Varför låter mitt playstation sjukt mycket efter 15 min?

Medlem
Varför låter mitt playstation sjukt mycket efter 15 min?

Har fått ett helt nytt playstation pga mitt gamla gick sönder jag hade inga problem alls med det hade det i 3 år och nu har jag fått ett nytt och efter 15-20 min ingame så börjar det låta som fan. Vad ska jag göra skicka in det igen eller är det vanligt , mitt förra lät inte ens nära hur det nya låter.

Medlem

Problem med fläktarna låter det som. Obalans i en fläkt? Är de det så bör du nog lämna in det igen...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Vart står / ligger den? Den kanske inte får så mycket syre.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Problem med fläktarna låter det som. Obalans i en fläkt? Är de det så bör du nog lämna in det igen...

Tänkte på det precis när jag hade skrivit inlägget kan vara det eftersom vänster fläkten kommer det nästan ingen luft ifrån medans den högra kommer det ut luft som fan:O

Medlem

Den sitter i mitten av ps3.

Den blåser ut där back men vet ej vart den får in luft ifrån.

http://www.engadget.com/2008/04/24/how-to-make-a-ps3-laptop-o...

där har du några bilder hur det ser ut i ett ps3.

Inc fläkten


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vart står / ligger den? Den kanske inte får så mycket syre.

Vad fan ska den med syre till?

Inaktiv
Skrivet av LAMeduck:
Skrivet av showerguy:

Vart står / ligger den? Den kanske inte får så mycket syre.

Vad fan ska den med syre till?

Andas antagligen? Precis som våra datorer.....

MFZ
Medlem

överhettning lär det ju iaf vara, när den blir för varm drar fläktarna på max.. iaf e min så.. råkar jag dra igång ps3an utan att öppna dörren till tvbänken så brukar jag bli påminnd när jag hör ett jetplan värma upp inne i den.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av LAMeduck:
Skrivet av showerguy:

Vart står / ligger den? Den kanske inte får så mycket syre.

Vad fan ska den med syre till?

Andas antagligen? Precis som våra datorer.....

Sen när andas datorer?

Jag förstår vad du menar, jag retas bara med dig
(men dem behöver inget syre - dem behöver kyla)

Medlem

Konsolen står helt öppet har dammsugit i back och fram där fläkthålen är tror inte det behövs eftersom den är 1 vecka gammal men jag gjorde det ändå och det hjälpte inte verkar vara fabriksfel

Medlem

Det kan inte vara så att det är Slim modellen som låter högre än de äldre FAT modellerna? Själv haft en av de tidigare FAT modellerna som fick problem med överhettning och idag har jag en slim. Det första jag hade att anmärka på när jag fick slim modellen vart att den låter mer än min gamla tjockis ps3.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

MFZ
Medlem
Skrivet av [NiS:

StarCroW"]Det kan inte vara så att det är Slim modellen som låter högre än de äldre FAT modellerna? Själv haft en av de tidigare FAT modellerna som fick problem med överhettning och idag har jag en slim. Det första jag hade att anmärka på när jag fick slim modellen vart att den låter mer än min gamla tjockis ps3.

fast killen verkar ju ha problem med att den börjar låta mycket efter 15 minuter... så det verkar ju peka mot att den börjar bli varm och ökar fläkteffekten.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Precis när jag är på menyn är det inga problem men när jag startar vilket spel som helst så börjar den dra igång fläktarna galet.. har FAT modell btw

Medlem

Min PS3 fläkt låter galet ibland efter ca 1h spelande(går i vågor), den är nog ganska slut. Har haft den sen PS3 släpptes, men det låter inget när jag ser på film.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av FunnX:

Precis när jag är på menyn är det inga problem men när jag startar vilket spel som helst så börjar den dra igång fläktarna galet.. har FAT modell btw

Du kan ju testa en grej.

Försök att få något kallt på det. Testa ps3an där det är rikigt kallt eller kallt vind-drag. Börjar det låta som fan ingen så får du ju försöka gå tillbaka där du har köpt den och prata med dom..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Min PS3 fläkt låter galet ibland efter ca 1h spelande(går i vågor), den är nog ganska slut. Har haft den sen PS3 släpptes, men det låter inget när jag ser på film.

Jo , men denna är helt ny det som oroar mig.

Inaktiv
Skrivet av LAMeduck:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av LAMeduck:
Skrivet av showerguy:

Vart står / ligger den? Den kanske inte får så mycket syre.

Vad fan ska den med syre till?

Andas antagligen? Precis som våra datorer.....

Sen när andas datorer?

Jag förstår vad du menar, jag retas bara med dig
(men dem behöver inget syre - dem behöver kyla)

haha driver också lite ironi på mitt inlägg men hoppas att man hajar iaf.

Medlem

Bara god old uppdatering 3,61 som spökar tror jag......

Medlem

Har ett liknande problem! Fast på mitt wii... När spelet loadar så börjar wiiet göra hackande ljud, som datorer gör när man sätter i ett spel.

