Take-Two: Vi ser L.A. Noire som en serie

Robot
Take-Two: Vi ser L.A. Noire som en serie

Take-Two säger att försäljningen varit oerhört positiv och hoppas varumärket har en lång framtid framför sig.

#take-two, #la-noire, #team-bondi


Medlem
Take-Two: Vi ser L.A. Noire som en serie

Men släpp det på PC också då, snälla söta. Kommer att köpa det igen då..

Medlem
Skrivet av KlasD:

Men släpp det på PC också då, snälla söta. Kommer att köpa det igen då..

Kan tänka mig köpa om det kommer till PC!

Medlem

Låter bra! Älskar L.A. Noire hittills ... spelet är otroligt innovativt och konstfullt och det gillar jag.


signatur

Have a good time!

Medlem

Har nästan tröttnat på att vänta på att få se om de släpper spelen till PC.
Ett år sedan Red Dead Redemption kom till konsol, fortfarande ingen PC port.
L.A. Noire lär bli samma historia.. de lär göra samma sak med GTA5.

Synd att man inte kunde "straffa" dem för att de sviker PC-fansen så mycket. Pirata spelen är inte straff nog
Gäller även "MS" med deras Gears of War- och Halo serier. Släppa första spelen och inte fortsättningen är så dålig stil.
Lär väl sluta med att jag köper en xbox för att få tillgång till spelen.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Har nästan tröttnat på att vänta på att få se om de släpper spelen till PC.
Ett år sedan Red Dead Redemption kom till konsol, fortfarande ingen PC port.
L.A. Noire lär bli samma historia.. de lär göra samma sak med GTA5.

Synd att man inte kunde "straffa" dem för att de sviker PC-fansen så mycket. Pirata spelen är inte straff nog
Gäller även "MS" med deras Gears of War- och Halo serier. Släppa första spelen och inte fortsättningen är så dålig stil.
Lär väl sluta med att jag köper en xbox för att få tillgång till spelen.

Äh, PC-spel är bättre ändå. Det handlar inte om piratkopering heller. Det handlar om lata utvecklare och Microsoft som älskar att betala studior för exklusivitet.

Medlem

Låter nice, men uppdragen e lite väl repetiva. bra spel visst, men helt ärligt så är det en plåga att spela igenom igen bara för achivements

Medlem

Spelet är tyvärr inte så bra som folk tror. För det första så är det ingeting man spelar om eftersom det är så repetetivt, så när du väl är färdig med spelet har du redan tröttnat på konceptet.

Mordplats - leta ledtrådar - besöka någon - leta ledtrådar - förhöra - osv osv X 21 uppdrag.

Sen att spelet gör konstiga val av sig själv eller enligt mig, mitt i ett fall helt plötsligt avslutar fallet och jag får 5/5 och min chef e nöjd o glad och jag blir befodrad, medans jag som spelar sitter där o säger WTF, ja har ännu inte förhört 2 personer och kopplat ihop x antal bevismaterial och den som tydligen åkte dit har inget motiv till att ha mördat personen i fråga.

Detta har hänt några ggr och varje gång blir jag lika besviken, känns att ibland tar spelet över och gör som den själv vill. Jag kallar det för DÅLIG speldesign.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Angelino:

Spelet är tyvärr inte så bra som folk tror. För det första så är det ingeting man spelar om eftersom det är så repetetivt, så när du väl är färdig med spelet har du redan tröttnat på konceptet.

Mordplats - leta ledtrådar - besöka någon - leta ledtrådar - förhöra - osv osv X 21 uppdrag.

Sen att spelet gör konstiga val av sig själv eller enligt mig, mitt i ett fall helt plötsligt avslutar fallet och jag får 5/5 och min chef e nöjd o glad och jag blir befodrad, medans jag som spelar sitter där o säger WTF, ja har ännu inte förhört 2 personer och kopplat ihop x antal bevismaterial och den som tydligen åkte dit har inget motiv till att ha mördat personen i fråga.

Detta har hänt några ggr och varje gång blir jag lika besviken, känns att ibland tar spelet över och gör som den själv vill. Jag kallar det för DÅLIG speldesign.

Krasst kan man ju säga så om nästan vad som helst vad gäller spelande:

- titta på skärmen
- vifta lite med spakarna och trycka på knapparna
...och så håller det på.

Varför läser man böcker?
Om man tittar på en person som läser ser det heltrist ut.
Man sitter bara där och håller en bok framför ansiktet.

Varför är det kul att programmera?
Om man tittar på en person som programmerar ser det heltrist ut.
Man sitter bara där framför en skärm.

Svaret på allt detta är ju:

- Det sker spännande saker inom en precis hela tiden.

Om Noire-folket misslyckats med det är det ju trist.

Tänker på t.ex varför man tittar på Morden i Midsomer gång efter gång?
Det är ju att skickliga story-författare skapar variation och förnyelse i varje avsnitt.

Så om det upplevs repetitivt - vilket otaliga deckar-serier på tv också gör - så får dom anlita de allra bästa författarna av storyn.

Liknade spel är CSI Fatal Conspiracy där det också blir lite repetitivt men olika ledtrådar och olika moderna analysmetoder ändå lyckas skapa variation. Om man får utlopp för fantasi och skicklighet-, noggrannhet- och påhittighets- grades uppgraderas så känner man ändå tillfredställelse. Om det sker en utveckling typ.

