Bay-on-etta vad är detta?

Medlem
Bay-on-etta vad är detta?

I bland händer det att man kör spel som man annars inte hade tänkt att spela alls. och detta spel är precis ett sådant.

Har precis suttit och kört igenom Bayonetta, och vet inte om jag ska tycka att spelet är dåligt eller rätt intressant och även vara i toppen när det gäller hack & slash spel.
Bayonetta har sina ljusglimtar och man märker att dom har laggt ner tid på det. Men sedan så märker man att vilda japaner har skapat detta spel, då det är mycket "final fantasy-aktigt" Ibland kan man sitta och undra om man i själva verket sitter och kör ett FF-spel men att striderna inte längre är turbaserade.

Vad är då Bayonetta?
Jo, bayonetta är en Häxa (burn her!) som går ut i jakt efter demoner samt gudar. Men det är inte helt självklart i början varför man gör det, för man har tappat minnet eller hon får konstiga flashbacks då och då. Till sin hjälp har hon Djävulen som skapar vapen åt henne när man hittar gudomliga-LP-skivor som ligger lite här och där i kistor.
Det är rätt intressant upplägg på det hela med änglar & demoner, men man blir lite förvirrad varför dom är efter en och varför man kommer framåt i handligen. Känns väldigt mycket att man blir puttad mot handlingen hela tiden utan direkt får svar. Men endå så skapar dom ett intressant spel av det hela.

Man kan säga att detta spel är Final Fantasy möter Gods of war. Men på något vis tycker jag Bayonetta är mer intressant än God of war. Det är nästan samma sort spel fast det ena spelet är lite mer galet än det andra samt så känns Bayonetta mera levande än Kratos (Ha ha). Vad ska man säga? Bayonetta är ett bra spel, och jag hoppas att en 2:a kommer ut.

#blogg

Bay-on-etta vad är detta?

Jag testade demon och fick huvudvärk...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hehe, jag kan förstå det. Men när man väl kommer över det, så kommer man ha väldans roligt med spelet. Sen ska visst 360 versionen flyta på mer också om du testade ps3 demot dvs.

Flakmonkey

Håller själv på att ta mig igenom bayonetta... är på lever 10 just nu så har väl en handfull kvar skulle jag ta. Har ju tagit lite längre tid än planerat eftersom jag tar mig igenom banorna några extra gången för att se om jag inte kan få pure platinum på dem. Är ju rejält knepigt och det är ju i princip ett krav att du samlar på dig rejält med Halos och köper rätt prylar för att det ska vara möjligt... men kul är det iaf, om än helt skruvat och verkligen inte något som alla kommer gilla hur bra det än är

1
Skriv svar