PSN-utvecklare rädda att drunkna i mängden

Robot
PSN-utvecklare rädda att drunkna i mängden

Playstation Network-utvecklare är oroliga att deras spel drunknar i mängden när Playstation Store återvänder.

#sony, #housemarque, #outland


Medlem
PSN-utvecklare rädda att drunkna i mängden

Ska man sälja skit spel så kan jag förstå resonemanget. Är det dock ett bra spel så kommer folk köpa det ändå.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Ska man sälja skit spel så kan jag förstå resonemanget. Är det dock ett bra spel så kommer folk köpa det ändå.

Det finns inga skitspel, bara spelare med olika smak.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Fleshcutter:

Ska man sälja skit spel så kan jag förstå resonemanget. Är det dock ett bra spel så kommer folk köpa det ändå.

Det finns inga skitspel, bara spelare med olika smak.

Delvis sant... men rent speltekniskt så är det många spel som är helt horribla oavsett vilken smak man har.

Medlem

Oron är nog befogad, precis vid släppet. Vi kan inte ta in hur mycket nytt som helst samtidigt. Och nyhetsvärdet kan ju försvinna i mängden såklart. Det får man nog lite boost av vid släpp, att man är en av några få titlar.

Men kvalitet säljer väl alltid på sikt, men det är nog det mer omedelbara de menar störs.

Medlem

#1, skrivihop.

Dead Nation är ett bra spel, Super Stardust HD likaså
Outland är inte släppt ännu så huruvida det är bra är lite för tidigt för att uttala sig om.
Klart att det är dåligt för utvecklarna om det är många titlar som släpps samtidigt, särskilt om man får några av dem utskickade gratis.

Medlem

Ja det verkar inte låta som musik direkt i små-utvecklarnas öron. Men ändå kul att PSN-store är snart uppe så man kan ladda hem lite demos och får llite grejer från PSN+:D

Medlem

Jaha men vad är problemet? Skjut en stund på releasen då! Nu är det ju ändå sommar snart och det lär ju vara den absolut sämsta perioden att släppa spel...

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Fleshcutter:

Ska man sälja skit spel så kan jag förstå resonemanget. Är det dock ett bra spel så kommer folk köpa det ändå.

Det finns inga skitspel, bara spelare med olika smak.

Så kan man säga om allting då menar du? Klart det finns skitspel! Dragon Rising, där dina egna soldater dödar varandra med handgranater.. men det är väl en smaksak antar jag..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Fleshcutter:

Ska man sälja skit spel så kan jag förstå resonemanget. Är det dock ett bra spel så kommer folk köpa det ändå.

Det finns inga skitspel, bara spelare med olika smak.

Delvis sant... men rent speltekniskt så är det många spel som är helt horribla oavsett vilken smak man har.

Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Fleshcutter:

Ska man sälja skit spel så kan jag förstå resonemanget. Är det dock ett bra spel så kommer folk köpa det ändå.

Det finns inga skitspel, bara spelare med olika smak.

Så kan man säga om allting då menar du? Klart det finns skitspel! Dragon Rising, där dina egna soldater dödar varandra med handgranater.. men det är väl en smaksak antar jag..

Jag känner då en som älskar Dragon Rising (mig föll det inte i smaken):P

Så länge man inte snackar flashspel och liknande står jag fast vid det jag sade.
Kommer ett spel upp på PSN, Steam eller liknande ska det väl vara seriöst gjort åtminstone.

Medlem

Skit snick snack här ska handlas!!!

Medlem

Spelar roll om spelet drunkar i oljudet. Är spelet bra kommer det att sälja bra under en längre tid och utmärka sig bland titlarna. Tycker bara detta är ett bra sätt att sålla bort dom dåliga utvecklarna.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Spelar roll om spelet drunkar i oljudet. Är spelet bra kommer det att sälja bra under en längre tid och utmärka sig bland titlarna. Tycker bara detta är ett bra sätt att sålla bort dom dåliga utvecklarna.

Eller de okända utvecklarna.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Outland är inte släppt ännu så huruvida det är bra är lite för tidigt för att uttala sig om.

Det är ett riktigt bra spel skulle jag säga. Som tur var har 360-spelare inte behövt vänta.

Medlem
Skrivet av WizKid:

Det är ett riktigt bra spel skulle jag säga. Som tur var har 360-spelare inte behövt vänta.

Inte kollat xbl på ett tag, kanske skulle ta ner demot då

Medlem

Jag vill ha Scott Pilgrimv Vs. The World! Sen vill jag ha en massa jälva DLC som jag har väntat på! Gief PSN now!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det enda som är ett "plus" med att Playstation Store är nere är att man slipper leta efter polisbrickorna i LA Noire tack vare att man inte kan låsa upp extramaterialet. Det finns så sjukt mycket att göra i spelet redan som det är. Jag har tex inte hittat en enda Film Reel vilket motsvarar Pigeons i GTA IV.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Herbert:

Spelar roll om spelet drunkar i oljudet. Är spelet bra kommer det att sälja bra under en längre tid och utmärka sig bland titlarna. Tycker bara detta är ett bra sätt att sålla bort dom dåliga utvecklarna.

Eller de okända utvecklarna.

Men förblir okänd så länge man gör dåliga spel. Gör man bra spel kommer man att bli mer framträdande.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

1
Skriv svar