The Witcher (första) - något att rekommendera?

Medlem
The Witcher (första) - något att rekommendera?

Jag har hört blandade åsikter angående The Witcher, första spelet. Tydligen led det av en del buggar men nu några år i efterhand bör väl det mesta vara åtgärdat. Hur är spelet i sig? Är det något som fortfarande är hett eller kommer The Witcher 2 ta över? Har ju en dator som inte riktigt skulle palla tvåan och undrar därför om ettan är något att ha.

Medlem

inte kört igenom hela 1:an men personligen tycker jag det är rätt bra, doch är strids systemet helt värdelöst (IMO)
Du håller ner vänster musknapp, släpper du öpp den och väntar tills dit svärd lysser oranget (Under tiden som din gubbe Auto attackerar) för att då trycka ner musknappen, vilket resulterar i att du får en kombo (din gubbe gör om auto attacksen fast fortare, och det skadar mer, varav du ska trycka när det lysser oranget igen. och så startat procesen om.
Men annars bra spel, helt värt att spela.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag tycker det är bra. De släppte en Enhanced Edition där de allra grövsta buggarna var fixade, spela den. Men det är ett bra rollspel, lite weird stridssystem, men klart spelbart.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Helt klart skööööönt spel. Lira på högre svårighetsgrad så blir combat inte lika enkelt! Då är det timade attacker när du ser att ditt svärd "lyser" (du har kanske .5 - .7 sek på dig att klicka) för att du ska klara dig. Då måste du även fixa lite med alchemy för att klara dig. Om du tycker det blir alldeles för mycket pill så kan du ju cheata till dig några drycker och lira allt annat som vanligt, ändå utmanande. Skön story, sköna karaktärer. Och om du inte gillar svärdfightandet så värst, kör på signs och maxa dom istället.

Och som sagt, enhanced edition smider upp allt som var fel i början!

Testpilot

1an är väl värt och spela , det är fixat problemen med laddtider och annat i dagens version så det slipper man numer.
En annan sak att tänka på är att det är liknande 2an , att spelet faktiskt är som svårast i början innan man lärt sig striderna och hur man skall boosta sig med pots och bättre prylar.
Jag minns jag hade mest problem i början i en fight med en demon-hund än i hela resten av spelet , så ge det en chans och det är skitkul och man kan spela måååånga timmar.

Medlem

Ja, jag kanske får ge det en chans ändå. Just nu har jag satt mig ner med Jade Empire som jag tycker är rätt skönt.

Testpilot
Skrivet av KonradA:

Ja, jag kanske får ge det en chans ändå. Just nu har jag satt mig ner med Jade Empire som jag tycker är rätt skönt.

Då du tröttnat på de psykopatiskt dryga fighterna i Jade Empire så kan du lugnt sätta dig med Witcher1 som har betydligt bättre fightingsystem.

1
Skriv svar