plog Kan inte bli bättre, Längtar, & hoppas att det blir något av detta. Villka minnen

Medlem

Underbart. Verkligen älskade ettan + splat pack samt 2an. TDR 2000 tycker jag inte var någon höjdare men de tidigare var ju helt fantastiskt roliga. Nästan så man börjar studsa upp och ner av förväntan när man ser nedräkningen

Medlem
Skrivet av Mytos:

Det är väl många kids som inte kört ettan, tyvärr. Jäkligt roliga nyheter iaf
Tvåan var helt okej, men ettan var kung.

Man var lagom stolt när man klarade alla 99 banor och fick plötsligt tillgång till alla bilar i hela spelet! Som jag längtade att få köra sexhjulsdrivna pansarpolisbilen!

Medlem
Medlem

Så mycket spelglädje som Carmageddon och Carmageddon 2 bjöd på är det inte många spel som har levererat. Många timmar spenderades på den lokala datorföreningen vi hade slutet av 90... typ... 96-97 kanske... Det är 15 år sedan.

Musiken var grym. Betydligt bättre och mer passande i första Camageddon dock. Lyssna själva.
http://www.youtube.com/watch?v=rYlVQkDz3AY&feature=related
Låten kommer från Fear Factory's skiva Demanufacture. Det finns ett par till låtar från den skivan som gjordes instrumentala och lades med i soundtracket till första Carmageddon.

Carmageddon baserades på, om jag inte minns fel, filmen Death Race 2000 (nej inte den nya). En film från 1975 med bland andra David Carradine och en ganska ung Sylvester Stallone.

Inaktiv

Duke Nukem Forever och Carmageddon samma år? jag är 14 igen

Medlem

Det här var en riktig klassiker när det väl begav sig, uj uj uj.
Får se vad det är som väntar oss när väl timern nått noll.

Medlem

Duke, Twisted Metal och nu kanske ett nytt Carmageddon... Ett nytt Hidden & Dangerous härnäst? ; )

Medlem
Skrivet av qbic:

Duke, Twisted Metal och nu kanske ett nytt Carmageddon... Ett nytt Hidden & Dangerous härnäst? ; )

Ja tack!!!

Medlem

Hoppas att det blir levande saker man kör över, och inte tråkiga zombies med grönt blod. Carmageddon 2 Remake med extra bilar och banor, ja tack!

Medlem

Ååååh! En uppföljare... kanske? *exalterad*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Fattar inte hur det har kunna varit så tyst från Carmageddons subgenre i så många år. Även om själva varumärket har varit i limbo så borde någon ha gjort spirituella uppföljare. Inga liknande spel har försökt göra destruction derby med samma brillianta humor som Carmageddon.

12
Skriv svar