L.A. Noire spöar The Witcher 2

Robot
L.A. Noire spöar The Witcher 2

Rockstar deckarlir toppar spelförsäljningen dubbelt upp denna vecka.

#la-noire, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #rockstar-games, #team-bondis


Medlem
L.A. Noire spöar The Witcher 2

Skönt att man har witcher väntandes efter Noire

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Skönt att man har witcher väntandes efter Noire

Eller hur!

Tror det är ungefär samma människor som vill ha dessa spel. Själv valde jag att börja med L.A. Noire då det kändes lite mer lättsmält ... kanske många som gör likadant? Har dock TW2 liggandes och lockandes bredvid datorn här hemma.


signatur

Have a good time!

Medlem

Inget förvånande, The Wicther är ännu Pc exklusivt och PC är en mycket mindre marknad trots fler aktiva enheter, medan konsol har många trogna köpare och därför säljer spelen mer där. The Witcher 2 får ett rejält uppsving när det kommer till konsol också, försäljningsmässigt
Men trevligt att se ett PC-spel högt upp som inte är Sims, eller Blizzard/Valves produkt.

Inaktiv

Inkluderar denna lista digitala köp som via steam eller GoG?

Medlem
Skrivet av Kharif:

Inkluderar denna lista digitala köp som via steam eller GoG?

Står i nyheten:

"I vanlig ordning baseras statistiken på spelförsäljning i fysiska butiker, och siffror från digitala butiker som exempelvis Steam räknas inte med. Den faktiska försäljningen kan vi därför bara sia om."


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Inget förvånande, The Wicther är ännu Pc exklusivt och PC är en mycket mindre marknad trots fler aktiva enheter, medan konsol har många trogna köpare och därför säljer spelen mer där. The Witcher 2 får ett rejält uppsving när det kommer till konsol också, försäljningsmässigt
Men trevligt att se ett PC-spel högt upp som inte är Sims, eller Blizzard/Valves produkt.

Du kanske missade att detta är Sverige och i Sverige är PC större än någon konsol i antalet sålda spel (digital försäljning är inte inräknad då några siffror för det existerar inte offentligt).

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Inget förvånande, The Wicther är ännu Pc exklusivt och PC är en mycket mindre marknad trots fler aktiva enheter, medan konsol har många trogna köpare och därför säljer spelen mer där. The Witcher 2 får ett rejält uppsving när det kommer till konsol också, försäljningsmässigt
Men trevligt att se ett PC-spel högt upp som inte är Sims, eller Blizzard/Valves produkt.

Inget förvånande. Ännu en skelögd konsolfanboy som har fel.

La noir finns ju för fan inte på PC. Ni kan väl hejda er med sådana här dumma artiklar tills vi pc-lirare fått spela det nån månad först. Sopigt!!!!


signatur
Redaktör
Skrivet av dofilusåkaffe:

La noir finns ju för fan inte på PC. Ni kan väl hejda er med sådana här dumma artiklar tills vi pc-lirare fått spela det nån månad först. Sopigt!!!!

Jag förstår inte, vad menar du?


signatur
Medlem

Hur mycket marknadsföring har inte L.A. Noire fått? Har sett mängder av reklam för det även på Youtube (!) och massor av andra siter. The Witcher 2 har inte haft mycket reklam förutom diskussioner på forum osv.

Inaktiv
Skrivet av ohem:
Skrivet av Kharif:

Inkluderar denna lista digitala köp som via steam eller GoG?

Står i nyheten:

"I vanlig ordning baseras statistiken på spelförsäljning i fysiska butiker, och siffror från digitala butiker som exempelvis Steam räknas inte med. Den faktiska försäljningen kan vi därför bara sia om."

Gah, tror jag måste kolla ögonen. Men tackar!

Medlem

Oj ,imponerande att Witcher 2 kommer med på en sådan lista över huvud taget. Jag trodde inte ens det såldes fysiskt i butik, enbart på steam gog mm, där dom flesta PC-spelarna köper sina spel nuförtiden.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Ska bli spännande att se hur mycket omsättningen ökat för gog.com, om de nu berättar sådant...

Medlem

Allt fler köper sina spel digitalt, kan tänka mig att en hel del köpt det via deras egna sida för att slippa det förbenade skyddet (GoG är enda sättet att skaffa spelet lagligt utan DRM, Steam har visserligen ingen DRM heller men Steam i sig är ju dock ett DRM). Hade varit grymt om man kunde köpa spelet i butik och samtidigt få ladda ner det från GoG (som steam gör med spel från Valve) då hade det lätt blivit ett köp dag 1.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Hur mycket marknadsföring har inte L.A. Noire fått? Har sett mängder av reklam för det även på Youtube (!) och massor av andra siter. The Witcher 2 har inte haft mycket reklam förutom diskussioner på forum osv.

Precis vad jag tänkte när jag såg listan ^^

Skrivet av Tompa:
Skrivet av dofilusåkaffe:

La noir finns ju för fan inte på PC. Ni kan väl hejda er med sådana här dumma artiklar tills vi pc-lirare fått spela det nån månad först. Sopigt!!!!

Jag förstår inte, vad menar du?

Nu när jag läst igenom det igen så förstår inte jag heller


signatur
Medlem
Skrivet av unavailable:
Skrivet av Grumbledock:

Inget förvånande, The Wicther är ännu Pc exklusivt och PC är en mycket mindre marknad trots fler aktiva enheter, medan konsol har många trogna köpare och därför säljer spelen mer där. The Witcher 2 får ett rejält uppsving när det kommer till konsol också, försäljningsmässigt
Men trevligt att se ett PC-spel högt upp som inte är Sims, eller Blizzard/Valves produkt.

Inget förvånande. Ännu en skelögd konsolfanboy som har fel.

På vilket sätt är det värre att vara konsoll-fanboy än pc-fanboy som du?
Försök greppa vad liten pc-spelmarknaden är i intäkter jämfört med konsoll.

Det är väl när man trotsar alla fakta som man är fan-boy, eller?

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av Grumbledock:

Inget förvånande, The Wicther är ännu Pc exklusivt och PC är en mycket mindre marknad trots fler aktiva enheter, medan konsol har många trogna köpare och därför säljer spelen mer där. The Witcher 2 får ett rejält uppsving när det kommer till konsol också, försäljningsmässigt
Men trevligt att se ett PC-spel högt upp som inte är Sims, eller Blizzard/Valves produkt.

Inget förvånande. Ännu en skelögd konsolfanboy som har fel.

På vilket sätt är det värre att vara konsoll-fanboy än pc-fanboy som du?
Försök greppa vad liten pc-spelmarknaden är i intäkter jämfört med konsoll.

Det är väl när man trotsar alla fakta som man är fan-boy, eller?

Du menar så "liten" som att Bad Company 2 sålde bäst till PC? PC marknaden är enorm digitalt. Retail säger inte så mycket för PC längre.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Försök greppa vad liten pc-spelmarknaden är i intäkter jämfört med konsoll.

Sett till spel i butik ja, däremot är det betydligt mycket jämnare om man inkluderar digital nerladdning. Om man sedan även inkluderar den hårdvara som krävs för att köra alla nyare och kommande spel på så är det snarare tvärtom.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av Grumbledock:

Inget förvånande, The Wicther är ännu Pc exklusivt och PC är en mycket mindre marknad trots fler aktiva enheter, medan konsol har många trogna köpare och därför säljer spelen mer där. The Witcher 2 får ett rejält uppsving när det kommer till konsol också, försäljningsmässigt
Men trevligt att se ett PC-spel högt upp som inte är Sims, eller Blizzard/Valves produkt.

Inget förvånande. Ännu en skelögd konsolfanboy som har fel.

På vilket sätt är det värre att vara konsoll-fanboy än pc-fanboy som du?
Försök greppa vad liten pc-spelmarknaden är i intäkter jämfört med konsoll.

Det är väl när man trotsar alla fakta som man är fan-boy, eller?

Nja med tanke på att den första killen helt missat att man inte tagit med digitala nerladdningar (vilket inte existerar för la noire) så är hans åsikt helt skev. Finns gott om fanboys för båda sidorna är väl inget vidare något av det, äger både 360 och en spelvärdig PC, tycker personligen att 360n gjort sitt som konsol och att de flesta spel som kommer på den är löjligt dåliga och att man fortfarande inte nyttjar 1080p är skandal.
End of the day så är the witcher 2 obeskrivligt mycket bättre än noire. Även om noire va hyffsat underhållande rent storymässigt. Skillnaden är att de företag som inte klarade av kraven från PC-spelarna gick över till konsolmarknaden där medelsvensson sväljer precis all skit som råkar dyka upp i reklampausen.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Skillnaden är att de företag som inte klarade av kraven från PC-spelarna gick över till konsolmarknaden där medelsvensson sväljer precis all skit som råkar dyka upp i reklampausen.

Ja tror också det ligger mycket i det, pc spelare är helt enkelt för kräsna kontra de flesta konsolspelare. Självklart vågar de inte säga detta öppet utan fortsätter skylla på piratkopiering som anledning till att de utvecklar mindre och mindre spel till pc. De utvecklare som däremot fortsätter uppfylla dessa kräsna spelares förväntningar är också de som det går bäst för (Blizzard hade aldrig varit där de är idag om de inte gjort det). När The Witcher kom var det helt okänt för många (inklusive mig själv) och den främsta anledningen till att det blev känt tror jag beror på deras inställning till DRM. Stardock hade nog fått svårt att sälja så många ex som de gjort av sina spel utan någon som helst reklam om det inte varit för att även de är emot DRM.

