Age of Conan blir gratis

Robot
Age of Conan blir gratis

Funcom återlanserar sin online-barbar i sommar med ny affärsmodell.

#world-of-warcraft, #age-of-conan-hyborian-adventures, #age-of-conan-unrated


Medlem
Age of Conan blir gratis

Inte särskilt förvånad eftersom fler och fler företag väljer att formera deras MMO till ett gratis MMO istället. Ett rätt smart val ändå, det gick ju bra för Lord of the Rings Online.


signatur

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Medlem

Sålänge premium-priset är detsamma eller lägre som månadspriset är just nu ser jag inga problem med detta. Bara inte befintliga kunder blir överkörda...

Medlem

Hade hellre sett fler spel börja med Guild Wars b2p model.

Medlem

Vad är det för meningen med att gå "gratis" om man inte får samma tillgång som andra spelare? Man blir bara mer förbannad om man inte får full access. Skippa betalningen helt och hållet och gör som Guild Wars istället. Nej sånt här blir jag bara förbannad på, gör om gör rätt Failcom.

Medlem

Hoppas att de marknadsför det stenhårt så detta utomordentliga spel äntligen kan få stå i rampljuset. Jag vet dock inte om det kommer gå lika bra för funcom som t.ex. codemasters med F2P, Age of Conan har 18 års gräns och jag tror inte att det är pengarna som är avgörande i spelvalet för de äldre spelarna.


signatur

Think of a future without Bush!
No one to blame for the World War 3.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av necrolock:

Hade hellre sett fler spel börja med Guild Wars b2p model.

Just nu har ju Guild Wars "buy to play" OCH mikrotransaktioner.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Tycker det är ett passande drag av Funcom, dem har ett nytt mmorpg på G som kommer bli deras pengakossa om dem lyckas med det och spenderar all tid på just det.

Fast själv hatar jag free2play för det innebär ju nästan alltid dessa mikrotransaktioner.

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av necrolock:

Hade hellre sett fler spel börja med Guild Wars b2p model.

Just nu har ju Guild Wars "buy to play" OCH mikrotransaktioner.

Ja, det har wow ochså men det är inte samma typ av mikrotransaktioner. I spel som är helt f2p måste man i princip köpa saker för att kunna spela spelet fullt ut, det behöver man inte i guild wars.

Medlem

Det här är strålande nyheter! Jag gillar AoC men spelar Rift för tillfället så det skulle ju bli dyrt med två månadsavgifter, synd bara att man inte får tillgång till sieges och hela Khitai

Kommer nog småspela AoC med jämna mellanrum när jag hinner senare i år


signatur

Game long and prosper

Medlem

Så länge premium fungerar som en månadskostnad tycker jag det är en modell som alla mmo's bör använda. Däremot så hatar jag verkligen mikrotransaktioner då de är ett måste för att spela, dvs om man måste betala enskilt för alla de där funktionerna t.ex. Det blir så förbannat irriterande att dra upp sitt kreditkort hela tiden, det blir liksom ett extra irritationsmoment över att betala och sedan vara klar.

Medlem

Nice, då kan man köra lite premium från och till när det passar istället för hela tiden. Bra drag också för att folk inte ska känna sig låsta till AoC när dom senare släpper The Secret World!

Medlem

Fan vad nice, då kanske fler börja spela ett av de bättre MMO'erna som finns.

Mycket bra av Funcom. Har liksom inte tid att spela så mycket MMO att det skulle löna sig att betala kontinuerligt.

Tack Funcom!!! Ni e bäst


signatur
Medlem

Mikrotransaktioner.. mest cash.. Best char..Im in.. Jag har fett med klipp... LOL!!!!

Medlem

Microtransaktioner har en stor tendens att döda "gratisspel" dock. Om man inte som i TF2 och kommande GW2 enbart kör på hattar och annat dylikt så förloras värdet i att investera sin tid om det med hjälp av småköp går att få ett rejält övertag.

Jag är rätt kluven till det hela måste erkännas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av liath:

Vad är det för meningen med att gå "gratis" om man inte får samma tillgång som andra spelare? Man blir bara mer förbannad om man inte får full access. Skippa betalningen helt och hållet och gör som Guild Wars istället. Nej sånt här blir jag bara förbannad på, gör om gör rätt Failcom.

tycker det är du som är fail,, du vet verkligen inte vad du pratar om,, det här är ett jättebra upplägg,..
saken är den att det är många av oss aktiva spelare som har köpt helårsprenumerationer och lite mer därtill,, då kan man inte bara göra det gratis helt och hållet...
sen är saken den att skulle allt vara tillgängligt utan kostnad då får man en massa naabs som inte vet vad dom håller på med när det kommer till ordentligt endgame raidande

1
Skriv svar