Vad jag saknade i CSI var att man aldrig utsattes för någon risk egentligen. Det var väl om man presenterade icke relevant bevis i ett förhör som grades nedgraderades, men aldrig att ett vittne eller misstänkt blir våldsamt, att det finns personer som skyddar de misstänkta och försöker stoppa en typ. Det är väl det jag hoppas finns något av i Noire. Den typen av överraskningar.

Ett fulländat deckarspel skulle väl ha en blandning av HeavyRain och CSI som jag ser det.

Medlem

Välkomnar en uppföljare


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

hellre ingen pc-verision än en konsollport .. det här är ett sånt spel som gör det värt att skaffa en xbox... precis som anledningen till att jag skaffa gamecube va resident evil 4

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Har nästan tröttnat på att vänta på att få se om de släpper spelen till PC.
Ett år sedan Red Dead Redemption kom till konsol, fortfarande ingen PC port.
L.A. Noire lär bli samma historia.. de lär göra samma sak med GTA5.

Synd att man inte kunde "straffa" dem för att de sviker PC-fansen så mycket. Pirata spelen är inte straff nog
Gäller även "MS" med deras Gears of War- och Halo serier. Släppa första spelen och inte fortsättningen är så dålig stil.
Lär väl sluta med att jag köper en xbox för att få tillgång till spelen.

Jag skulle tro att det är så att just deras GTA serie är något de alltid kommer porta över till PC. Detta är inte säkert, men jag har en känsla av att de tycker att RDR hör hemma på konsol, därför har de inte portat.

Men som jag läste på en hemsida, så var det någon som sa en anledning som faktiskt är trovärdig.
Han sa, att Rockstar inte gör PC portar av deras senare spel, eftersom en kille hade hittat i San Andreas en gömd spelfunktion, numera känd som "Hot Coffee". Detta ändrade mångas syn på Rockstar, och de fick rätt dålig publicitet. Men som Team Bondi själva sa i en intervju (är inte 100% säker), så är de i alla fall intresserade av en PC version av L.A Noire i framtiden.

Många tror att Rockstar inte portar just pga pirat. Men det är inte därför de inte portar, det tror inte jag i alla fall. För piratande finns på alla system, visst PC har väl mer än de andra, men även 360 och PS3 har ju piratande. Nej, jag tror de helst inte gör PC portar pga det denna killen hittade. Kanske det, plus något annat som de inte sagt öppet.


signatur

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Medlem
Skrivet av Angelino:

Spelet är tyvärr inte så bra som folk tror. För det första så är det ingeting man spelar om eftersom det är så repetetivt, så när du väl är färdig med spelet har du redan tröttnat på konceptet.

Mordplats - leta ledtrådar - besöka någon - leta ledtrådar - förhöra - osv osv X 21 uppdrag.

Sen att spelet gör konstiga val av sig själv eller enligt mig, mitt i ett fall helt plötsligt avslutar fallet och jag får 5/5 och min chef e nöjd o glad och jag blir befodrad, medans jag som spelar sitter där o säger WTF, ja har ännu inte förhört 2 personer och kopplat ihop x antal bevismaterial och den som tydligen åkte dit har inget motiv till att ha mördat personen i fråga.

Detta har hänt några ggr och varje gång blir jag lika besviken, känns att ibland tar spelet över och gör som den själv vill. Jag kallar det för DÅLIG speldesign.

Repetitivt? Vad är inte då alla andra spel? Ta t.ex. Call of Duty ... sikta, skjut, dö/döda, sikt, skjut, dö/döda ... osv.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av KlasD:

Men släpp det på PC också då, snälla söta. Kommer att köpa det igen då..

Det kommer nog om minst ett halvår, Rockstar brukar väl släppa sina spel konsolexklusivt ett bra tag innan pc versionerna kommer? Allt för att minska piratkopieringen som är dominerande på pc


signatur

Game long and prosper

Medlem

Underbart spel, är inget konsolfan direkt och det skulle säkert göra sig bätte på pc, men fan vad bra det är ändå! Uppföljare välkomnas starkt!

Medlem

*host* DLC *host*
Bra spel dock, har bara kommit till "traffic", men spelet har en skön stämning.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

riktigt bra spel faktist. ger lite "police quest reimagined" känsla ^^
L A noire är lite som ett nutida peka klicka äventyr. mer såna spel som L A noire tack

Det är John Noble (Walter i Fringe bla.) som vi ser på bilden va? Är det med kändisar i spelet?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Det är John Noble (Walter i Fringe bla.) som vi ser på bilden va? Är det med kändisar i spelet?

Kändisar och kändisar, det är skådespelare med som har medverkat i andra produktioner så en del av dom är kända.

Medlem

lite folk från mad men bla i spelet.

Medlem

fan så gutt att man övergav pc träsket några år sedan... så många bra spel man ej missat


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

ah ok fick för mig att de bara läste av ansiktsrörelserna och la på egna ansikten


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

tycker att take-two ska fortsätta med nya serier dem senaste är grymma

Medlem

Jag vill spela mer

uppdrag med Jack Kelso

1
Skriv svar