The Witcher 2 Securom-fritt på Steam

Robot
The Witcher 2 Securom-fritt på Steam

Ryktet om att Steam-versionen av The Witcher 2 nyttjar ökända Securom dementeras.

#valve, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt


Medlem
The Witcher 2 Securom-fritt på Steam

Bra

Inaktiv

Eftersom Steam i sig är DRM så finns det inget som är "DRM-fritt på Steam". Alls.

Medlem

Hej, har en fråga till er som har köpt the Witcher 2, jag har lag i spelet inte hela tiden men det kommer då och då har testat på low, medium och high. Mitt system i7 860 2.80GHz 8mb, ett HD 5850 1GB och 4GB ram 1600Mhz, när jag går in på Video, och trycker på Auto-detect best settnings så blir det på high, endån har jag lag i spelet som sagt har lag i low och medium med, men det lagar lite mindre känns det som på high :-/ någon som har samma problem ?

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Eftersom Steam i sig är DRM så finns det inget som är "DRM-fritt på Steam". Alls.

Nja, allt man behöver göra är att aktivera spelet i Steam sen är det bara att köra. Steam installerar inga DRM-skit på datorn som skapar massor av problem (Punkbuster!!)

Moderator | Testpilot
Skrivet av booNZXTood:

Hej, har en fråga till er som har köpt the Witcher 2, jag har lag i spelet inte hela tiden men det kommer då och då har testat på low, medium och high. Mitt system i7 860 2.80GHz 8mb, ett HD 5850 1GB och 4GB ram 1600Mhz, när jag går in på Video, och trycker på Auto-detect best settnings så blir det på high, endån har jag lag i spelet som sagt har lag i low och medium med, men det lagar lite mindre känns det som på high :-/ någon som har samma problem ?

Jag har samma problöem så du är inte ensam.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Eftersom Steam i sig är DRM så finns det inget som är "DRM-fritt på Steam". Alls.

Nja, allt man behöver göra är att aktivera spelet i Steam sen är det bara att köra. Steam installerar inga DRM-skit på datorn som skapar massor av problem (Punkbuster!!)

Men Steam är fortfarande i sig DRM. Att påstå att ett Steam-spel är "DRM-fritt" är inkorrekt då alla Steam-spel använder sig av Steams DRM.

Inaktiv

Jag har köpt det via gog.com (eftersom jag hatar DRM) och jag stängde av anti-a och lite annat och då flöt det på bra. Men visst, det är inte super-optimerat.

Att Steam inte installerar något annat på datorn än sig självt (i sig en ren styggelse) förändrar inte faktum att det ÄR drm. Allt som inskränker dina möjligheter att använda informationen är DRM. Inkl. disc check, online-aktivering, begränsningar i hur många datorer du får installera på osv.

Rubriken ändrad for GREAT JUSTICE, efter Mjauvs synnerligen korrekta anmärkning!

Inaktiv

...och magsåret börjar dra ihop sig igen. Happy-feelings.

Medlem

Är de någon som har det problemet med spelet att när man startar det så ser allllt bra ut, alla menyer å i början av spelet när de kommer text. MEN när texten försvinner å dom första cutscenes* börjar, så är de typ som att skärmen är vit å de endå man ser är lite konturer på Geralt??? Sen när man väl ska börja spela så är det typ som en gul dimma som man ser ! pyttelite konturer på geralt, ljud å allt är bra men grafiken är helt störd, då menar jag HELT störd :S :(((((

Lite specs:

Processor : AMD Phenom II x6 1100T black edition processor . 3.3 ghz
Grafik : Sapphire radeon HD 6870 x2
memory : Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB (Egentligen 1600 mhz men moderkortet klarar bara 1333 )
moderkort : ASUS M4A89GTD PRO/USB3,
SSD: Corsair SSD Force Series™ F60, 60GB

1 TB hårddisk!
Windows 7 professional x64

testat allt som går:( Drivers å allt är nytt då datorn inte är gammal (mindre än månaden!)
Tacksam för svar!! :-DDDD pz

Medlem

Oj oj, här behövs det nog patchas lite optimerar på detta spel, låter ju inte så bra!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Eftersom Steam i sig är DRM så finns det inget som är "DRM-fritt på Steam". Alls.

Nja, allt man behöver göra är att aktivera spelet i Steam sen är det bara att köra. Steam installerar inga DRM-skit på datorn som skapar massor av problem (Punkbuster!!)

Sist jag kollade var Punkbuster inget DRM. Det är ett anti-cheat-system.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Eftersom Steam i sig är DRM så finns det inget som är "DRM-fritt på Steam". Alls.

Nja, allt man behöver göra är att aktivera spelet i Steam sen är det bara att köra. Steam installerar inga DRM-skit på datorn som skapar massor av problem (Punkbuster!!)

Sist jag kollade var Punkbuster inget DRM. Det är ett anti-cheat-system.

Och den mängd problem Punkbuster skapar är helt otroligt. Har haft kompisar som fått problem med sina överklockningar eftersom Punkbuster trodde det var fusk och satte tillbaka alla frekvenser till original, ojsan.

Medlem

För att det inte ska bli en lång utdragen diskution om vad som räknas som DRM så kommer den korrekta definitionen här : http://sv.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management.

Så jo, Mjauv har delvis rätt. Även om inte Punkbuster skulle räknas som det

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Eftersom Steam i sig är DRM så finns det inget som är "DRM-fritt på Steam". Alls.

Nja, allt man behöver göra är att aktivera spelet i Steam sen är det bara att köra. Steam installerar inga DRM-skit på datorn som skapar massor av problem (Punkbuster!!)

Sist jag kollade var Punkbuster inget DRM. Det är ett anti-cheat-system.

Och den mängd problem Punkbuster skapar är helt otroligt. Har haft kompisar som fått problem med sina överklockningar eftersom Punkbuster trodde det var fusk och satte tillbaka alla frekvenser till original, ojsan.

aa och sen finns det exempel som mig som aldrig haft problem med pb, inte svårare än att köra pb_setup.exe och de flesta jag känner har aldrig haft strul med det heller. Det kommer ifrån någon som kört moh,cod m.m seriöst sedan länge och med cod serien har ju PB hängt på hela vägen.. precis som i BF serien.

Medlem
Skrivet av rezzmaistro:

Är de någon som har det problemet med spelet att när man startar det så ser allllt bra ut, alla menyer å i början av spelet när de kommer text. MEN när texten försvinner å dom första cutscenes* börjar, så är de typ som att skärmen är vit å de endå man ser är lite konturer på Geralt??? Sen när man väl ska börja spela så är det typ som en gul dimma som man ser ! pyttelite konturer på geralt, ljud å allt är bra men grafiken är helt störd, då menar jag HELT störd :S :(((((

Lite specs:

Processor : AMD Phenom II x6 1100T black edition processor . 3.3 ghz
Grafik : Sapphire radeon HD 6870 x2
memory : Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB (Egentligen 1600 mhz men moderkortet klarar bara 1333 )
moderkort : ASUS M4A89GTD PRO/USB3,
SSD: Corsair SSD Force Series™ F60, 60GB

1 TB hårddisk!
Windows 7 professional x64

testat allt som går:( Drivers å allt är nytt då datorn inte är gammal (mindre än månaden!)
Tacksam för svar!! :-DDDD pz

Tyvärr måste jag säga att det är bara att vänta med att spela till riktiga drivers/caps kommer ut till AMD korten för just nu är CrossfireX kaos i Witcher 2

Medlem

Kul om man ens kunde spela spelet. (och ja jag klarar recommended men spelet startar inte)

Medlem

Perfekt ! Jag har införskaffat ny dator precis. Utrustningen kan ni se på min profil. Hoppas jag kan maxa spelet, vad tror ni ?

Medlem
Skrivet av AblacK:

Perfekt ! Jag har införskaffat ny dator precis. Utrustningen kan ni se på min profil. Hoppas jag kan maxa spelet, vad tror ni ?

Det beror på, jag kör med ett GTX 570 och det laggar på Ultra instälningarna men det är bara lite. Hoppas de kan fixa till det lite i en patch för patchar verkar de släppa, redan i går vid midnatt kom den första.

För övrigt så köpte jag mitt spel via GOG. Lyckades förbeställa bara några timmar innan släpp och ska få tillbaks pengarna från mitt steam-förköp. Hyffsad service av Steam faktiskt. Bytte för att slippa DRM och kom på att jag skulle behöva ha steam med pop ups och skit som förstör spelupplevelsen.

Medlem

en god nyhet. SecuRom innebär nästan alltid problem.

Medlem

Jag sitter på en i5 2500 med 8GB RAM och en gammal Nvidia GTX 260, jag spelar spelet på High och det flyter på fint med flera fiender samtidigt.

Gillar skarpt hur bra det här spelet fungerar faktiskt.

Medlem

sjukt att spelet inte stödjer 16:10 , letterbox när jag lirar så sjukt besviken

Medlem
Skrivet av Oneone:

sjukt att spelet inte stödjer 16:10 , letterbox när jag lirar så sjukt besviken

Woah, what, seriöst? Så 1680x1050 stöds exempelvis inte? Det kändes ju inte bara lite skumt, med tanke på hur många äldre spel som har stöd för 16:10.

Inaktiv

Varför skulle någon köpa det på steam när man kan köpa det billigare på gog.com och få det helt utan DRM och dessutom få två spel från sajten på köpet?

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Eftersom Steam i sig är DRM så finns det inget som är "DRM-fritt på Steam". Alls.

Nja, allt man behöver göra är att aktivera spelet i Steam sen är det bara att köra. Steam installerar inga DRM-skit på datorn som skapar massor av problem (Punkbuster!!)

Sist jag kollade var Punkbuster inget DRM. Det är ett anti-cheat-system.

Och den mängd problem Punkbuster skapar är helt otroligt. Har haft kompisar som fått problem med sina överklockningar eftersom Punkbuster trodde det var fusk och satte tillbaka alla frekvenser till original, ojsan.

Oj
Jag föredrar i alla fall PB framför VAC, men jag har också haft lite problem med det.

Skrivet av raefzm88:

en god nyhet. SecuRom innebär nästan alltid problem.

Jag har aldrig haft problem med SecuRom, men å andra sidan kanske jag inte har spelat något spel som använder sig av det.

Om jag vore intresserad av Witcher 2 skulle jag skaffat non-steam.

Medlem

16:10 vore som sagt trevligt.. hela launchen är en katastrof, deras server (för te.x DLC'n) fungerar inte. Hittils är det bara ryssarna som fått day-1 (kan väl knappast kallas så längre heh) patchen på runt 400MB som fixar massor av grejer.. Som vanligt, bara att vänta nån månad innan man spelar så man inte får en halvdan upplevelse (eller iaf en sämre upplevelse än om man inte väntat)...


signatur
Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av rezzmaistro:

Är de någon som har det problemet med spelet att när man startar det så ser allllt bra ut, alla menyer å i början av spelet när de kommer text. MEN när texten försvinner å dom första cutscenes* börjar, så är de typ som att skärmen är vit å de endå man ser är lite konturer på Geralt??? Sen när man väl ska börja spela så är det typ som en gul dimma som man ser ! pyttelite konturer på geralt, ljud å allt är bra men grafiken är helt störd, då menar jag HELT störd :S :(((((

Lite specs:

Processor : AMD Phenom II x6 1100T black edition processor . 3.3 ghz
Grafik : Sapphire radeon HD 6870 x2
memory : Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB (Egentligen 1600 mhz men moderkortet klarar bara 1333 )
moderkort : ASUS M4A89GTD PRO/USB3,
SSD: Corsair SSD Force Series™ F60, 60GB

1 TB hårddisk!
Windows 7 professional x64

testat allt som går:( Drivers å allt är nytt då datorn inte är gammal (mindre än månaden!)
Tacksam för svar!! :-DDDD pz

Tyvärr måste jag säga att det är bara att vänta med att spela till riktiga drivers/caps kommer ut till AMD korten för just nu är CrossfireX kaos i Witcher 2

Ja har ordnat det! Läste mig till ett bra sätt å fixa det på the witcher's hemsida! De man får göra är att stänga av AntiAliasing i CCC! sen funkar de fin fint med crossfire:)

thx för svar:-)

Medlem

Alla med lagg och oflyt i Witcher 2, med grafikinställningar som era kort borde klara av.

Har ni Nvidia, ta bort alla 3D-drivrutiner från datorn, och ni skall se att poof! så har ni grymt bra flyt!

Medlem
Skrivet av CyberDOG:
Skrivet av Oneone:

sjukt att spelet inte stödjer 16:10 , letterbox när jag lirar så sjukt besviken

Woah, what, seriöst? Så 1680x1050 stöds exempelvis inte? Det kändes ju inte bara lite skumt, med tanke på hur många äldre spel som har stöd för 16:10.

Jodå det stöds, det blir pyttelite svart längst upp och längst ned. Innan folk började grina illa om det på nätet så märkte jag inte ens att jag hade dem.

1
Skriv svar