Medlem

"Rockstar ger sig in i filmgenren. Eller rättare sagt, de ger sig in i filmgenren på allvar, och på kuppen överträffar de sig själva." varför skriver du så? Rockstar utvecklade inte spelet, de gav ut det. det ska stå Team Bondi istället

MFZ
Medlem

detta är en milstolpe inom spelvärlden, sättet som dom gestaltar karaktärer och deras ansiktsuttryck är helt banbrytande och ett måste för atta spelintresserade att uppleva..
spelet är dessutom riktigt bra så det e bara och köpa. direkt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Det är dags att ändra betygsystemet nu FZ.

Medlem

Nån som vågar uttala sig om detta är är svårt för en person med aspberger's syndrom? Med tanke på dess story bygger mycket på social interaktion är det en intressant frågeställning. Är det mer av logisk problemlösarnatur är det ju en helt annan femma.

Medlem

Jag köpte GTAIV, blev besviken. Jag tog mig i kragen och köpte Red dead redemption efter ett halvår, blev besviken. Älskar Noire, ska jag köpa detta och med största sannolikhet bli besviken?
Slutfört alla spel jag äger förutom GTAIV och RDR...

Ase
Medlem

eftersom det primärt släpps till & är anpassat till konsoll så blir det bojkott ,men kul med ett litet annorlunda grepp på spel

Avstängd

...och där tappade jag all respekt för hela FZ och jag orkade inte läsa hela recensionen. Den dog ut när GTA IV total sågades. Nä skit på er.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jiwn:

...och där tappade jag all respekt för hela FZ och jag orkade inte läsa hela recensionen. Den dog ut när GTA IV total sågades. Nä skit på er.

Du menar det GTA IV som fick full pott? Jag blir så lätt förvirrad!


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av jiwn:

...och där tappade jag all respekt för hela FZ och jag orkade inte läsa hela recensionen. Den dog ut när GTA IV total sågades. Nä skit på er.

Du menar det GTA IV som fick full pott? Jag blir så lätt förvirrad!

GTA IV total sågades här. Tycker man borde hålla sig till att det är L.A. Noire recension och inte en GTA IV recension så recensenten borde hålla sig till spelet ifråga och inte sina egna personliga åsikter om andra spel.

Detta under är bara ett urval av pajkastning på GTA IV från artikeln.

Citat:

När så det fjärde (eller egentligen sjätte) spelet i GTA-serien släpptes, hade luften gått ur Rockstar. De visste inte längre om de ville göra ett öppet sandlådespel eller om de var mogna att på allvar berätta en historia för en vuxen och krävande publik. Så de gjorde ingetdera, resultatet blev en halvmesyr.

Skägg.
10 Chambers

Att föra ett resonemang i en recension är ett klassiskt grepp och Mats har en poäng. Sen behöver man inte hålla med om det, vilket jag ville belysa med vår recension av det spelet. Hans åsikt är såklart relevanta för texten.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Att föra ett resonemang i en recension är ett klassiskt grepp och Mats har en poäng. Sen behöver man inte hålla med om det, vilket jag ville belysa med vår recension av det spelet. Hans åsikt är såklart relevanta för texten.

Fast att ta ett spel som snart fyller 4 år, (och dessutom inte är det senaste från Rockstar alstret) är irrelevant till bakgrundshistorian för recensionen. Då kan ni lika gärna börja dra upp histoirer om hur dålig grafik Lemmings är nu mera och hur off Rockstar har kommit från den andan!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jiwn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Att föra ett resonemang i en recension är ett klassiskt grepp och Mats har en poäng. Sen behöver man inte hålla med om det, vilket jag ville belysa med vår recension av det spelet. Hans åsikt är såklart relevanta för texten.

Fast att ta ett spel som snart fyller 4 år, (och dessutom inte är det senaste från Rockstar alstret) är irrelevant till bakgrundshistorian för recensionen. Då kan ni lika gärna börja dra upp histoirer om hur dålig grafik Lemmings är nu mera och hur off Rockstar har kommit från den andan!

Om du läser hela resonemanget så handlar det snarare om hur Mats inte kom överrens med spelmekaniken snarare än en grafisk jämförelse. Eftersom Rockstar ligger bakom båda, även om Team Bondi är upphovsmännen till LA Noire, är det en relevant referens. Sen att du inte håller med eller godtar den är upp dig men att avskriva en hel sajt på grund av en meningsskiljaktighet låter märkligt i mina öron. Precis som du för ett resonemang med Lemmings för Mats ett med GTA IV.


signatur
Inaktiv

Tvivlar på detta. TV-spel är nerdummade och begränsar den moderna teknikens möjligheter. Kontrollen begränsad och vem vet vad. Alla spel som först gjorts för TVn och sedan kommit till datorn har varit dåliga. De uppföljare till bra gedigna PC-spel som gjorts har förstörts efter att de börjat utvecklas för TV-apparater. Det är synd.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Tvivlar på detta. TV-spel är nerdummade och begränsar den moderna teknikens möjligheter. Kontrollen begränsad och vem vet vad. Alla spel som först gjorts för TVn och sedan kommit till datorn har varit dåliga. De uppföljare till bra gedigna PC-spel som gjorts har förstörts efter att de börjat utvecklas för TV-apparater. Det är synd.

