Minecraft till Xperia Play innan andra Androids

Robot
Minecraft till Xperia Play innan andra Androids

Mojang Specifications röjer att den gruvliga upplevelsen når Playstation-telefonen innan andra androider.

#minecraft, #mojang-specifications


Medlem
Minecraft till Xperia Play innan andra Androids

Lite osmart val, men aja. Nästan ingen som har Xperia Play och lär inte bli sån hit precis. Bättre att lägga ner mer tid på att släppa till vanliga android telefoner

Medlem

Damnit! Hur blir det med en iPhone version?

EDIT: Läste för snabbt, såg nu

Medlem

Så länge det funkar till HTC Legend så e jag glad, men som Fr0gg0 sa det e ganska osmart att notch gör det till Xperia Play först


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem

Kan ju mycket väl vara så att han får en slant för att prioritera den mobilen. Sen har den ju en bra poäng i och med att den faktiskt har fysiska knappar och en d-pad. Har svårt att tro att det blir särskilt smidigt att spela på min iPhone faktiskt.

/ LordDaimos

Medlem

Kanske såg komplikationer i utvecklingen av enbart touch varianten? Eller så kanske de fått en bra deal med SE om en release till just den telefonen först för att få fler sålda. Har nog ingen större betydelse egentligen? Han sa inte hur stort mellanrum det kommer vara mellan releaserna så det kan vara allt från några dagar till några veckor.

Var lite intresserad av en Play telefon men nylanserade koncept brukar inte vara de bästa. Så en Xperia play 2 kanske, med Android 2.4(lr senare version) och en riktigt kraftfull GPU/CPU etc etc kanske blir ett val om den släpps lagom till att jag kan köpa en ny telefon nästa augusti ;P
De lär väl göra som de gjorde med X10'an... Nu vet de var bristerna är i telefonen och har börjat utveckla en helt ny telefon istället för att prioritera de som redan sålts.

Edit: Aah Daimos hann före XD

Medlem

Får hoppas att vi ser Fortresscraft till MS Windows Phone 7 mobiler i så fall, konkurrens är bra

twitpic.com/529isk

Medlem

"därför måste spelet skräddarsys för att mobilspecifikationerna, säger Mojangs representant." ooops.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Varför han/de gör det till xperia play först? Om jag vet något om Notch skulle jag tippa på att det är för han har en... Krävs rätt rejäl optimering för att en smartphone ska orka göra något trevligt med minecraft.(xperia play kanske lämpade sig bättre iofs)

Medlem
Skrivet av Kogster:

Varför han/de gör det till xperia play först? Om jag vet något om Notch skulle jag tippa på att det är för han har en... Krävs rätt rejäl optimering för att en smartphone ska orka göra något trevligt med minecraft.(xperia play kanske lämpade sig bättre iofs)

Tror knappast det är för att han skulle ha en själv, han kan typ köpa varenda ny telefon på marknaden om så var fallet, tror mer på vad andra sagt att han fått en deal att göra det till just denna istället för mer populära telefoner.

Medlem

Vore kanske bra om de satsade på att göra klart spelet innan man börjar med något annat.

Medlem

Själv har jag en xperia play, Tycker det släpps för lite spel som stöder kontrollen. Kontrollern funkar iaf bra till emulatorerna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Kogster:

Varför han/de gör det till xperia play först? Om jag vet något om Notch skulle jag tippa på att det är för han har en... Krävs rätt rejäl optimering för att en smartphone ska orka göra något trevligt med minecraft.(xperia play kanske lämpade sig bättre iofs)

Tror knappast det är för att han skulle ha en själv, han kan typ köpa varenda ny telefon på marknaden om så var fallet, tror mer på vad andra sagt att han fått en deal att göra det till just denna istället för mer populära telefoner.

kanske... vem vet kanske handlar om att vara patriotisk hur står sig xperia play sig mot andra smartphones prestandamessigt igentligen? kan bero på det.

1
Skriv svar