If you get what I mean!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

antagligen ett fel på värme sensorn som styr fläkten
den registrerar ett för högt temperatur värde vid belastning


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Lämna in den!

Har haft min FAT "tjocka" modellen sedan release (40GB)... den står än och är mig trogen!

Medlem

Gamla tjockisen är iaf snygg.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Gamla tjockisen är iaf snygg.

Men den drar ströööööm! Och inte lite!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

den gamla goa ps3an drar mindre ström än min dator så det är inget jag oroar mig för


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Skribent

Har samma problem och mailade Nordisk film igår. Klistrar in svaret rakt av, har ej hunnit testa om det fungerade.

Hej,

Tack för ditt e-mail, tyvärr så låter det som ett fel i hårdvaran enligt din beskrivning

Men innan vi går vidare ska vi testa med en återställning av operativsystemet, vänligen följ denna guide:

Steg 1
. Stäng av ert PlayStation 3 på framsidan tills LED-dioden lyser rött.
. Tryck och håll nere strömknappen, du kommer att höra ett pip, detta betyder att ditt PlayStation 3 startar upp.
. Fortsätt att hålla nere strömknappen och efter ca 5 sekunder, kommer du att höra det andra pipljudet.
. Fortsätt att hålla nere strömknappen och efter ca 5 sekunder, kommer du att höra det tredje pipljudet och nu kommer ditt PlayStation 3 att stängas av (LED-dioden är nu röd)
Steg 2
. Tryck och håll nere strömknappen, du kommer att höra det första pipljudet pip, detta betyder att ditt PlayStation 3 startar upp igen.
. Fortsätt att hålla nere strömknappen och efter ca 5 sekunder, kommer du att höra det andra pipljudet
. Fortsätt att hålla nere strömknappen och efter ca 5 sekunder, kommer du att höra två snabba pipljud, Släpp strömknappen direkt.
. Om du har lyckats att aktivera Safe mode, kommer du nu att se ett meddelande: Connect the controller using a USB cable and then press the PS button (beroende på vilket språk du använder)
. Anslut en USB kabel mellan handkontrollen och ditt PlayStation 3 and tryck PS knappen för att komma in till Safe Mode.
. När du är inne i Safe Mode menyn ska du välja alternativ 3 och följa anvisningarna.

Skulle ert PlayStation 3 stänga av sig direkt efter de två snabba pipljuden, eller om problemet kvarstår, är den defekt.

För att få felet åtgärdat ska ni ta kontakt med butiken där ni har köpt ditt PlayStation 3 och be butiken skicka in ert PlayStation 3 till service.

Har ni långt till butiken eller om den har gått i konkurs så kan ni ta kontakt med närmsta återförsäljare och fråga dem om hjälp med att skicka in er PlayStation 3. Vi kan inte tvinga en butik att hjälpa dig och nekar en butik så måste du testa med en annan. Vi tar inte emot PlayStation 3 direkt från privatpersoner.

Butiken kommer att behöva er PlayStation 3 konsol och ett kvitto som visar när ni har köpt ert PlayStation 3.

Vet butiken inte vart de ska skicka in ert PlayStation 3, ska de vända sig till Nordisk Film Kundtjänst eller till sin tilldelade säljare som hjälper butiken med rätt kontaktuppgifter till Nordisk Film Kundtjänst.

Garantin för ert PlayStation 3 står förklarat på sidan 13, andra stycket i din användarmanual.

Om er garanti har gått ut så ska ni ändå ta kontakt med återförsäljare för att lämna in ert PlayStation 3 på garanti alternativt reklamation.

Tyvärr har vi inga priser för vad det kostar att laga ert PlayStation 3 , detta har däremot alla våra återförsäljare.
Alla service, garanti och reklamationsfrågor tas mellan privatpersonen och butiken där ert PlayStation 3 är inköpt.

Är ert PLAYSTATION köpt utanför Norden, ber vi er om att kontakta inköpsstället i respektive land.

Vi kan tyvärr inte hjälpa er mer i detta ärende då vi bara har teknisk support.
Beklagar det som har hänt men detta är tyvärr det enda vi kan göra för att snabbast lösa problemet.

Medlem

Är inne på min andra PS3a, den första 60GB gick blå lasern sönder på men den maskinen var knäpptyst även om den låg eller stod upp. Fick hem 250 slim modellen och hade den då liggandes men fy attan vad den gnällde och skrek. Ja det var som att den tjöt liksom, fläktarna gick upp på högvarv nästan direkt efter att jag startat maskinen.
Provade då att ställa maskinen på högkant för att få bättre cirkulation av luften i och runt maskinen. Resultatet blev att även denna slim modell blev nästan helt knäpptyst. Så jag löste mitt problem på det sättet men jag är ju fasen inte nöjd med att behöva ha maskinen ståendes. Men det är väl Sony i ett nötskal nuförtiden.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar