The Witcher 2-patch ikväll

Robot
The Witcher 2-patch ikväll

Både butiks- såväl som nedladdningsbara versionen av The Witcher 2 patchas till version 1.1 ikväll.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt


Medlem
The Witcher 2-patch ikväll

Har undvikit att spela vidare ikväll då jag är i slutet av kaptitel 1. Allt för att få troll trouble, så dumt

Medlem

"Owners of retail versions can expect the biggest improvements" vad menas med detta? vilka är det som äger retail versionen? och vad är det som skiljer den från andra versioner?

Medlem

Retail är väl skiva? Och enligt vissa så har spelet flytit på otroligt mycket bättre på den digitala versionen än den från skiva så antar att det har med det att göra.

Medlem
Skrivet av moberg:

"Owners of retail versions can expect the biggest improvements" vad menas med detta? vilka är det som äger retail versionen? och vad är det som skiljer den från andra versioner?

Den du köpt i butik, inte på gog.com
Var något fel så man fick fps boost på 5-20% om man bytte retail .exe mot gogs .exe, förmodligen pga. DRM.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

@moberg

Jag tror det är så att GOG-versionen och möjligtvis steam och andra versioner har mer uppdaterad kod än butiksversionerna, så därför kommer de som köpt i butik märka störst skillnad av patchen.

Edit: DRM-strul låter ju också som en bra förklaring ja..

Medlem

Iofs inte upplevt några av problemen denna patchen fixar till. Köpte det visserligen via D2D, kanske som någon här sa att butiksverisionen kommer gynnas mest av patchen.
Har ångest för att jag är ute o jobbar och inte kan spela spelet på hela veckan, bästa liret jag lirat på flera år.

Medlem

Hmm ingen fix för Logitech G35/G930 lurar?
De "fixar" som finns på några forum är inte acceptabla för en så kallad "AAA" titel som denna. Har testat dem, några fungerar inte ens för mig.
Problemet ligger mer hos CDP än hos Logitech. Lurarna har ju funnits ute ett braaaaa tag (2+år) så de kan knappast skylla på Logitech.
Vilken utvecklare av sådana här stora titlar nöjer sig med endast stereo? Ja, ja 5.1 finns väl men då är väl 7.1 så svårt att lägga till att de skulle fastna i utvecklingen ett halvår till?
Rätt jobbigt att vara discjockey med volymreglaget till högtalarna när man spelar sent på... typ runt denna tid (natten) XD.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Hmm ingen fix för Logitech G35/G930 lurar?.

Hm, måste ha missat nåt, är det nåt galet med G930? Spelat igenom spelet utan att märka nåt speciellt.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Fuidama:

Hmm ingen fix för Logitech G35/G930 lurar?.

Hm, måste ha missat nåt, är det nåt galet med G930? Spelat igenom spelet utan att märka nåt speciellt.

Har inte G930 själv men verkar som vissa på forum har haft problem med det, antar pga att det egentligen är samma som G35 fast trådlösa lurar?
Gemensamma nämnaren verkar vara att just 7.1 inte fungerar som G35 simulerar, som också finns i G930 (drivers?).
Det verkar också vara från fall till fall, precis som de flesta hårdvaruproblemen på PC.

Vet bara att jag inte får ljud genom mina G35 och att även folk med G930 har upplevt samma problem (men inte alla).

T.ex. så har folk fått sina G35 fungera när de satt deras moderkorts onboard ljudkort till default ljudkort (de får ljud genom högtalare och lurarna samtidigt) men det fungerar inte för mig då jag inte kör med onboard ljudkort, jag köpte ett rätt dyrt X-FI ljudkort när jag byggde burken för drygt 2-3 år sedan.

Så, är det folk som köpt dyra ljudkort istället för använda det inbyggda som inte kan få lurarna att fungera som det ska eller är det någon annan hårdvara/mjukvara som gör att det inte fungerar? Det är ju så klart upp till CDP att undersöka och fixa det. Det ska fan inte bli någon Saints Row 2 historia då communityt fixar spelet åt dem.

Medlem

Härligt med kopieringsskydd som drar ner prestandan med 30%...

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Fuidama:

Hmm ingen fix för Logitech G35/G930 lurar?.

Hm, måste ha missat nåt, är det nåt galet med G930? Spelat igenom spelet utan att märka nåt speciellt.

Har inte G930 själv men verkar som vissa på forum har haft problem med det, antar pga att det egentligen är samma som G35 fast trådlösa lurar?
Gemensamma nämnaren verkar vara att just 7.1 inte fungerar som G35 simulerar, som också finns i G930 (drivers?).
Det verkar också vara från fall till fall, precis som de flesta hårdvaruproblemen på PC.

Vet bara att jag inte får ljud genom mina G35 och att även folk med G930 har upplevt samma problem (men inte alla).

T.ex. så har folk fått sina G35 fungera när de satt deras moderkorts onboard ljudkort till default ljudkort (de får ljud genom högtalare och lurarna samtidigt) men det fungerar inte för mig då jag inte kör med onboard ljudkort, jag köpte ett rätt dyrt X-FI ljudkort när jag byggde burken för drygt 2-3 år sedan.

Så, är det folk som köpt dyra ljudkort istället för använda det inbyggda som inte kan få lurarna att fungera som det ska eller är det någon annan hårdvara/mjukvara som gör att det inte fungerar? Det är ju så klart upp till CDP att undersöka och fixa det. Det ska fan inte bli någon Saints Row 2 historia då communityt fixar spelet åt dem.

Ah, får hoppas att det löser sig för dom som har det problemet då Hade inte så mycket förtroende för dom efter första releasen av Witcher, men efter Enhanced Edition samt 2:an så har dom stigit upp till toppen ^^

Avstängd

AMD Catalyst™ Driver 11.5b Hotfix Features:

Includes performance optimizations and resolves various quality issues for the upcoming release of Brink™
Resolves transcoding video lagging issues seen when converting multiple H.264 clips to MPEG2 Blu-ray video
Resolves the intermittent mouse cursor lag issue seen by some users
Resolves intermittent flickering issues seen in the following applications in a system using an AMD Radeon™ HD 6000 series graphics card with DDR3 memory and running in DirectX® 9 mode:
Civilization 5
Dead Rising 2
Fallout 3
Mafia 2
NBA 2010
ShenGuiChuanQi
Starcraft 2
Warcraft III
World of Warcraft
Support for additional Stereo 3D-capable displays:
Viewsonic V3D241wm-LED
3D Projectors
Enables AMD CrossFire™ scaling for Brink
Enables AMD CrossFire scaling for The Witcher 2
Improves performance for Dirt 3

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst115ahot...

Inaktiv

förbannade drm. ge er spelbolag nu för fan...

Medlem
Skrivet av kaem79:

förbannade drm. ge er spelbolag nu för fan...

Du vet att The Witcher 2 inte har nåt drm va? Det är bara retail (den du köper i butik) som har ett litet DRM, en liiiten rest av securom, så att man inte skulle kunna spela det i förtid.
Vad de gör nu är att de antagligen patchar bort den lilla rest av securom som fanns med retail versionen för att säkerställa att ingen kunde spela innnan den 17e.

Medlem

Jag tyckte inte att nyheterna i patchen var något speciellt...
Anledningen till prestandaförbättringen är väl att de tar bort DRM-skyddet så att spelet blir som gog versionen av spelet, men det går ju att fixa det ändå via GCW och att bara ladda ner gog versionen av spelet där. Stem versionen är inte helt utan DRM-skyddet.

Som någon skrev om G35 så lider jag av samma problem med att ljudet inte fungerar i normala fall, jag har fått ändra drivrutin till standard USB Audio Device för att lurarna ska köras i stereo, då fungerar ljudet. Men man kan ju tycka att CDP borde fixa det.