Som hardcore PC-gamer (älskar komplexa lir) kan jag säga att så inte är fallet. Spelet passar perfekt till konsol och är precis så komplext ett spel behöver vara. Antagligen känns det både bra och intressant då spelet är väldigt innovativt.

Skrivet av Wortex:

Jag köpte GTAIV, blev besviken. Jag tog mig i kragen och köpte Red dead redemption efter ett halvår, blev besviken. Älskar Noire, ska jag köpa detta och med största sannolikhet bli besviken?
Slutfört alla spel jag äger förutom GTAIV och RDR...

Spelet skiljer sig OERHÖRT från både GTA IV och RDR.
Jag älskade dock RDR men det är svårt att säga något om vad du kommer tycka om L.A. Noire.

L.A. Noire är unikt ... finns inget liknande spel. Kan dock jämföras lite med Grim Fandango, Heavy Rain och Mafia II (spelet liknar faktiskt mer Mafia II än RDR/GTA). Men som sagt ... ett alldeles unikt spel.


signatur

Have a good time!

Medlem

Är inte 15-20 timmar lite kort?

Medlem
Skrivet av Thunde:

Är inte 15-20 timmar lite kort?

Kort? Jämför med BioShock (~4-5h), Crysis (~6-7h), Call of Duty (~4-5h) t.ex.


signatur

Have a good time!

Medlem

oj, vad besviken jag blev av detta spel.
okej, de har verkligen lyckats med ansiktsuttrycken, men där slutar allt det bra med LA NOIR.
Linjärt, platt, usla kontroller, superenkla fall som man själv löst låååångt innan huvudkaraktären fattar någonting, dålig action som är galet uppstyltad. nä, jag bytte in det direkt mot Portal 2 och oj vad glad jag blev av ett tänkarspel där man faktiskt får tänka lite.
För er som varit med ett tag och lirat klassiker som Beneath a steel sky, the dig och broken sword, det här är galet mycket snyggare men galet mycket tråkigare och outmanande.
väl mött

Medlem
Skrivet av jiwn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av jiwn:

...och där tappade jag all respekt för hela FZ och jag orkade inte läsa hela recensionen. Den dog ut när GTA IV total sågades. Nä skit på er.

Du menar det GTA IV som fick full pott? Jag blir så lätt förvirrad!

GTA IV total sågades här. Tycker man borde hålla sig till att det är L.A. Noire recension och inte en GTA IV recension så recensenten borde hålla sig till spelet ifråga och inte sina egna personliga åsikter om andra spel.

Detta under är bara ett urval av pajkastning på GTA IV från artikeln.

Citat:

När så det fjärde (eller egentligen sjätte) spelet i GTA-serien släpptes, hade luften gått ur Rockstar. De visste inte längre om de ville göra ett öppet sandlådespel eller om de var mogna att på allvar berätta en historia för en vuxen och krävande publik. Så de gjorde ingetdera, resultatet blev en halvmesyr.

Nu har ju Calle redan gått i svaromål, men min poäng här var att jag kände att Rockstar hade gått vilse med GTA IV. Spelet visste inte om det ville berätta en trovärdig historia eller ge spelaren en crazy-sandlåda, och det förstörde upplevelsen för mig. Plus att spelmekaniken var årtionden efter andra spel som kom samtidigt, men där har ju Rockstar alltid varit sällsynt dåliga - de flesta GTA-spel har en styrning och känsla som aldrig skulle accepteras om inte resten av spelet var så satans mycket bättre än allt annat just då. Men det var inte min mening att såga GTA IV, bara att belysa hur mycket bättre det kunde ha gjorts, och hur mycket bättre LA Noire faktiskt är.

Min poäng var helt enkelt att jag tycker att Rockstar (och visst, Team Bondi här då, men LA Noire är ändå ett Rockstar-spel rakt igenom) har börjat hitta sig själva med de senaste två spelen. Plus att de kommit ifatt resten av västvärlden rent spelmekaniskt, ÄNTLIGEN.

Förväxla inte mitt personliga intryck av GTA IV med FZ:s officiella åsikt (som jag inte haft något med att göra).

Medlem

Det enda som stör är körkänslan, hade de haft ngn liknande som fanns i GTA IV eller 2K Czech's Mafia 2 hade jag inte klagat

Medlem

ser jävligt bra ut
dock håller jag inte med dig det minsta om GTA IV

Medlem

Nu ska jag se om jag förstått saken korrekt..

Historiens mest avancerade ansiktmodellering med mappning av mänsklig beteendepsykologi så att man kan avgöra om en figur ljuger eller inte..
Jättebra..

Men..
Varför har de struntat totalt i resten av karaktärernas utseende?
Polygoner som sticker ut lite varstans, ingen som helst dynamik i kläder eller hår.
Det ser ut som om alla går runt i kläder gjorda av blöt kartong.

Som att anlita DaVinci att skulptera ansiktet på en staty, men resten av kroppen görs av vaktmästaren.

detta drar ner betyget oerhört för mig, jag retar mig på det så pass att innovationerna blir betydelselösa.

personligen så tycker jag att la noire var sjukt tråkigt.så SJUKT TRÅKIGT.
men:
ansiktsanimationerna var otroliga.
grafiken var snygg.
spelet var LÅNGT så de 129 kr på steam fick jag verkligen valuta för.
spelet drog in en så det kändes som att man gick runt i en levande värld.

men man får väl säga well done av team bondi.

123
Skriv svar