Dungeons & Dragons: Daggerdale

Robot
Dungeons & Dragons: Daggerdale

Papper och penna-klassikern som elektronisk underhållning, vi sätter på oss fantasyskägget och tar en tur till de korta knivarnas dal.

#bedlam-games, #dungeons-dragons-daggerdale


Inaktiv
Dungeons & Dragons: Daggerdale

Testade demot på xboxen, kom fram till ungefär samma slutsatser

Medlem

Synd, jag hoppades ärligt talat en del på det här spelet, verkade bli ett kul Dungeon Crawl spel but alas, some things are not meant to be.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Hur fan lyckades de med att göra knappmos av DnD?

En tår föll från ett krossat hopp.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

En av utvecklarna som jag känner berättade för mig att ska man spela Daggerdale bör man vänta tills det släpps på Steam på PC:n i slutet av juni. Dom hade helt enkelt inte tid att fixa alla buggar innan släppdatumet.

Medlem

Minns att ettan var buggad åt helvete.

Medlem

Bra recension, informativ och läsnyttig.
Måste tyvärr också hålla med om betyget, hade förhoppningar på detta spel men tyvärr blev jag avskräckt efter att ha testat demot. Det fanns ingen del av det som tilltalade mig alls, i dess nuvarande skick. Gör om och gör rätt!

Medlem

Tack Mats för en bra recension..eller varning snarare sagt, kanske hade skaffat spelet om du inte hade varnat oss.
Riktigt synd att dom skulle göra spelet så dåligt, jag älskar D&D och såg fram emot ett nytt spel i serien.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är en budgettitel och Bedlams första spel som en studio - min bekantskap i studion sa att dom var mycket väl medvetna om att storyn var lövtunn och att striderna inte har så mycket djup, men menar ändå på att co-op ska vara rätt så kul. Jag har inte testat det själv, så jag vet inte. Däremot ska Bedlam ha en "riktig" RPG-titel på G, men den vägrade han berätta något om.

Medlem

Jaja, blir ett köp i vilket fall för min del när den satans PS Store kommer upp igen. Det kostar väll inte så mycket? 1200MS poäng på xbox, vad blir det? 170kr eller nåt?

Medlem

Va tråkigt, hade sett fram emot ett billigt bra alternativ till Dark Alliance serien, men tji fick alla

Medlem

Tja, det hade nog kunnat bli bra med en månad utvecklingstid till... Nu är det bara jobbigt, tyvärr. Som någon sade, det kanske blir bättre på PC :).

Medlem

Tunnorna fick förresten inte plats. Nästan allt man hittar ligger i tunnor, som måste slås sönder, men man står rätt ofta och slår på en tunna utan att träffa den! Och när man väl gör det måste man ibland trycka Y för att plocka upp vad det nu är, ibland bara gå EXAKT över det (missa inte med en millimeter, då plockar du inte upp det). Lite irriterande.

Pluspoäng dock för att man efter en stunds spelande stöter på en tunnbindare som undrar vad det är för idiot som har sönder alla hans tunnor :).

Någon här som vill spela en D&D Dark Sun Kampanj med mig?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Ase
Medlem

konsollifiering som vanligt

Ase
Medlem

bättre då & lägga tiden på d&d på riktigt eller på stormreach gratis mmo som har bra rollspelskänsla i grupp & oxå under begränsad tid /session väldigt kul. Konsoll rpg är inget annat än skämt ,konsoller möjliktvis bilspel (inkl. ratt då) annars bara familjeunderhållning + barnspel

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Pluspoäng dock för att man efter en stunds spelande stöter på en tunnbindare som undrar vad det är för idiot som har sönder alla hans tunnor :).

Haha, bra att det åtminstånde finns något bra med spelet Älskar D&D humor


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ja, men synd att det är det enda roliga som händer första timmen :).

FM-guru
F.d. Sisyr

"en NPC som stirrar dött rakt ut i luften medan illa skriven text scrollar fram över hans huvud. "

Lustigt. Kanns som en ganska passande beskrivning av recensionen nar man ser skribentens bild.

Medlem

Klara besked. Tack.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

tyckte detta var ganska bra tills när jag skulle till slutbossen lvl 9 med en kompis då buggar det så ALL DATA min karaktär hade försvann inga vapen spells levlar eller nånting helt nollställt hur j*vla svårt är det att beta testa?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Skrivet av Mats Nylund:

Pluspoäng dock för att man efter en stunds spelande stöter på en tunnbindare som undrar vad det är för idiot som har sönder alla hans tunnor :).

Som Krukmakaren i Outcast, men han blev glad för hanns försäljning sköt i höjden.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Angående rollspelet D&D; Det är fortfarande en mastodont på marknaden, men numera inte totalt dominerande. Det finns en konkurrent som har växit enormt och faktiskt under något kvartal varit större i försäljning än D&D. Konkurrenten är Pazios Pathfinder som baseras på de tidigare 3.5 reglerna. Rent teoretiskt kan man säga att det ändå är gamla D&D-regler, men det är inte samma värld och görs inte av samma bolag så därför är det åtskilt. Blir intressant att se när det kommer något datorspel baserat på det.

Pansarknekt

"...och dess många regler och tillägg har gjort åtskilliga fantasyrollspel onödigt komplicerade och svårgenomträngliga" - äh beror snarare på dåliga designval från utvecklarna skulle jag påstå.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

"...och dess många regler och tillägg har gjort åtskilliga fantasyrollspel onödigt komplicerade och svårgenomträngliga" - äh beror snarare på dåliga designval från utvecklarna skulle jag påstå.

Sant, det är utvecklarna som valt att ha med för mycket av sifferpillet, eller helt enkelt gjort ett gränssnitt man inte förstår. Men det är ändå D&D-reglernas som ställer till det, om utvecklarna är för korkade för att dölja dem bakom något mer lättfattligt.

1
Skriv svar