Magicka-utvecklarna snackar PvP

Robot
Magicka-utvecklarna snackar PvP

När ett spel har ett väldigt komplext och dynamiskt trollformelsystem är det svårt att balansera när spelare ska nöta spelare. Men Arrowhead försöker!

#magicka, #arrowhead-game-studios


Medlem
Magicka-utvecklarna snackar PvP

Om man ska kunna göra AOE spells så att säga borde man ha en cooldown innan man kan spamma den igen eller egentligen med alla spells. Att man inte kan köra på samma spell om och om igen utan man måste variera för att cooldowns på juste den kombinationen ska bli klar snabbare.

Medlem

Events som triggas efter ## antal sekunder/minuter skulle vara nice, även kanske fixa någon PvP bana som involverar lite annorlunda saker man måste göra, typ som Tetris där varje spell skapar block som faller ner från himlen.

Medlem

Spelet med den bästa skurken genom tiderna?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

En simpel manabar där de mer kraftfulla spellsen drar mer mana helt enkelt kanske?

Medlem

det går ju även att lösa genom att ju mer man använder sig av ett element så tar den helt enkelt mindre vilket kanske är lite ologiskt att man blir sämre ju mer man använder sig av en grej men det funkar.

så om man använder mycket lightning spells så tar dom mindre allt eftersom och något annat element tar mer kommer blir att man får swappa en heldel mellan alla elementen för att uppnå maximal skada.


signatur

Godspeed

Medlem

Fan vad fett!

1
Skriv svar