Sen den där questen Troll Trouble, vad är speciellt med den? Såg den i ett DLC-pack men jag har redan gått in i Chapter 2 nu. Går det att gå tillbaka och göra den senare?

Testpilot
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av kaem79:

förbannade drm. ge er spelbolag nu för fan...

Du vet att The Witcher 2 inte har nåt drm va? Det är bara retail (den du köper i butik) som har ett litet DRM, en liiiten rest av securom, så att man inte skulle kunna spela det i förtid.
Vad de gör nu är att de antagligen patchar bort den lilla rest av securom som fanns med retail versionen för att säkerställa att ingen kunde spela innnan den 17e.

Den lilla resten käkar ca 30% prestanda - jag märkte skillnad från 45FPS till 70+ genom att ta bort den "lilla resten"
Nu ska jag testa patchen ikväll och se vad prestandan blir då.

Medlem

Vad i hela friden hände med stöd för 4:3 och 16:10 då?

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av kaem79:

förbannade drm. ge er spelbolag nu för fan...

Du vet att The Witcher 2 inte har nåt drm va? Det är bara retail (den du köper i butik) som har ett litet DRM, en liiiten rest av securom, så att man inte skulle kunna spela det i förtid.
Vad de gör nu är att de antagligen patchar bort den lilla rest av securom som fanns med retail versionen för att säkerställa att ingen kunde spela innnan den 17e.

Den lilla resten käkar ca 30% prestanda - jag märkte skillnad från 45FPS till 70+ genom att ta bort den "lilla resten"
Nu ska jag testa patchen ikväll och se vad prestandan blir då.

Hur tar man bort det??

D.K
Medlem

Logitech har själva sagt att felet ligger hos dem (på deras egna forum) och att dom skyndar sig för att släppa en fiX. Det är ju fler spel som lider av detta, Brink tex. Jag förstår att spelutvecklarna inte kan tänka på att göra spelet kompatibelt med all olika specialhårdvara som finns där ute, det får de tillverkarna sjävla se till att göra när de kommer med ful/speciallösningar på saker som tex 7.1-ljud.

Testpilot
Skrivet av obbe:
Skrivet av Harakiri:

Den lilla resten käkar ca 30% prestanda - jag märkte skillnad från 45FPS till 70+ genom att ta bort den "lilla resten"
Nu ska jag testa patchen ikväll och se vad prestandan blir då.

Hur tar man bort det??

Installera patchen som dock inte kommit ännu , de säger upp till 30% prestanda i patchnotes så de har nog fixat bort "den lilla resten"

Klipp- ---
The good news is that the patch is ready. The bad news is that we have encountered some problems with the server infrastructure, making downloading DLCs impossible. We want to apologize to our fans for not meeting our target of delivering the patch last night. We will update you when we know more.

Medlem
Skrivet av Flaxe:

Sen den där questen Troll Trouble, vad är speciellt med den? Såg den i ett DLC-pack men jag har redan gått in i Chapter 2 nu. Går det att gå tillbaka och göra den senare?

Jag gick också vidare i spelet då det uppdraget inte funkade trots att jag laddade ner DLC:et, är rätt säker på att man inte kan gå tillbaks när man gått vidare till nästa kapitel. Får vänta med det till nästa genomspelning, det är ju fan två olika spel i stort sett beroende på vem man vill stödja i kapitell ett.

Medlem

Added the option to invert the mouse. <- Kan inte förstå hur något så viktigt kunde ha utelämnats.

Skrivet av Wartex:

Added the option to invert the mouse. <- Kan inte förstå hur något så viktigt kunde ha utelämnats.

Men jag fattar inte ... styr ni musen som när ni flyger flygplan där ner är upp o upp är ner :crazy:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Wartex:

Added the option to invert the mouse. <- Kan inte förstå hur något så viktigt kunde ha utelämnats.

