Obsidian: Vi skulle gärna göra Alpha Protocol 2

Robot
Obsidian: Vi skulle gärna göra Alpha Protocol 2

Obsidians vd Feargus Urquhart talar ut om vad som gick fel med fjolårets hajpade spion-actionrollspel.

#obsidian-entertainment, #alpha-protocol, #dungeon-siege-iii


Medlem
Obsidian: Vi skulle gärna göra Alpha Protocol 2

Alpha Protocol 2 vore trevligt, trots sina brister så tycker jag Alpha Protocol var ett av de bättre spelen förra året

Inaktiv

AP var, i ärlighetens namn, inget bra spel.
Mini-spelen var för krångliga, cover-systemet fungerade inge vidare och gunplay var en enda röra, både tråkigt och dåligt.

Visst vore ett AP2 trevligt, det finns trots allt potentialt, men jag kan inte se mycket från ettan som de borde bevara orört.

Medlem

Ja! Älskade ettan trots bristerna.

Inaktiv

Det skulle sitta riktigt bra! Jag älskar spelet... men tyvärr var det tekniskt dåligt, så det var ganska svårt att klara det på grund av massa buggar - men andra saker fixade de riktigt bra: ens "val" spelar alltid roll!

Jag spelade det två gånger och båda blev helt olika!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Obsidian ska han en sjuJÄV** budget och så ska de göra KotOR 3

Medlem

Älskade Alpha Protocol, hoppas att det kommer en tvåa nån gång i framtiden.

Medlem

Håller med att det vore kul med en 2a. AP hade rejäla brister, både tekniska och gameplaymässiga, men trots det så ångrar jag inte en sekund att jag köpte det. Storyn var smart och mycket välskriven, karaktärerna var intressanta och engagerande, och när man väl vant sig vid gameplayet och slutar försöka spela det som en shooter så funkar det ganska bra.

Men det är lite Obsidians förbannelse, inte sant? AP har mycket gemensamt med NW2, KOTOR2 osv. Spel som har mycket att berätta och erbjuda, men som blir svikna av många småproblem/rushad utveckling.

Medlem
Inaktiv

Bara dom lärt sig mycket från AP1 så blir det kanske bra, för blir det en lika stor soppa av allt igen så kan dom lika gärna skita i det.

Medlem

Andra utvecklare som gör RPGs bör ta en titt på Alpha Protocol då det visar var skåpet ska stå när det gäller svåra val, karaktärer, dialoger och förgrening av handlingen. Sen var ju Alpha Protocol rent skräp när det gällde skjutandet, karaktärsutvecklingen, kameran och minispelen, så det var minsann ett väldigt tvåsidigt spel.

Inaktiv

Som flera redan nämnt så var faktiskt föregångarna trots sina brister ett rätt bra spel. Även jag ser gärna en ny titel förutsatt att denna håller en högre kvalitet än föregångaren.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Obsidian visade med "AP" att de inte kunde bygga ett trovärdigt spel utan att titta på andra spelproducenter. Obsidian är också det enda företag som skapat en karaktär som ser ut som han har gikt när han ska vara i "stealth"-mode.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

AP:s artificiella intelligens var på Gameboy-nivå. Avinstallerade spelet omedelbart efter att upprepade gånger sett samma fiender springa rakt in i väggar och bete sig allmänt idiotiskt. Förstörde hela atmosfären IMO.

Skrivet av windowmaker:

AP:s artificiella intelligens var på Gameboy-nivå. Avinstallerade spelet omedelbart efter att upprepade gånger sett samma fiender springa rakt in i väggar och bete sig allmänt idiotiskt. Förstörde hela atmosfären IMO.

Just det ja, det hade jag förträngt helt förståeligt. Som tur var köpte jag spelet på STEAM när det var rea och kostade 79:- Ingen större förlust, men stackars dem som pungade ut med 500:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

En av de största önskningarna man har spelmässigt är helt klart att Obsidian ska få råd att värva några fler kodare av klass, eftersom det nästan alltid är deras problem med deras spel.

Medlem

Buggigt men bra.

Medlem

Är halvvägs igenom AP nu och önskar att spelet vore mer polerat, det har så stor potential. Många människor skräms nog iväg av grafiken, så de missar ett skönt spionspel. Helt klart värt de 200kr jag betalade!

Tillägg: har nu kommit till fighten med Brayko och den gör spelet så jävla dåligt, just nu känns det som spelet är värt 0 kr, vem fan lägger in en teleporterande boss i ett spionspel... undvik...

Medlem

den här studion har inte gjort ett enda bra spel enligt mig, dom gör halvtaskiga uppföljare och när dom väl försöker sig på något originellt så blir det som AP.

Inaktiv

jag gillade AP. de får gärna göra en tvåa

Medlem
Skrivet av Oxide:

Tillägg: har nu kommit till fighten med Brayko och den gör spelet så jävla dåligt, just nu känns det som spelet är värt 0 kr, vem fan lägger in en teleporterande boss i ett spionspel... undvik...

Gillar inte honom heller. Lyckligtvis så blir han märkbart lättare att besegra om man har varit i Thailand och Steven Heck är ens kompis.

Gillar inte att spelet har bossar, då man är i stort sett tvungen på att lägga sina färdighetspoäng på vapen. Går ju inte smyga dom till döds direkt.

Medlem

Tycker ettan var riktigt grym, fantastiskt gameplay och härlig story, så jag håller verkligen tummarna för en tvåa med förfinad AI och lite mer känsla i vapnen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tyckte också om första spelet, men visst hade det brister. Det fanns något där som gjorde att jag ville spela igenom hela spelet och då är jag en sån som lätt tröttnar halvvägs i många spel. Hoppas de beslutar att göra en tvåa!

Medlem

AP var skräp enligt mig, vilket är synd, för jag ville tycka om det

Inaktiv
Skrivet av Gurant:

AP var skräp enligt mig, vilket är synd, för jag ville tycka om det

sj varit där. jobbig känsla...

1
Skriv svar