Robot
Dead Island

Lever de odöda i Dead Island upp till den fantastiska trailern från i vintras? Vi testar en tidig version av zombieapokalypsen.

#deep-silver, #dead-island, #techland, #valve, #borderlands


Medlem
Dead Island

Det verkar ballt iaf
Gillar grafiken sjukt mycket

Medlem

Den trailern ska gå till historien tycker jag. Annars verkar spelet hyffsat.

Finns det någon mer info om storyn? Är det någon smittobärare som man ska hindra från att ta sig till fastlandet? ska man själv till fastlandet innan ön bombas? Eller vad finns det för röd tråd genom storyn?

Redaktör
Skrivet av Manna:

Den trailern ska gå till historien tycker jag. Annars verkar spelet hyffsat.

Finns det någon mer info om storyn? Är det någon smittobärare som man ska hindra från att ta sig till fastlandet? ska man själv till fastlandet innan ön bombas? Eller vad finns det för röd tråd genom storyn?

Det är mycket hemlighetsmakeri än så länge, de kommer släppa mer info löpande. Men jag fick intrycket att det mest handlar om överlevnad, i alla fall utifrån det som visades. Kan förstås ändras och byggas på framöver.


signatur
Medlem

Ja detta verkar intressant Jag vill se mer!

Medlem

Hoppas det blir bra!

Medlem

Fin trailer men...

...Realism? Elektrisk machete? Döda en Zombie utan att förstöra dess hjärna? Boomer och Charger från l4d?
En minst sagt knasig överlevare per km2 ratio? HP bars och poäng för vart man skadar?

Man borde nog göra om trailern lite och spela nå rock och hänga på en cool röst som berättar om alla dina uppgraderingar och levels istället...

Medlem

Är det första eller tredje person?

Redaktör

Förstaperson.


signatur
Medlem

Verkar väldigt lovande!

Medlem

Ser mycket lovande ut och flera av inspirationskällorna är favorittitlar. Riktigt sköna Co-Op äventyr har alltid varit det roligaste att spela.

Medlem

Ser betydligt sämre ut en vad jag trode, jaja får se om man köper

Medlem

Blir nog bra left 4 dead är ju grymt roligt att köra 4pers.

Medlem

Myckt intressant spel! ME LIKE:). Kommer definitivt bli ett förköp. Det verkar verkligen som att de har satsat på en god inbitande story:).

Medlem

Efter att ha sett gameplay videon sjönk intresset lite men de verkar ändå kul. Jag vet inte, de har kommit väldigt många zombie-spel och tillägg men ändå är det så få som, enligt mig, riktigt varigt eller känts som ett ordentligt zombie-spel om vi bortser från de faktum att det finns just zombies Man kanske ska lägga Witcher på hyllan och lira lite Resident Evil 2 istället ^^

Medlem
Skrivet av liberator:

Fin trailer men...

...Realism? Elektrisk machete? Döda en Zombie utan att förstöra dess hjärna? Boomer och Charger från l4d?
En minst sagt knasig överlevare per km2 ratio? HP bars och poäng för vart man skadar?

Man borde nog göra om trailern lite och spela nå rock och hänga på en cool röst som berättar om alla dina uppgraderingar och levels istället...

Orealistisk: Check
Coola vapen: Check
Zombieslakt: Check
Ripoffs: Check
Retarded AI survivor: Check
HUD: Check

Yea guys i think we made a video game -.-


signatur

Rwa?

Inaktiv

Ska man tolka texten som att "Tompa" inte är sådär överväldigande imponerad av Techlands skapelse so far?

Redaktör
Skrivet av anon_98854:

Ska man tolka texten som att "Tompa" inte är sådär överväldigande imponerad av Techlands skapelse so far?

Mjaa... Det är på tok för tidigt att dra slutsatser. De visade långtifrån allt av spelet och jag behöver mycket mer speltid innan jag tänker fälla några domar. Men vi kan nog spika att det blir mindre Left 4 Dead-röj än väntat.


signatur
Inaktiv

Även om grafiken är suverän så verkar det inte riktigt vara för mig. Jag är inget zombie-fan och bristen på skjutvapen låter lite trist faktiskt.

Oroande är också att det är helt knäpptyst kring det betydligt intressantare COJ - The Cartel. Två FPS som utvecklas av samma företag och som ska släppas med en dryg månads mellanrum... illabådande.

Gillar Zombies i COD, men inte i det här sammanhanget. För mycket blod för mitt tycke.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Syrningen får inte strula till det!

"försöker sparka iväg dem och heala mina skador."

Heala? *fniss*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det jag mest undrar över är: Hur många kan spela på samma konsol? Jag har inga problem att få ihop tre polare att spela det med, men tre konsoler, av samma typ, liiite jobbigare. För att inte nämna att få in 3 extra tv-apparater i ett vardagsrum (Co-op spel, framförallt såna med zombies, skall spelas i samma rum, inte över "internetet".).

2-player split-screen kombinerat med system-link vore bra, även om 4-player split-screen är det absolut mest efterlängtade.

Jag är av den bestämda uppfattningen att konsolernas styrka över PC:n ligger/låg i att man kunde bjuda hem 3 pers, skaffa lite cola och snacks, slå sig ner i soffan och lira, men en tv, och en konsol, alla fyra. Så jag ser fram emot den dagen då några utvecklare återupptäcker detta och vi börjar se mer co-op spel, som faktiskt har co-op så som jag, och förhoppningsvis många andra, gillar det.

Blev lite långt, och inte å mycket om just Dead Island men... Ja, spelet skall testat iaf, zombie slakt e alltid roligt, frågan är bara "hur" roligt.

Medlem

Sköna formuleringar under bilderna!

Det ser riktigt bra ut måste jag säga, kommer definitivt liras.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av liberator:

Fin trailer men...

...Realism? Elektrisk machete? Döda en Zombie utan att förstöra dess hjärna? Boomer och Charger från l4d?
En minst sagt knasig överlevare per km2 ratio? HP bars och poäng för vart man skadar?

Man borde nog göra om trailern lite och spela nå rock och hänga på en cool röst som berättar om alla dina uppgraderingar och levels istället...

Håller med totalt, men detta är det ändå det närmsta vi kommer till en riktig zombie survival :/

Redaktör
Skrivet av Nightsorrow:

Det jag mest undrar över är: Hur många kan spela på samma konsol?

Jag tar inte gift på detta men jag tror det nämndes att det inte blir split screen.


signatur
Ish
Medlem

Blir nog köp förr eller senare, om det inte blir som med Brink, trevliga trailers men ett dåligt spel. L4D i all ära, men jag har lite svårt för linjärt OCH mörsande. Zombies är nästan alltid ett plus dock


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag blev väldigt besviken när jag fick reda på xp, skill tree´s och alla andra rollspelselement. Jag vill ha ett zombiespel där man möter vanliga zombies som är så pass många och sega att ta ner så de bli utmanande, inga superzombies. Sen vore det fint att spela som en vanlig människa och inte Rambo som alla zombiespel ska envisas med!

Men men, har varit på tok för hypad på spelet för länge för att låta bli att ge det en ärlig chans när det väl kommer.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Tompa:

Förstaperson.

Skönt, fick nästan uppfattningen om att det var tredjepersons från alla screens.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag blev väldigt besviken när jag fick reda på xp, skill tree´s och alla andra rollspelselement. Jag vill ha ett zombiespel där man möter vanliga zombies som är så pass många och sega att ta ner så de bli utmanande, inga superzombies. Sen vore det fint att spela som en vanlig människa och inte Rambo som alla zombiespel ska envisas med!

Men men, har varit på tok för hypad på spelet för länge för att låta bli att ge det en ärlig chans när det väl kommer.

Låter som Left 4 Dead 1/2 är spel för dig.

Det jag gillar med Dead Island är just att man inte verkar vara någon Rambo utan just en vanlig människa som verkligen får kämpa för att överleva. Förhoppningsvis är det inte så många superzombies utan mestadels "normala zombies".


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Javas:

Jag blev väldigt besviken när jag fick reda på xp, skill tree´s och alla andra rollspelselement. Jag vill ha ett zombiespel där man möter vanliga zombies som är så pass många och sega att ta ner så de bli utmanande, inga superzombies. Sen vore det fint att spela som en vanlig människa och inte Rambo som alla zombiespel ska envisas med!

Men men, har varit på tok för hypad på spelet för länge för att låta bli att ge det en ärlig chans när det väl kommer.

Låter som Left 4 Dead 1/2 är spel för dig.

Det jag gillar med Dead Island är just att man inte verkar vara någon Rambo utan just en vanlig människa som verkligen får kämpa för att överleva. Förhoppningsvis är det inte så många superzombies utan mestadels "normala zombies".

Jo, L4D går an såklart
Det jag menar med Rambo i Dead Island är att jag är orolig över att ens karaktär kommer bli på tok för mäktig när man tar med skill tree´s och sånt där. Nåja, det kanske löser sig ifall man drar på spelet på svåraste Hmm, det kanske jag tar och gör, då blir nog kanske Dead Island det där brutalt svåra zombiespelet jag längtat efter


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar