Witcher 2 - DRM skit

Testpilot
Witcher 2 - DRM skit

Har spelat lite i helgen och även igår då jag hade lite tid över och några reflektioner.

* Nu då man gått upp i level till 8-9 eller nåt så är striderna FAN så mycket enklare (normal svårighet)
Då man började spelet så var det ett helvete eftersom man hade så kassa skills och säkert kassa vapen också , har bytt till bättre svärd 2ggr särskilt silversvärdet.
Så om ni tycker spelet är drygt i början ,lugn o harmonisk , striderna blir bättre.

* DOH moment 1 - har setat o retat mig på att det var så jobbigt o hitta saker i miljöerna , men igår kom jag ju på att amuletten lyser ju upp allt (Z på keyb per default)
Nu spammar man den konstant , massor man missat innan.

* Tweak: I helgen klockade jag min processor från 2.8 till 3.3Ghz , ganska simpel klockning och ville inte köra mer då det är standardkylaren .
Med detta vann jag 10FPS i spelet (naaaajs!) så då fick man runt 45FPS på de flesta ställen vilket e kanon.

* DOH moment 2 - läste på Sweclockers att man vann prestanda genom o köra .EXE filerna från den DRM fria GOG.Com versionen (Jag har den med securom köpte Collectors edition boxen) Drog hem filerna och lade in samt startade spelet på morgonen.

WTF! DRM skit!!! - kapade minst 5-10 sekunder laddningstid då man startar spelet och gick från ca 45FPS till 60 - kanske mer än 60 då jag har Vsync påslaget.

Mer tester ikväll men vilket jävla aber , som jag fattade det ska skiten bara aktivera online och inte lagga ner spelet då man lirar , snacka om "eye opener" .
Nu undrar man om man inte ska köpa spelen , skita installera dem och sen köra piratkopian för o få snabbare o smidigare spelupplevelse! - det e fan illa.

Uppdatering sker ikväll eller efter testet med GOG versionen.

Edit1: Inställningar är som följande , om inget sägs anses inställningen vara On eller på Bästa möjliga.
DOF = Off , SSAO = Off , Dangling Objects Limit = Off , Ubersampling = Off
Shadows = High, High , LOD = Normal
Körs på Intel i5 @ 3.3Ghz 6GB och SSD disk samt Geforce 570GTX , med nyaste betadrivers.

#blogg

Medlem
Witcher 2 - DRM skit

Säkert att starta spelet med en annan .exe fil var det enda som du gjorde annorlunda? Låter ju helt sjukt att något sådant ska påverka så mycket, jag menar de borde väl ha märkt av denna markanta sänkningen av fps under diverse tester innan de släppte spelet^

Testpilot

Jag skall testa mer i eftermiddag då jag kommer hem men ja det enda jag ändrade var att byta ut .exe filen och en .DLL fil och vips så vann man dryga 15FPS , kanske mera!

Medlem

Kör alltid med cracked .exe till mina spel om det är möjligt. Företagen kan ta sin DRM och skyffla upp den så långt upp i röven det bara går.

Medlem

Vart hittade du .exe och .dll filerna?


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

va i hela hel****** om detta är sant är det ju totalt sjukt. men så länge jag bara har ditt ord så tror jag inte på detta...

Språkpolisen säger glöm inte skriva så man förstår


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sån jäääävla klåfingrighet att forcera på ett DRM som Securom på den fysiska försäljningen.

Helt absurt om det verkligen är som du säger.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Testpilot

Filerna finns på vanliga sites där man kan hitta nocd versioner av sina lagliga spel
Och det ÄR sant , jag gick från 45FPS till ca 70FPS utan att ändra en enda grafikinställning , bara byta till den helt lagliga GOG versionen av spelet.

Medlem

Jag kan valdiera det här, fick en _STOR_ prestanda boost när man kör GOG.exe och .DLL jämmfört med orginal.

Jävla securom vilken skit.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Jag kan valdiera det här, fick en _STOR_ prestanda boost när man kör GOG.exe och .DLL jämmfört med orginal.

Jävla securom vilken skit.

Helt makalöst! Tur att man inte ens överväger fysiskt köp av mjukvara längre.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av SorbP:

Jag kan valdiera det här, fick en _STOR_ prestanda boost när man kör GOG.exe och .DLL jämmfört med orginal.

Jävla securom vilken skit.

fy fan asså. sen att patchen verkar verifiera påståendet gör ju inte saken bättre jag är pissed-of...

Medlem

Arg behöver man itne bli Tykcer CD projekt är bra som fixar det så fort och lyssnar på sin kundkrets, kan sätta pengar på att det var utgivaren och itne CD Projekts ide att lägga Securom på Fysiska utgåvan.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av SorbP:

Arg behöver man itne bli Tykcer CD projekt är bra som fixar det så fort och lyssnar på sin kundkrets, kan sätta pengar på att det var utgivaren och itne CD Projekts ide att lägga Securom på Fysiska utgåvan.

kanske...

1
Skriv svar