Antimalware Doctor Virus Hjälp

Medlem
Antimalware Doctor Virus Hjälp

Nån som är kunnig när det gäller virus? Detta är mitt andra riktigt grymma virus. Mitt första var Windows Enterprise Suite för nåt år sen och nu fick jag ett liknande. Jag har varit inne i regedit och deletat i stort sätt allt med samma namn och jag har kört malwarebytes ett x antal gånger men skiten fortfarande är kvar. Jag har följt ett antal guider. Så fort jag startar datorn dyker en popup upp där det står "Antimalware Doctor - Warning!". Enda sättet att bli av med den är att gå in i Task Manager och end process. Är formatering den enda utvägen?

Medlem

Eftersom du redan har följt guider och använt Malwarebytes så finns det nog inte mycket mer att göra än att formatera om hårddisken/installera om operativsystemet. Tyvärr.

Vilket antivirus använder du?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

att stänga proccessen är bra, men kör scanningen efter det.. försök hitta dom där okända processerna, googla fram om du är osäker vad en viss process är. Skriv upp vilka processer är virus och använd msconfig eller regedit (sök efter filnamnet) och ta bort dem från autostart. Rensa alla temporära filer, om du kör IE, sluta använda det och använd firefox.


signatur

thank you, come again

Medlem

Kör bara Malwarebytes och den hittar och tar bort dom flesta virus men ibland så öppnas helvetets portar eller vad man ska säga och oftast när jag söker på bilder i google.

Edit: Kör Firefox 4.0 som webläsare.

Medlem

Tråd flyttat från "Allmänt snack" till "Mjukvara".


signatur

Have a good time!

Medlem

Hittade den där popupen = Msconfig, startup, fghmook70.exe

Medlem

Verkar ha lyckats ta bort dom värsta hoten nu. Fghmok70.exe ligger fortfarande under startup men körs inte och Malwarebytes hittar inga infekterade filer längre. Tack för hjälpen och ledsen om jag postade mitt inlägg i fel fack.

Medlem

"Vilket antivirus använder du? " !
Ett bra antivirus skyddar dig från sådant skräp, och se till att skaffa adblock / noscript plugin till firefox 4.

Om du mot all förmodan inte kör med något antivirus finns avast som ett gratis alternativ.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Kör bara Malwarebytes och den hittar och tar bort dom flesta virus men ibland så öppnas helvetets portar eller vad man ska säga och oftast när jag söker på bilder i google.

Edit: Kör Firefox 4.0 som webläsare.

Malwarebytes är inget antivirus. Ett antivirus är ett måste. Formatera hårddisken eller installera om OSet och skaffa ett antivirus efter det. AVG är väldigt bra och helst gratis.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

AVG är kanon ... har dock en massa falsepositives (ibland varnar AVG när saker inte innehåller virus). avast! finns också!


signatur

Have a good time!

Medlem

Nu väcker jag till liv en veckas död tråd. Testade att ladda ner avast! och det var bra till en början. Hittade bara en infekterad fil och det var explorer.exe som hade en mask vid namn Win32:B-nånting i sig och var i stort sätt helt omöjlig att ta bort om man inte vill kruppa hela windows. Testade sen att köra en boot scan och det var då som min dator fick tuppjuck. Allt bara blev svart och det enda som syntes var muspekaren. Var tvungen att gå in i safe mode och ta bort avast!.. Vet inte vad jag ska göra. Jag har alltid kört med ADBlock installerat i firefox men saker kommer in ändå. Verkar som en formatering och ominstallation är det enda alternativet.

Medlem

Ett antivirus ska man ha INNAN man blir infekterad. Hjälper inte att installera ett antivirus då du redan är infekterad.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar