BF 3 vs MW 3

Dessa två titlar släpps med bara några dagars mellanrum, BF 3 kommer först vill jag minnas.

Är det ens någon som kommer lägga märke till MW 3 då?


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Medlem

Tvärt om, När MW3 släpps kommer det lämna BF3 efter sig i ett stort moln av damm, tyvärr.
CoD kommer som alltid att sälja sjukt bra och BF bra, men långt från nära på lika. Själv hoppas jag innerligt på att Dice vågat uppdatera och förändra gameplay, inte bara grafik, och att de fixat problem som spawn campande av fordon, squad spawn bakom fiendens spawn, odödliga medic grupper etc. Vore ju trevligt om de någon gång kunde fixa det och inte bara grafik och liknande
MW3 lär bli simplifierad och äcklig casual-dynga som säljer sjukt bra, nuff said.

Medlem

Mw3 blir väl lika enformigt som föregångarna, Samma tugg dag in dag ut..
Jag tänker inte lägga ner någon energi på Mw3 iaf.

Inaktiv
Skrivet av DraxXus:

Mw3 blir väl lika enformigt som föregångarna, Samma tugg dag in dag ut..
Jag tänker inte lägga ner någon energi på Mw3 iaf.

Blir nog Bad Company 3 som blir lika enformigt som föregångarna.

Medlem
Medlem

Väljer BF3 av de två. Föredrar teamwork före one-man-army-kids-med-rosa-vapen som springer runt och jagar kills istället för att fokusera på att vinna.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

BF alla dagar.

Då cod, är precis som WaltX säger. one man army kids! xD hahaha bra jävla ordval!

BF är mer inriktat på teamwork, och det tilltalar mig mer.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av DraxXus:

Mw3 blir väl lika enformigt som föregångarna, Samma tugg dag in dag ut..
Jag tänker inte lägga ner någon energi på Mw3 iaf.

Blir nog Bad Company 3 som blir lika enformigt som föregångarna.

Ja jo, återstår att se. Rätt mätt på FPS i överlag, Men ja blir nog att prova båda spelen, sen får vi väl se hur mkt energi man orkar lägga ner på spelandet.

Medlem

Bf3, 8 dagar i veckan, men MW3 kommer fortfarande sälja mest på grund av alla one-man-army-kids x)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

BF3 tack, CoD dog efter WaW imo. WaW e bästa cod på länge...

Medlem

MW3 kommer att sälja, dels för att Battlefield inte lämpar sig för konsoll. Battlefield är mycket mer krävande än MW. För att DU ska kunna ha roligt och njuta av upplevelsen, krävs ett välspelande lag.
I MW bryr du dig inte, comandooooo!

Jag tänker skaffa båda, en till konsoll & en till PC.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Jag väljer Red Orchestra 2 och möjligtvis ArmA3.
Både BF3 och MW3 är för mycket "one man army kids" för mig.


signatur

Have a good time!

Jag kommer välja BF 3, just för teamplay, det gör det hela sjukt mycket roligare, samt variationen i alla fordon man kan ratta.

Upplever att det finns one-man-army-kidz som sprutar joltcola rakt in i blodet i båda spelen. Men kanske mer i MW 3.

Enligt mina erfarenheter så finns det däremot sjukt mycket mer campare i MW.


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Medlem
Skrivet av Brain:

Jag väljer Red Orchestra 2 och möjligtvis ArmA3.
Både BF3 och MW3 är för mycket "one man army kids" för mig.

Samma här, förutom att jag skippar ArmA3 totalt ^^ Sen kanske Orchestra också blir det i sig då jag inte kört föregångaren men känns som att de lägger till mest ny intressant gameplay iaf

Medlem

Jag gillar både och då båda har lite olika utföranden, COD för fast-paced och BF för lite mer teamwork och lägre tempo (nog att det kan bli hektiskt det med, men i förhållande till COD).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers

Själv har jag liksom vant mig vid att kunna blåsa ut en vägg eller två, att hus inte är skydd för tanks och så vidare. Jag fäller dock slutgiltig dom när jag testat båda... utan att säga för mycket ska vi träffa det ena spelet snart...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Själv har jag liksom vant mig vid att kunna blåsa ut en vägg eller två, att hus inte är skydd för tanks och så vidare. Jag fäller dock slutgiltig dom när jag testat båda... utan att säga för mycket ska vi träffa det ena spelet snart...

Håller med om att man har vant sig vid att man ska kunna skjuta sönder väggar.

Medlem

BF3, det går som Calle säger inte att spela utan förstörelse efter många timmar i BC2.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kommer och skaffa bägge. De spelen kompletterar varandra bra. BF3 kommer vara större och lite lugnare medans MW3 kommer vara mindre med mer fast paced action.

Ni snackar om att det är one kid army i CoD/MW spelen, jovisst. Så är det ju mest publik men så är det ju ofta i BF2 också. Det gäller att hänga på rätt public servrar alternativ lira PCW/matcher så får man teamplay ur bägge spelen.

Förhoppningar på BF3;
Behåll grunden från BF2 och fixa ett lite mer finputsat vapensystem. BC2 är horribelt. BF2 var betydligt bättre. Stora som små kartor i blandade miljöer. Äntligen kan man ligga ner igen. Det kändes konsoll att man tog bort det i BC2.

Förhoppningar på MW3;
IW.net och dedikerade servrar. Både fyller sin funktion. Partyfunktionen i MW2 bugga rejält ibland men oftast funkade det rätt bra och då var det väldigt enkelt när man var en hög spelare som ville lira i samma lag. Dock måste man ju ha dedikerade servrar för matcher osv. Finputsa känslan som finns i Black Ops (behåll lean) och fixa många balanserade kartor för matchspel. Sen endel stora kartor för publiclir.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

Battlefield 3 hands down för min del. Battlefield 3 är den betydligt mer krävande serien. Tillskillnad från vad Brain säger så handlar Battlefield serien betydligt mera om Teamplay än vad han påstår. Finns ingenting som upplevelsen att spela med vänner och raida en fiende flagga, ta över den och sen med extremt lagarbete hålla den ifrån den hemska motattacken fienden sätter in. Han missar också faktumet att samma fenomen av One-Man-Armies kan förekomma i Red Orchestra 2 lika mycket. Samt att ArmA verkar sällan ha lämpats för att spela ett par snabba multiplayer omgångar online med kompisar.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av DraxXus:

Mw3 blir väl lika enformigt som föregångarna, Samma tugg dag in dag ut..
Jag tänker inte lägga ner någon energi på Mw3 iaf.

Blir nog Bad Company 3 som blir lika enformigt som föregångarna.

Bad Company 3? Obvious Troll is obvious.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

BF3 för den som fortfarande ser gaming som något seriöst. MW3 för den omogna P12an.

Medlem
Skrivet av Mahone:

BF3 för den som fortfarande ser gaming som något seriöst. MW3 för den omogna P12an.

BF3 för den seriösa och MW3 för den omogna?

Hur gammal är du själv igentligen?


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem
Skrivet av krukan6:
Skrivet av Mahone:

BF3 för den som fortfarande ser gaming som något seriöst. MW3 för den omogna P12an.

BF3 för den seriösa och MW3 för den omogna?

Hur gammal är du själv igentligen?

För gammal för att spela COD med dig och alla skrikiga P12or med röster som skär sönder trumhinnorna.

Medlem

MW3 kommer bli same shit all over again, jävla smörja. BF3 är som vanligt ashypat men risken är stor att DICE failar som vanligt som de gjort de senaste 5 åren, så jag säger TES V: Skyrim tills BF3 blivit ordentligt patchat och recenserat, för det lär väl vara ospelbart första 2 månaderna som alla DICE kreationer varit.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av krukan6:
Skrivet av Mahone:

BF3 för den som fortfarande ser gaming som något seriöst. MW3 för den omogna P12an.

BF3 för den seriösa och MW3 för den omogna?

Hur gammal är du själv igentligen?

För gammal för att spela COD med dig och alla skrikiga P12or med röster som skär sönder trumhinnorna.

Haha , sant . hatar fan alla p12 som sitter och skriker i micen .. Bf3 kommer va najz


signatur

"eyuup"

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av krukan6:
Skrivet av Mahone:

BF3 för den som fortfarande ser gaming som något seriöst. MW3 för den omogna P12an.

BF3 för den seriösa och MW3 för den omogna?

Hur gammal är du själv igentligen?

För gammal för att spela COD med dig och alla skrikiga P12or med röster som skär sönder trumhinnorna.

+1


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Caesar Auf Ghota:

Dessa två titlar släpps med bara några dagars mellanrum, BF 3 kommer först vill jag minnas.

Är det ens någon som kommer lägga märke till MW 3 då?

Jag kommer lägga märke till det och miljontals till kommer göra detsamma. Jag gillar både MW och BF. Så jag skiter i vilka utgivaren är så länge spelet är bra och spelbart. Det bästa är att båda två kommer bli sååååå grymt

Medlem

Förresten skulle inte MW3 trailer visas idag?

Medlem
Skrivet av spel_15:

Förresten skulle inte MW3 trailer visas idag?

Jo, så var det väl sagt. Bara att hålla utkik.

Jag upplever sällan problemet med Black Ops att det sitter unga killar och tjatar över VOIP. Däremot upplevde jag i BF2 att det var många "yngre" som campa med sniper i nåt hörn. Fast inget mig emot. Det var bara att bekämpa dem.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem
Skrivet av krukan6:
Skrivet av spel_15:

Förresten skulle inte MW3 trailer visas idag?

Jo, så var det väl sagt. Bara att hålla utkik.

Jag upplever sällan problemet med Black Ops att det sitter unga killar och tjatar över VOIP. Däremot upplevde jag i BF2 att det var många "yngre" som campa med sniper i nåt hörn. Fast inget mig emot. Det var bara att bekämpa dem.

Jo men det är ju bara bra att snipern andvänds som en sniper i spelet än att alla springer runt som galningar och försöker göra nåt "snyggt"


signatur

"eyuup"

12
Skriv svar