Medlem

the witcher 2 ser ut att kunna vara ett game of the year för mig, hoppas det är en konsoll-port dom annonserar på E3

Medlem

(fast LA Noire är jävligt bra också)

Medlem
Skrivet av Herk:

the witcher 2 ser ut att kunna vara ett game of the year för mig, hoppas det är en konsoll-port dom annonserar på E3

Det är det nog garanterat då de hintat om detta tidigare, men vi lär som sagt veta säkert vid årets E3.

Medlem

Noire är bättre än The Witcher 2. Jag har tjatat mycket på att jag är besviken på The witcher 2, men här kommer det igen! ÖVERSKATTAT SPEL, som har alldeles för många brister och det är för kort och blir lätt lång tråkigt.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Mesmerize:

Skönt att man har witcher väntandes efter Noire

Eller hur!

Tror det är ungefär samma människor som vill ha dessa spel. Själv valde jag att börja med L.A. Noire då det kändes lite mer lättsmält ... kanske många som gör likadant? Har dock TW2 liggandes och lockandes bredvid datorn här hemma.

Tänkte precis likadant, men TW2 är installerat och redo att spelas så fort jag blir klar med L.A. Noire.

Medlem
Skrivet av Dreako:

Noire är bättre än The Witcher 2. Jag har tjatat mycket på att jag är besviken på The witcher 2, men här kommer det igen! ÖVERSKATTAT SPEL, som har alldeles för många brister och det är för kort och blir lätt lång tråkigt.

Hehe jobbig kombination det där: kort och långtråkigt spel.
Har inte hunnit lira TW2 än men L.A. Noire bland de bästa spelen jag spelat på mycket, mycket länge (Red Dead Redemption och Men of War är kanske de enda spelen som toppar Noire de senaste 4-5 åren).


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Fisse:

Nja med tanke på att den första killen helt missat att man inte tagit med digitala nerladdningar (vilket inte existerar för la noire) så är hans åsikt helt skev. Finns gott om fanboys för båda sidorna är väl inget vidare något av det, äger både 360 och en spelvärdig PC, tycker personligen att 360n gjort sitt som konsol och att de flesta spel som kommer på den är löjligt dåliga och att man fortfarande inte nyttjar 1080p är skandal.
End of the day så är the witcher 2 obeskrivligt mycket bättre än noire. Även om noire va hyffsat underhållande rent storymässigt. Skillnaden är att de företag som inte klarade av kraven från PC-spelarna gick över till konsolmarknaden där medelsvensson sväljer precis all skit som råkar dyka upp i reklampausen.

Personligen vet jag inte hur man ens jämför så olika spel annat än försäljningsmässigt då. Lite päron och äpplen som jag ser det.

Det som första killen hade rätt i är ju att Witcher bara finns på en plattform. Så att försäljningen där blir högre är naturligt, då utgivning på olika plattformar skulle minska det sålt på pc, betydligt mer än digitalt skulle boosta pc. Min egen bedömning i alla fall.

Witcher har ju fått riktigt fin kritik så jag hoppas det kommer på konsoll också.

Tänk sedan på att ställen som Steam har egenintresse av att överdriva sin försäljning. Det är precis samma teknik som man tillämpar i butiker när man ställer saker på pall mitt ströget för att få det att sälja bättre - om folk tror att det säljs mycket lockas fler att köpa bara för det. En psykologisk effekt. Jag skulle kolla in lite årsredovisningar innan jag tror på det.

Och när folk upptäcker hur dom inte kan sälja download-spel vidare så är det inte så billigt längre.

Sedan om skälen till att utvecklarna inte lika gärna satsar på pc är ju helt fabricerat av fan-boys. Jag tror piratkopiering och svårighet att fungera bra på så många olika hårdvaror är svårigheter som försvårar för pc-spelarna att få fler titlar. Se på forumen hos utgivarna vilka som har problem - pcfolket. Utan jämförelse mest inlägg från pc.

Har utvecklat mjukvara i nästan 30 år(pc) och varje gång man släpper något är det alltid lika nervöst för hur det går hos olika kunder. Alltid är det någon skitig programvara ala virusprogram, dubbla och trippla brandväggar som ställer till det. Jag förstår spelutvecklarna helt.

Jag köpte själv PS3 för spel för att slippa massa problem och har inte ångrat mig än.

Sedan är väl en vettig spel-pc 3-5 ggr dyrare än en konsoll.

Hursomhelst en farsot man gärna skulle se slutet på att spel bara finns på vissa plattformar och inte andra, vilket det nu är köpt exklusivitet eller av andra skäl.

Låt spelarna avgöra vilken plattform man vill spela på så kan utvecklarna anpassa sig efter det.

Medlem

Har rockstar sagt nånting om en pc version av L.A noire?

12
Skriv svar