"Många coola nyheter i Modern Warfare 3"

Robot
"Många coola nyheter i Modern Warfare 3"

Robert Bowling på Infinity Ward lovar att grafiken har gått vidare från Modern Warfare 2 med flera utseendemässiga nyheter.

#call-of-duty-4-modern-warfare, #call-of-duty-modern-warfare-3, #infinity-ward, #sledgehammer-games, #raven-software, #battlefield-3


Medlem
"Många coola nyheter i Modern Warfare 3"

Ovanligt att det satsas på "ny grafik". Det sa de när det gällde de tidigare MW spelen med, och se hur skit de var.

Medlem

"Många coola nyheter" <- Mao så kommer vi bli lika överraskade denna gången hur dåligt optimerat och konsoligt det kommer vara för oss med PC. Njeeeetack Black ops va sista jag köpte och när det väl var spelbart hade jag inget sug att lira.

Medlem

Tvivlar på att det blir så mycket intressant, CoD har imho alltid känts som en ihåligt massproducerad shooter designad för att håva in pengar, inte ge folk spelglädje.

(Sen så kanske det är dags att ha lite koll på rättstavningen innan det postas nyheter )

Medlem

COD går på samma ben som NHL och FIFA. samma spel om och om igen med minimala förändringar.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Ser fram emot "multipleur"

Tänker inte köpa detta spel.. Har förbestället BF3 och kommer inte ha så mycket tid över till spel ändå..
Något som talar starkt emot ett köp för mig är att jag inte ens spelat klart MW2.. Sjuuukt segt spel!


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

MFC
Medlem

Det är omöjlit för helikoptern att hovra som den gör på bilden just där... men visst. Kul spel...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Det är omöjlit för helikoptern att hovra som den gör på bilden just där... men visst. Kul spel...

Varför är det "omöjlit"?

Medlem

Lite svårt att avgöra vilket som ser bäst ut eftersom MW3-trailern saknar riktig first person view ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Haha. FZ gör ALLT de kan för att piska upp flamewar i kommentarsfältet. Trolololol


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Battlefield 3 kommer att sära på skinkorna med händerna, anka sig frammåt lite och fullständigt bajsa sönder MW3.

Jag brukar inte engagera mig i fanboyism men vafan. Call of Duty har stått och trampat vatten medans DICE ställer sig upp och viftar med PCns (iaf för tiden) och utvecklingens flagga. Man kan inte annat än att göra honör.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av StrongBad:

Haha. FZ gör ALLT de kan för att piska upp flamewar i kommentarsfältet. Trolololol

Vi gör allt för att föra en saklig diskussion två väldigt intressanta titlar som är väldigt lätt att jämföra.


signatur
Medlem
Skrivet av a.abben:
Skrivet av MFC:

Det är omöjlit för helikoptern att hovra som den gör på bilden just där... men visst. Kul spel...

Varför är det "omöjlit"?

Därför att lyftkraften skulle försvinna pga luftströmmarna som blir utav husen på sidorna.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av StrongBad:

Haha. FZ gör ALLT de kan för att piska upp flamewar i kommentarsfältet. Trolololol

Vi gör allt för att föra en saklig diskussion två väldigt intressanta titlar som är väldigt lätt att jämföra.

Ja NI är sakliga och det uppskattas. Men man kan inte säga detsamma om oss som kommenterar, och det visste ni när du la upp nyheten.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

De har verkligen ingenting annat att göra på MW-spelen än fixa pixleltätheten på olika saker?
Fan vad BF kommer springa ringar runt deras skitspel

Medlem
Skrivet av krad:
Skrivet av a.abben:
Skrivet av MFC:

Det är omöjlit för helikoptern att hovra som den gör på bilden just där... men visst. Kul spel...

Varför är det "omöjlit"?

Därför att lyftkraften skulle försvinna pga luftströmmarna som blir utav husen på sidorna.

Länk till fakta?

Medlem

Samma gamla scriptade Call of Duty med samma tråkiga grafik. Blir väl som de andra spelen. Kommer säljas som smör i solsken men folk kommer säga: "Det suger, bla bla bla." Precis som med Black Ops.

Medlem

"Många coola nyheter." en ny grafikmotor är inte en av dem? Borde vara tid för det nu.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

BF3 ser ju mycket snyggare ut, men jag tänker ändå köpa bägge. Några hundra hit eller dit drabbar ju ingen fattig.

Medlem
Skrivet av a.abben:
Skrivet av krad:
Skrivet av a.abben:
Skrivet av MFC:

Det är omöjlit för helikoptern att hovra som den gör på bilden just där... men visst. Kul spel...

Varför är det "omöjlit"?

Därför att lyftkraften skulle försvinna pga luftströmmarna som blir utav husen på sidorna.

Länk till fakta?

Hoppas du skämtar? Ska vi sitta och leta upp hur en helikopter funkar åt dig och visa hur luftströmmarna ser ut runt toppen på höghus?

