Byt servrar fritt i Rift

Robot
Byt servrar fritt i Rift

Med nästa stora uppdatering kan du enkelt och gratis byta lekplats - dit dina vänner är. Gillesledare kan flytta hela gillet, med allt du kan tänkas behöva.

#trion, #rift


Medlem
Byt servrar fritt i Rift

Generöst. Blizzard skulle not kräva en enorm summa för att flytta ett helt guild mellan servrar.

Medlem

Väldigt bra initiativ, detta säger även jag som inte spelar Rift då detta kan påverka andra MMO företag att göra samma sak

Medlem

He he... Försöker de charma WoW-spelare?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ursäkta mig men, finns det ens någon här som spelar Rift?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Ursäkta mig men, finns det ens någon här som spelar Rift?

Jo jag. Och flera andra av mina vänner. Riktigt kul spel faktiskt, till skillnad från vad WoW har blivit på senare år.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Håller med Darkthunder jag spelar och det är så mycket bättre än vad WoW har blivit på senare dagar

Medlem

Kan man hoppas att Blizzard tar efter? Gissar att det är att begära för mycket:(

Medlem
Skrivet av T.Mani:

He he... Försöker de charma WoW-spelare?

Med tanke på hur Blizzard behandlar sitt community borde väll kasta sten charmar deras spelare?

Skrivet av Reize:

Ursäkta mig men, finns det ens någon här som spelar Rift?

Jag med. Ja det är ett spel i mängden men vad som gör det värt å spela är att de verkligen värnar om spelarna och satsar på att göra spelmekaniken så så komplett som möjligt.

Medlem

Bra initiativ där! Jag lirar också, lirar just nu på whitefall.

Medlem

Jag spelar också, och detta är bara en extra anledning till att fortsätta. Har ett par vänner på en annan server jag skulle vilja flytta till

Medlem

Vem spelar rift liksom


signatur

Meep!

Medlem

Spelar själv inte rift (testade beta och nu 7 dagars men tycker det är skit), men det här initiativet är ju underbart. Blizzard får det ju att låta som att 40 män/kvinnor sitter och grejjar med varje flytt, vilket jag betvivlar. Det är trots allt en liten mängd data som ska flyttas från ena stället till det andra. Säkert är det lite mer bakom men mycket så är det ju trots allt inte. Dock skulle jag tro att de sätter någon sorts spärr på hur ofta man får göra det. Folk kan ju inte flytta fram och tillbaka hit och dit liksom..

Medlem

Äntligen :). Dessa killar vet vad de håller på med :D. <3<3<33<3<23<23<23<23<
Har själv funderat på att börja spela. enda problemet är att jag har kompisar som är utspridda på olika servrar.
Nu kommer jag definitivt börja.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Vem spelar rift liksom

En jävla massa människor kommer iaf börja nu som jag själv.
Dessa killar vet vad de håller på med helt enkelt.

Medlem

Har spelat det! fast tiden räckte inte till! Så funderar på att börja snart igen när man har tid

Medlem

Vill inte vara den negativa. Men allt är inte frid o fröjd med gratis server byte.
Det bli lätt så att alla vill vara på en av de populärare servrarna; Vet inte hur loot system funkar, men man kan vara en douchebag utan vidare konsekvenser, bara flytta; Server ekonomi blir mer globalt, kan tas positivt om man vill.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Spelar inte Rift pga jag är en snåljåp, spelar inga MMO som kostar. dock tycker jag det är ett föredömligt handlande, tar man 150kr/månad (standard mmo taxa) ska man inte behöva dras med dryga extra avgifter (WoW) utan då ska allt ingå.
Avgifter kan jag godkänna till f2p spel, men då är det ju naturligt. Leve Rift/Trion/ubisoft

Medlem

De har verkligen en bra PR-avdelning

Medlem

Äntligen en mmo-utvecklare som bjuder på tjänster som bör vara gratis pga månadsavgiften!
Trion, jag tror jag älskar er!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Generöst för att vara ett MMO, normalt sett brukar ju dom vara bra på att ta betalt för allt som möjligen går att ta betalt för.

Medlem

too late säger jag, fan 50% av spelarna har redan lämnat

Medlem

Riktigt bra utvecklare, synd att spelet var tråkigt.

Medlem

Synd bara att spelet i sig självt kostar pengar..

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Ursäkta mig men, finns det ens någon här som spelar Rift?

Japp jag spelar och har tänkte göra det att tag till.
Bästa mmo jag spelat allaround.

Medlem

Kommer nog inte dröja länge då innan Blizzard kommer med samma info... med tanke på att dem alltid kopierar bra saker till sitt. Fast inte säkert då dem är ganska snåla, och har varit en längre tid!

Medlem

In your face Blizzard!

Medlem

Så jävla vettigt!!!

Största problemet var att alla nes poalre spelade wow. men inte på samma servrar :S


signatur

P.L.U.R

Medlem

Som det bör vara alltså.

Detta Rift låter bättre och bättre.

Medlem

Kanon ju synd bara att oavsett hur mycket jag väljer att flytta omkring...så spelar endå de jag känner Guardian så jag kan endå inte joina dom!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar