Imac till ett bra pris, anledning till att byta till mac?

Medlem
Imac till ett bra pris, anledning till att byta till mac?

Jag har fått reda på att jag i helgen kommer att kunna köpa en imac 21.5 för 7990 på mediamarkt i örebro.

Jag spelar lite grann , men mest läser jag och surfar på min nuvarande dator,

Hur är det med spel osv på macarna?

vad ska jag tänka på om jag köper en imac för detta pris? hur är prestandan?
Spel jag spelar är mest starcraft 2 och någongång ibland MW2. men mest sc2 när jag väl spelar.

Medlem

Vad är det för specs på den iMacen?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Kör på! Vad är det för grafikkort i den? En vän till mig har en 21,5" iMac från -09 med ATi Radeon HD4670. Han spelar Black Ops på medium/high och kan maxa StarCraft II (det kan jag t.o.m. på min MBP). I motsats till modern folktro så har Macar blivit bättre och bättre på spel. Åtta lax för en iMac är dessutom ganska billigt, mitt tips är att du kanske borde kolla upp om det är några skavanker på den, om mus och tangentbord medföljer och så vidare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tja, spelutbudet på en mac är ju direkt uselt, kompabilitet med spel och program direkt tveksam...
Prestandan är heller inte mycket att glädjas över, för samma pengar får du en PC eller laptop med klart bättre prestanda, men vill du ha en Mac och surfa på så duger den nog gott iaf, och typ bildbehandling, men spel är som sagt ingen höjdare.

Medlem
Skrivet av Razid:

Jag har fått reda på att jag i helgen kommer att kunna köpa en imac 21.5 för 7990 på mediamarkt i örebro.

Specialpris endast för dig eller kommer de ha någon "kampanj-dag" i helgen?

Medlem
Skrivet av Mr. Andersen:
Skrivet av Razid:

Jag har fått reda på att jag i helgen kommer att kunna köpa en imac 21.5 för 7990 på mediamarkt i örebro.

Specialpris endast för dig eller kommer de ha någon "kampanj-dag" i helgen?

Nope verkar inte vara så.

Det verkar som om dom kommer att köra en kampanj här i örebro i helgen, ringde dom tidigare, och då fick jag beskedet att dom har 1 års jubileum nu i helgen, med början på torsdag.

Så mao lite spelande på en Imac borde inte vara några större problem eller ?

Jag tolkar Zyr0ks svar som att det inte borde vara några problem att spela de spel jag spelar ibland iaf

Medlem

Sen har du ju också Bootcamp. Så att slänga in Windows parallellt är ju inga problem om du nu vill köra spel som inte finns till Mac.

Medlem

Så länge man inte har spel som första prioritet så är Mac överlägset bättre än en PC. Och till de priset så tycker jag att du ska slå till. Om det är den senaste iMacen så får du ju annars punga ut minst 11-12000kr för den billigaste.

Så häng över låset på torsdag och gör dig en riktigt bra affär

Medlem

Har fått tag på en del av en annons tydligen.

Hitta bilden på ett annat forum.

Verkar vara jubileum i helgen..

http://forumbilder.se/images/c14201150259P3ec1.jpg

Medlem

Hmmm. Då kanske du får sällskap på mediamarkt av mig (+ 1-2 andra människor troligtvis) !

Inaktiv

Ska inte vara några som helst problem med Starcraft 2.

Brorsan sitter med min gamla 24" iMac från -09, 3,06 ghz c2d, 4gb ram och ett geforce 8800 GS 512mb. Han kan spela det med allt på medium men föredrar allt på low för då har han 60 fps konstant i 1vs1 och 2vs2. Blir lite tyngre i 3vs3 och 4vs4. Killen spelar i gm league för övrigt så det är ingen "noob" direkt.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Såg precis att mediamarkt har släppt deras annons för jubileumet, finns att se på deras hemsida..

Blir nog att köpa imacn.. eller kanske macbook pro, bra pris på den också..

FAN! Svårt att välja, bärbart eller stationär.......

1
Skriv svar