Bajsdoftande sport

Redaktör
Ponny
Bajsdoftande sport

Jag har alltid hånat gångsporten och gör det fortfarande. De kan nog inte rå för det, men när professionella gångare, ja, "går" ser det ut som en blandning mellan "där far den höften åt helvete" eller "OMG, brun olycka i byxan!". Det är ingen vacker sport, men vi får ju åtminstone dramat med de röda korten. Springer du är du rökt. Klara besked.

Nu när jag själv börjat "powerwalka" som ett komplement till löpningen kommer jag på mig själv med att försöka ta efter proffsen. Antagligen ser jag inte klok ut men bevisligen ger det resultat. Jag och Simon fortsätter att nöta vår sjukilometersslinga längs bildsköna Brunnsviken och pampiga Ulriksdals slott. Helt i sin ordning har vi egna hittepå-världsrekord. Idag filade jag till det ytterligare och kapade 38 sekunder ner till 55.30. Simon är i nuläget distanserad med sitt personbästa på 57.14.

Sedan låter vi det vara osagt om jag bör tilldelas något rött kort.

[ia=26931; large]
"Vi är konstiga och står (går?) för det."

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Bajsdoftande sport

Okej, nu känner jag mig kränkt här för att du hånar min favoritsport! Vem ringer man när Ghostbusters inte svarar... Sverker?

Medlem

Lite töntig sport tycker jag, ska sluta med den. YOU WIN FREDRIK!

Jo men visst, Power-walkers är ju en guldgruva av vardagskomik. "Left foot right foot left foot right foot".:D


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

"Left foot right foot trasig höft left foot bajsattack right foot..."

Jag kan inte rå för att den är lätt att håna.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar