Hothead gör Liftarens guide till galaxen

Robot
Hothead gör Liftarens guide till galaxen

Skaparna av humoristiska Deathspank tar sig an Douglas Adams mästerverk.

#hothead-games, #deathspank


Medlem
Hothead gör Liftarens guide till galaxen

Awesome nyhet såhär på Towel day!

Medlem

Kan ju bli hur kul eller kasst som helst

Medlem

För övrigt tror jag Ron Gilbert jobbar på Double Fine numera så då lär han inte vara inblandad.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Håller verkligen alla tummar och stortår jag har för att detta ska bli bra!

Medlem

Dont, seriously, Dont.
ruinera er inte med att göra ett spel på en bra bok, det kommer bara bli skit av det.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Nice!


signatur

Trying is the first step towards failing

Redaktör

Jag tror betyget blir 42.


signatur
Medlem

Det finns ju redan ett spel, till de gamla 8-bitarsdatorerna. Det sög iofs, vilket jag tror att även detta kommer göra. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av torylva:

Dont, seriously, Dont.
ruinera er inte med att göra ett spel på en bra bok, det kommer bara bli skit av det.

Förstår inte riktigt folk som stör sig på adaptioner av sina favoritböcker. Tycker man att det är dåligt så spela inte. Boken finns ju fortfarande kvar.

Jag låg inte sömnlös över Reservoir Dogs spelet även fast det sög och det är en av mina favoritfilmer. Filmen finns kvar och är as good as ever.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av torylva:

Dont, seriously, Dont.
ruinera er inte med att göra ett spel på en bra bok, det kommer bara bli skit av det.

Förstår inte riktigt folk som stör sig på adaptioner av sina favoritböcker. Tycker man att det är dåligt så spela inte. Boken finns ju fortfarande kvar.

Jag låg inte sömnlös över Reservoir Dogs spelet även fast det sög och det är en av mina favoritfilmer. Filmen finns kvar och är as good as ever.[/quote]

Skrivet av Tompa:

Jag tror betyget blir 42.

Ha!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av torylva:

Dont, seriously, Dont.
ruinera er inte med att göra ett spel på en bra bok, det kommer bara bli skit av det.

Förstår inte riktigt folk som stör sig på adaptioner av sina favoritböcker. Tycker man att det är dåligt så spela inte. Boken finns ju fortfarande kvar.

Kan hålla med, skit i spelet om ni inte vill spela det. Jag kommer defenetivt inte spela det, om det nu inte skulle få skyhöga recensioner överallt. Tror det är väldigt svårt att göra spel/film på den här typen av böcker. BBC serien tyckte jag var ok. Filmen var skit.

Medlem
Skrivet av belggren:
Skrivet av Preed:
Skrivet av torylva:

Dont, seriously, Dont.
ruinera er inte med att göra ett spel på en bra bok, det kommer bara bli skit av det.

Förstår inte riktigt folk som stör sig på adaptioner av sina favoritböcker. Tycker man att det är dåligt så spela inte. Boken finns ju fortfarande kvar.

Kan hålla med, skit i spelet om ni inte vill spela det. Jag kommer defenetivt inte spela det, om det nu inte skulle få skyhöga recensioner överallt. Tror det är väldigt svårt att göra spel/film på den här typen av böcker. BBC serien tyckte jag var ok. Filmen var skit.

Samtidigt kan jag tycka att det är ju dom projekten som dom känns som dom inte passar som blir mest intressanta. Det är ju sjukt ointressant att. typ. Uncharted blir film. Som redan är taget ifrån filmer och försöker vara som en film. Det passar för bra och jag ser precis hur det skulle se ut. Alltså inte intressant.

Spel på Liftarens Guide väcker mitt intresse.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gillade Dödssmisk, så tror att det här åtminstone kan bli lite intressant
Bara de skiter fullständigt i filmen så e jag lycklig

Medlem

Det går också att spela det gamla text äventyrsspelet här:
http://www.bbc.co.uk/radio4/hitchhikers/game.shtml

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag tror betyget blir 42.

hehe


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Musten är stark i denna nyhet!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Musten är stark i denna nyhet!

+42


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

*klappar handduken jag har haft över axeln hela dagen* HURRA!

Medlem

Jag tycker vi kan göra en Ark i stil med den i Liftarens Guide....fast fylla den med konsoll spelare

42!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

det känns som nära nog omöjligt att göra ett bra spel av liftarens guide till galaxen men om det går så gärna

Medlem
Skrivet av BoZo:

Det går också att spela det gamla text äventyrsspelet här:
http://www.bbc.co.uk/radio4/hitchhikers/game.shtml

En klassiker, rätt kul att man inte kan titta i fickorna på ens morgonrock utan att först bära den. Blir till att köra detta när man har lite tid, tack för länken=)

Tror inte det kommer att funka, böckerna är helt galna på ett bra sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Suverän serie böcker, vi får hoppas på det bästa.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

När jag såg detta blev jag mest sugen på att läsa om böckerna...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Heh, timing, jag som låg igår kväll och tittade på den gamla härliga BBC-serie-versionen av HHGTTG, som är ruggigt bra (jämfört med filmen som kom 2004 nån gång... usch!).

De har verkligen press på sig om de ska få till redig HHGTTG-stämning, något som inte går att beskriva med ord

Skägg.
10 Chambers

Jag har faktiskt inte sett filmen, är det bra eller dåligt?


signatur

Filmen var bra på sitt sätt, men den gjorde inte rättvisa åt boken, men det kan ingen film göra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Filmen var bra på sitt sätt, men den gjorde inte rättvisa åt boken, men det kan ingen film göra.

Tyckte filmen var ett fiasko

Bäst gör sig Liftaren som radiopjäs (vilket iofs inte är konstigt).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar