E3 topp 30 - The Last Guardian

Robot
E3 topp 30 - The Last Guardian

Titeln hela spelvärldens ornitologer väntar på kanske får ett (nytt) releasedatum på mässan.

#ico, #the-last-guardian


Flakmonkey
E3 topp 30 - The Last Guardian

Oh, nu börjar vi snacka kvalitetsspel, eller det som borde bli ett kvalitetsspel i varje fall med tanke på det som Team Ico gjort förut. Ser verkligen fram emot The Last Guardian och boxen med ICO och Shadow of the Colossus för den delen

Medlem

Jag förstår inte ens syftet med spelet. Vad det är för sorts spel och vad man ska göra. Men jag vill fortfarande ha det.

Inaktiv

Ico var ju ett jättebra spel men shadow of the colossus var ju skittråkigt. Fanns ju inget annat att göra förutom att rida mellan bossar och klättra runt på dem. Och storyn var ju patetisk.

Medlem
Skrivet av durktotten:

Ico var ju ett jättebra spel men shadow of the colossus var ju skittråkigt. Fanns ju inget annat att göra förutom att rida mellan bossar och klättra runt på dem. Och storyn var ju patetisk.

är du seriös?

båda spelen var helt sjukt bra, sotc var lite mer action-orienterat och det gillade jag. men ico var helt magiskt.
vet inte riktigt hur jag ska förklara känslorna till last guardian men har följt spelet så länge jag kan minnas. samt att jag har mitt förtroende för fumito ueda!

Medlem

Måste hålla med durktotten. ICO är och var grymt stämningsfullt, jag skulle inte säga att SotC är "skittråkigt" men det kändes inte som att det nådde upp till samma stämning och atmosfär som ICO gjorde. Bör tilläggas att jag aldrig orkade mig igenom SotC, så visst blev det tråkigt efter ett tag.

Båda spelen har jag på PS2 i originalförpackningar, de ligger mest på hyllan och ser allmänt snygga ut.

Medlem

Jag ser så mycket framemot detta! Kommer så få bra spel nu för tiden känns det som, alldeles för mycket tråkiga fps..
Så nu äre bara vänta på att detta släpps!

1
Skriv svar