Man vet att det finns fanboys till en spelserie när de börjar försvara en sån sak i ett spel.

Medlem

Lite nya lasersikten, coolare skins till vapnena och någon ny superkniv som kan kastas över hela kartan så blir kidsen glada.

Medlem

BF3 är ju faktiskt gameplay och inte video snuttar som har sönder arbetas för att det ska se så snyggt ut som möjligt.

Medlem

Dedi-servrar eller GTFO.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av Tobblish:

BF3 är ju faktiskt gameplay och inte video snuttar som har sönder arbetas för att det ska se så snyggt ut som möjligt.

Och i MW3-trailern ser grafiken ju ut som skit i alla fall, särskilt när saker går sönder.

Jag tycker inte man ska jämföra, det är olika motorer, den ena är bättre på en sak, och den andra på något annat. "Snyggt" är ju subjektivt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av a.abben:
Skrivet av krad:
Skrivet av a.abben:
Skrivet av MFC:

Det är omöjlit för helikoptern att hovra som den gör på bilden just där... men visst. Kul spel...

Varför är det "omöjlit"?

Därför att lyftkraften skulle försvinna pga luftströmmarna som blir utav husen på sidorna.

Länk till fakta?

Hoppas du skämtar? Ska vi sitta och leta upp hur en helikopter funkar åt dig och visa hur luftströmmarna ser ut runt toppen på höghus?

Man vet att det finns fanboys till en spelserie när de börjar försvara en sån sak i ett spel.

Oj, tagga ner lite kanske. Personerna som är pro för att det inte funkar att flyga/hovra mellan höghus verkade säkra på sin sak och med min nyfikenhet så ville jag veta vad dom grundade sina uttalanden på. No more, no less. Jag har inte tagit ställning själv till om det funkar eller inte, utan är bara ute efter fakta. Tack

(ps BF all the way)

Medlem

Cod dog efter 4ran för min del iaf.

Men vad jag tycker är lite roligt är hur BF spelare verkar tro att det är kidsen som lirar cod och dem stora grabbarna som kör BF, man ser kommentarer som om BF är realistiskt och Cod är de inte.. snälla..

Båda två spelen är arkadpangare i högsta grad och inte i närheten av realistiska, bf bara råkar skippa övernaturliga perks.. pröva Arma eller RO för något som i alla fall försöker replikera verkligheten trovärdigt.

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av kaealy:
Skrivet av a.abben:
Skrivet av krad:
Skrivet av a.abben:
Skrivet av MFC:

Det är omöjlit för helikoptern att hovra som den gör på bilden just där... men visst. Kul spel...

Varför är det "omöjlit"?

Därför att lyftkraften skulle försvinna pga luftströmmarna som blir utav husen på sidorna.

Länk till fakta?

Hoppas du skämtar? Ska vi sitta och leta upp hur en helikopter funkar åt dig och visa hur luftströmmarna ser ut runt toppen på höghus?

Man vet att det finns fanboys till en spelserie när de börjar försvara en sån sak i ett spel.

Jag skulle också vilja ha lite fakta till ditt påstående att det är omöjligt. Med tanke på att helikoptern är nära marken krävs inte alls den lyftkraft som krävs högre upp i luften. Jag kan medge att det är svårt men absolut inte omöjligt.

Angående denna fight mellan MW3 och BF3 tror jag personligen att jag kommer sitta och spela Battlefield i vinter. Jag gillar spelsättet bättre i tidigare BF-spel.
Lite lugnare och svårare att bemästra. Alltså är jag ingen fanboy utan bara källkritisk

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av StrongBad:

Haha. FZ gör ALLT de kan för att piska upp flamewar i kommentarsfältet. Trolololol

Vi gör allt för att föra en saklig diskussion två väldigt intressanta titlar som är väldigt lätt att jämföra.

Ja NI är sakliga och det uppskattas. Men man kan inte säga detsamma om oss som kommenterar, och det visste ni när du la upp nyheten.

Så vi ska låta oss styras av vad som händer i kommentarstråden kan vi lika bra lägga ner


signatur
Medlem
Skrivet av zauii89:

Cod dog efter 4ran för min del iaf.

Men vad jag tycker är lite roligt är hur BF spelare verkar tro att det är kidsen som lirar cod och dem stora grabbarna som kör BF, man ser kommentarer som om BF är realistiskt och Cod är de inte.. snälla..

Båda två spelen är arkadpangare i högsta grad och inte i närheten av realistiska, bf bara råkar skippa övernaturliga perks.. pröva Arma eller RO för något som i alla fall försöker replikera verkligheten trovärdigt.

Det är väl inga kommentarer om realism i denna tråd? Bortsett från debatten om helikopern

Personligen tycker jag Arma är för jävla segt att spela.


signatur

Welcome to the Manglerdome

123
Skriv svar