Bioware rekryterar för Dragon Age 3

Medlem

Facepalm anyone?

Herre gud, inte ens musiken var bra i tvåan i gemförelse till Origins.

Medlem

Jag tyckte att DA2 var okej. Striderna var väldigt... udda, kanske? Kändes som det var alldeles för DERPDERP jämfört med ettan. Det var okej i början men blev snabbt tråkigt. Alla miljöer som var identiska SÖG. Det var så jäkla tråkigt att jag inte orkade spela alla side quests sista "året" utan rushade igenom main questerna.

Med lite tur förstör dom inte Mass Effect 3 (jag älskar både ettan och tvåan). Jag är väldigt skeptisk efter DA2... Jag tänker INTE köpa DA3 innan jag läst recensioner och kanske spelat ett "demo", för DA2 är ett spel som blev både rushat och konsolskadat.

DA3 är det enda Bioware RPG som jag inte har spelat minst två gånger (av dom Bioware RPGs jag spelat).

Inaktiv

Något off topic bara men jag tycker det är lite tragiskt att The Witcher (2) alltid jämförs med DA (2). Vad har CDProjekt gjort för att förtjäna något så hemskt?

Kort summering av min DA relation:
DA O: Taggad till max innan. Baldur's Gate 3? Det Bioware-spel man hoppats på i åratal?
Facit: Besvikelse där jag ändå lyckades pressa mig igenom main-questen för att avsluta spelet en gång. Gjorde dock vissa saker bra och hade flera trevliga sidor. Försökte mig på en andra omgång med ny karaktär ett tag senare - kom dock inte mer än några timmar innan det föll bort. Köpte något billigt DLC som jag aldrig spelade igenom.

DA O:A: Såg ut som more of the same. Passade.

DA2: Såg illa ut från dag 1. Aldrig ens i närheten av intresserad.

DA3: Otroligt skeptisk såhär när man vet att det är på gång. Måste till något alldeles otroligt extraordinärt för att de ska få tillbaka mitt intresse för denna serie.

Medlem

Dragon Age 2 var allt før fattigt før att tilltala mig. Førsta gången som Bioware lyckades med att gøra mig besviken. Kommer att betrakta trean med skepsis tills motsatsen ær bevisad. Førhoppningsvis lærde de sig någonting på alla ilskna spelarkommentarer men å andra sidan sålde spelet som glass i Sahara och det ær pengarna som styr. Inte ilskna fans som kænner sig førbigångna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag tror inte det är riktigt helt och hållet Biowares fel att 2an inte var tillräckligt genomarbetat. Utan jag tror nog hellre att EA är boven i dramat. Det är EA som sätter deadlines budget mm. Om då Bioware måste återanvända scripts mm för att hinna med den deadlinen så kan man ju inte riktigt skylla på dom. Dom har ju tappat mycket av sin egna makt genom att bli "signad" av EA.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Det man ska oroa sig för är inte vad som kommer hända med DA3. Man ska oroa sig för vad som kan hända med Mass Effect 3. I FZ's nyhet om att ME3 blir uppskjutet till 2012 anges "att spelet ska nå en bredare publik" som en av anledningarna till förseningen.

Ni vet vad det innebär... En "bredare publik". P12:or och casual gamers alltså. Tack för tiden, Bioware.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Det man ska oroa sig för är inte vad som kommer hända med DA3. Man ska oroa sig för vad som kan hända med Mass Effect 3. I FZ's nyhet om att ME3 blir uppskjutet till 2012 anges "att spelet ska nå en bredare publik" som en av anledningarna till förseningen.

Ni vet vad det innebär... En "bredare publik". P12:or och casual gamers alltså. Tack för tiden, Bioware.

så länge de inte går ut med inställningen molyneux hade me fable 3, dvs "En blind treåring ska kunna klara spelet" så kanske det eventuellt blir lite spelbart.

Men jag fattar inte hur ME kan nå en bredare publik än det gör? Det är ju redan ganska enkelt, har inga direkta komplicerade RPG element etc...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Hannu87:

This!

Minus att jag inte köpte tvåan, utan körde "demo". Avinstallerade direkt efter första striden. Skräp.

Ettan var ruskigt bra och är det fortfarande

Inte är jag väl förvånad att du kör "demon", PC största kämpe på PZ skulle ju inte kunna tänka sig att köpa spel till sin egen plattform ens, som vanligt då.
Dragon Age Origins var okej på PC men sög på konsol, Dragon Age 2 gick att spela på konsol och PC, men innehållet sög. Förhoppningsvis får vi mer innehåll i del 3, men fortfarande bra/sköna kontroller och liknande. Hur som helst så är det givet att de ska porta spelet till PC så piraterna straffas, och utveckla för konsol så hederliga kunder belönas
Annars kan man hålla sig till The Witcher 2 istället, ren kvalité hela vägen

Klart han hade köpt spelet om det var bra! Jag gjorde likadant, och jag är otroligt glad att jag inte la ut över 400 kr på ett sånt skitspel som DA2, då hade jag blivit förbannad.
Och piraterna har inget alls med portningarna att göra. Det handlar mest om lata utvecklare

Givetvis, ettan äger jag sen release dagen.

Bra spel är värda att köpas. Men det släpps så jäääävla mkt skit nuförtiden.

Javisst. Släpps mest skitspel nuförtiden. Man har lärt sig ett och annat sen tiden då man förhandsbokade spel, det gör jag aldrig längre för man är rädd att det kommer vara riktigt dåligt

Det släpptes en hel del skit på Atari och c64 tiden också.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

YES! ja tyckte båda spelen ägde, och storyn var as bra i båda spelen, måste ha 3an!

Medlem

Jag förstår inte varför alla klagar på Dragon age 2, Det ända negativa va att man inte kunde vara en graywarden eller vara någon annan ras än människa. Men Dragon age 2 hade så mycke bättre grafik och är ett skit bra spel. Dragon age 2 får man lära sig mer saker om världen m.m. Poängen är att de va inge misslyckande. Din egen graywarden och din champion of Kirkwall försvinner samtidigt. Ett samman träffande? Vem vet, Och så den där spegeln, och varför slutade inte Darkspawnen bli klokare när man fixade problemet i awakening. Spelar man Dragon age 2 får man en del svar på sina frågor. Jag är helt till mig för att se va dom ska hitta på i Dragon age 3. Men jag är säker på att vi kommer få mer svar på våra frågor i trean. // Dragon age fan number 1

Medlem

Älskar fortfarande DA: Origins, älskvärda konversationer och karaktärer. Storyn är väldigt starkt uppbygd, och knyts samman väldigt fint när man minst anar det. Har spelat igenom spelet med alla backgrounds, raser, klasser, you name it. .....men har inte tröttnat ännu(!) för att spelet i sin helhet är näst intill perfekt.

MEN, när DA2 släpptes tappade jag greppet lite... (VART FAN TOG FERELDEN VÄGEN?)
När jag antog att visste allt om religion, kultur och historia som anknöt till Thedas (Respektive Orlais, Antiva och Tevinter, som man tyvärr aldrig får någon inblick i...) så döker Kirkwall upp. Vad jag kommer ihåg så nämns The Free Marches knappt två gånger i originalspelet, bortsett från ett codex entries.

Jag ville VÄLDIGT gärna utforska en (Eller flera.) av de nationer jag nämnde ovan, men icke. Vi skulle bygga upp en karaktär som alltid måste bära samma förflutna, släktingar och anknytningar... Inget fritt här inte.
Sen tyckte jag det här med konversationer i DA2 bara är irriterande... VARFÖR KAN MAN INTE KALLPRATA LITE MED SINA KOMPANJONER?! Man måste hela tiden vänta på det perfekta tillfället, och perfekta platsen (Deras hembaser, efter specialla händelser, o.s.v...)

I DA: Origins däremot kan man snacka med vem man vill av sina trogna (Eller sociopatiska) vänner, om händelser som nyligen skett, eller vad de anser om vissa saker.
Man kan inleda en romans precis efter ett stort fältslag, eller förolämpa någon bara för nöjets skull och tillfredställelsen att se deras reaktion.

Ja, kompanjonerna i DA2 är ganska pissiga för den delen jämfört med det föregångna spelet....

Sen, (Som de flesta anmärkt redan) så är missbruket av upprepande miljöer frustrerande.
Första gången jag märkte det tänkte jag; "Oh fuck, jag gick vilse igen."...
Men nej, jag hade bara kommit till en identisk grotta.

Jag tackar väl för mig då, även om ingen inte orkat plöja igenom min enformiga kommentar. Skrev klart detta kl. 04:05, ursäkta om det är dålig läsning då.

Medlem

jag säger bara skit i alla dåliga kommentarer DA 2 äger! jag har spelar dragon age origins o awekening typ 10ggr på alla vis man kan och igår spelade jag klart 2an för 10e gången, jag älskar dragon age!!! jag bara sitter o väntar på nyheter om en 3a ÄNTLIGEN säger jag bara!! :D:D

plus att jag har ju suttit och läst på en massa om dragon age o de bara måste ju koma 2 spel till eftersom de e 2 blights kvar ;D så låt 3an komma o skit i vad dom andra tycker, tycker dom inte om de så spela inte då de finns dom som älskar dom här spelen o vi väntar!!

Medlem

alltså DA 1 SÖG!! DA2 mycket mycket bättre på allt doc bara 1 sak jag inte gillade med DA 2 det var att man inte kunnde vara Dwarf, Elf anars är DA 2 F.n så mycket bättre. mycket roligare story och mycket bättre när man pratar med alla på DA 1 pratar sin gubbe inte ens man får bara välja vad den ska säga. DA 2 där pratade dom på det svaret man sa så DA 3 kommer äga om det blir som en blandning av DA 1 gubbar och DA 2 på allt annat.]

123
Skriv svar