Men jag fattar inte ... styr ni musen som när ni flyger flygplan där ner är upp o upp är ner :crazy:

För att ta mitt exempel så är det ju från då man började spela på PC så var det ju invert mouse då man körde flygsims och spel som tex Descent.
Om mitt minne inte sviker mig var invert mouse standard i de första shooters som kom (?) kan dock inte svära på den saken.
Sen har det ju följt med av bara farten och när man väl vant sig är det skitsvårt att köra annat.

Medlem
Skrivet av D.K:

Logitech har själva sagt att felet ligger hos dem (på deras egna forum) och att dom skyndar sig för att släppa en fiX. Det är ju fler spel som lider av detta, Brink tex. Jag förstår att spelutvecklarna inte kan tänka på att göra spelet kompatibelt med all olika specialhårdvara som finns där ute, det får de tillverkarna sjävla se till att göra när de kommer med ful/speciallösningar på saker som tex 7.1-ljud.

Lustigt för jag har inga problem med Brink och mitt G35 =o som sagt: med PC så är alla hårdvarufel från fall till fall.

hmm kan du möjligen länka till det du läste på Logitech? Allt jag hittar på Logitechs forum var hur man gör ändringen till stereoljud genom lurarna:
http://forums.logitech.com/t5/PC-Gaming/The-Witcher-2-G35-FIX...
Den andra var angående någon handkontroll.
Inget på dessa står det att de säger att felet ligger hos dem. Men man kan ju tycka att det borde gå att stänga av 7.1 simuleringen genom deras control panel pryl.
Sedan att det är en ful/speciallösning för 7.1 är ju knappast en ny sak heller, har funnits i ett X antal år och 7.1 system är inte heller direkt jätte ovanliga, i princip vart enda ljudkort som är inbyggt i moderkort idag har stöd för 7.1.
Men att utelämna stöd för i princip den största tillverkaren av kringutrustning i ett spel, oavsett utvecklare, är ändå det konstigaste draget någon gjort.

Men frågan är ju förvirrande. Varför funkar Brink för mig men inte Witcher 2. Speciellt om det är som du säger att folk har problem med G35 i Brink, för jag kan inte direkt se något när jag googlar efter Brink och G35. Det enda som jag hittar som är relaterat till G35 är ljud glitchen som gäller för de flesta spelarna, inte bara de som har headsetet, vilket är återigen då utvecklarens problem.

Jag vill bara få valuta för pengarna, och Witcher 2 är det första spelet jag fått problem med mina G35.

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Wartex:

Added the option to invert the mouse. <- Kan inte förstå hur något så viktigt kunde ha utelämnats.

Men jag fattar inte ... styr ni musen som när ni flyger flygplan där ner är upp o upp är ner :crazy:

För att ta mitt exempel så är det ju från då man började spela på PC så var det ju invert mouse då man körde flygsims och spel som tex Descent.
Om mitt minne inte sviker mig var invert mouse standard i de första shooters som kom (?) kan dock inte svära på den saken.
Sen har det ju följt med av bara farten och när man väl vant sig är det skitsvårt att köra annat.

Mja jo invert mouse brukar väll finnas och gjorde det kanske redan i början men tror inte det var standard... Descent ja det var kul , körde jag med joystick


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Överskattat spel. Finns alldeles för många brister och så är det förbaskat kort (jag har gjort alla sido quests och dödat alla monster och spelat igenom det 3 gånger, så ja jag kan påstå det!)!!!!!

Skrivet av Dreako:

Överskattat spel. Finns alldeles för många brister och så är det förbaskat kort (jag har gjort alla sido quests och dödat alla monster och spelat igenom det 3 gånger, så ja jag kan påstå det!)!!!!!

ska det inte vara runt 20 - 25 timmar?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Dreako:

Överskattat spel. Finns alldeles för många brister och så är det förbaskat kort (jag har gjort alla sido quests och dödat alla monster och spelat igenom det 3 gånger, så ja jag kan påstå det!)!!!!!

Men du gillar spelet i alla fall... med tanke på att du spelat igenom det 3 gånger.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar