Sony: "Vi jobbar på Playstation 4"

Robot
Sony: "Vi jobbar på Playstation 4"

Framtiden är kanske närmare än vad vi tror. Sony bekräftar själva att de redan utvecklar Playstation 4.

#sony


Medlem
Sony: "Vi jobbar på Playstation 4"

PS4 nästa E3 då kanske. Blir lagomt. Inte redo att kassera PS3an och rusta upp datorn för nästa generation än.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem
Medlem

Nähmen titta solen kom fram, tror jag lever i nuet och tar en kall öl på balkongen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Intressant. Om Nintendo presenterar nytt denna E3 så kommer säkert Microsoft inte ligga långt efter. MS var ju väldigt angelägna om att få ut 360 tidigt innan PS3 den här generationen och denna strävan kvarstår säkert. Om Nintendo som misstänkt blir först så blir det allt mer angeläget för MS att få ut en uppföljare snabbt, särskilt som att Nintendos nya konsol lär piska både 360 och PS3 i prestanda.

Medlem

Trodde dom inte hade tid med sånt.. Trodde dom bara jagade pirater o har fullt upp med psn. ORG!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag kommer nog bojkotta Sony efter dom här attackerna. Playstation Store är fortfarande nere och det har nästan gått 2 veckor sen PSN återupplivades utan nån info om när allt är återställt. Satsar nog antingen på Wii 2 eller Xbox 720 om jag ska köpa en ny konsol i framtiden.

Medlem

Fy


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av zAjben:

Intressant. Om Nintendo presenterar nytt denna E3 så kommer säkert Microsoft inte ligga långt efter. MS var ju väldigt angelägna om att få ut 360 tidigt innan PS3 den här generationen och denna strävan kvarstår säkert. Om Nintendo som misstänkt blir först så blir det allt mer angeläget för MS att få ut en uppföljare snabbt, särskilt som att Nintendos nya konsol lär piska både 360 och PS3 i prestanda.

Tror samtidigt Microsoft och Sony kommer vilja ha lite samma teknik för att man skall kunna porta till båda konsollerna enkelt. Nintendo kör ju sitt eget race mer. Något som ifs skadade Wii en hel del (Läs inte försäljningsmässigt). Hade Wii kunnat kört samma spel som PS3 och 360 rent tekniskt hade ju Wii varit en konsoll värd att köpa bara för portningarna.

Jag tror nästa generation kommer bli som denna. Wii kör sitt eget race med Café som dom utannonserar nu på E3 medans Microsoft och PS3 utannonserar deras konsoller på nästa eller nästnästa E3 med liknande och bättre grafisk potential.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Jag kommer nog bojkotta Sony efter dom här attackerna. Playstation Store är fortfarande nere och det har nästan gått 2 veckor sen PSN återupplivades utan nån info om när allt är återställt. Satsar nog antingen på Wii 2 eller Xbox 720 om jag ska köpa en ny konsol i framtiden.

Hade kunnat hänt vem som helst. Flyg med flygbolaget som nyss krashat brukar jag säga. För ingen kör säkrare än någon som precis krockat. Nästa gång är det Microsoft eller Nintendo's tur.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hade kunnat hänt vem som helst. Flyg med flygbolaget som nyss krashat brukar jag säga. För ingen kör säkrare än någon som precis krockat. Nästa gång är det Microsoft eller Nintendo's tur.[/quote]

Håller med


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Jag kommer nog bojkotta Sony efter dom här attackerna. Playstation Store är fortfarande nere och det har nästan gått 2 veckor sen PSN återupplivades utan nån info om när allt är återställt. Satsar nog antingen på Wii 2 eller Xbox 720 om jag ska köpa en ny konsol i framtiden.

Men sluta tramsa... vilket företag som helst står på ruinens brant med hackare bakom varje hörn!
Vill det sig illa så åker vilket större företag dit ändå... nu var det Sony och det är bättre att dom är klara med sina brister innan dom öppnar upp igen inte sant?

Förövrigt så har väl både 760 och PS4 varit i utveckling länge... säkert redan innan vi köpte våra första versioner av bägge märkena:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Släpp skiten iår.

Medlem

Läste I år som 1 år. X)
Så 1 röst är fel... flämt! ;]


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

oh shit, dom uppfinner en Project Café- och Xbox 720-dödare innan dom ens kommit ut på marknaden!
steget före minsann!

Medlem

Nintendo lär ju ligga efter igen grafiskt mot ps4 och nästa Xbox.

Medlem

Presentation 2012, försäljning 2013.

Btw, vad han menar med "lång tid framför sig" är att de kommer "göra en ps2", dvs. låta dem köra parallellt

Medlem

Sen så är ju inte direkt presentera = lansera vilket är det relevanta datumet. Jag tror, presentation 2013, lansering 2014.

Medlem
Skrivet av zAjben:

Intressant. Om Nintendo presenterar nytt denna E3 så kommer säkert Microsoft inte ligga långt efter. MS var ju väldigt angelägna om att få ut 360 tidigt innan PS3 den här generationen och denna strävan kvarstår säkert. Om Nintendo som misstänkt blir först så blir det allt mer angeläget för MS att få ut en uppföljare snabbt, särskilt som att Nintendos nya konsol lär piska både 360 och PS3 i prestanda.

Onekligen intressanta funderingar
Personligen tror att MS vill satsa på att få ut sin konsol tidigt för att utvecklare ska vara bekväma med den när Ps4 släpps så MS kan vara lead platform ännu en generation, för att inte tala om nya exklusiva (CoD) äventyr i äkta HD som lär locka många.
Å andra sidan är Sony väl medvetna om detta och lär inte ge sig utan en rejäl strid, tror inte de kommer släppa sin så långt efter igen, och inte till så högt pris heller. Kanske det blir spelen som avgör, och tjänsterna, istället för hårdvaran?

Skrivet av Preed:

Tror samtidigt Microsoft och Sony kommer vilja ha lite samma teknik för att man skall kunna porta till båda konsollerna enkelt. Nintendo kör ju sitt eget race mer. Något som ifs skadade Wii en hel del (Läs inte försäljningsmässigt). Hade Wii kunnat kört samma spel som PS3 och 360 rent tekniskt hade ju Wii varit en konsoll värd att köpa bara för portningarna.

Jag tror nästa generation kommer bli som denna. Wii kör sitt eget race med Café som dom utannonserar nu på E3 medans Microsoft och PS3 utannonserar deras konsoller på nästa eller nästnästa E3 med liknande och bättre grafisk potential.

Det tvivlar jag däremot på, är det någon som alltid varit "tvärs över"/kört på sitt eget race så är det ju faktiskt Sony. Deras Cell arkitektur liknar ingan annan på marknaden, och så har det varit med deras konsoler genom historien, både dess styrka och svaghet.
Nintendo däremot har sagt att de ville satsa på en konsol för alla, att även hardcore gamers skulle köpa den, och framförallt att den ska vara kompatibel med 360 och Ps3, så det ska gå snabbt och lätt att porta. Nintendo har nog insett att casual-marknaden är mättat för några år, och att de inte kan konkurrera med Kinect/Move ännu, så de struntar helt i det. Satsar på en billig men bra konsol, klassiska mario och Zelda som åtföljs av såväl CoD som Battlefield och annat.

Om de följer den tanken är det mycket möjligt att de flesta 360/Ps3 spelare kan tänka sig att byta till en billigare Nintendo-konsol, och få njuta av HD spel samt annat gott (Wii klassiker) medan man väntar på att Xbox 1080/Ps4 ska gå ner i pris och hinna få ett godkänt spelutbud, samt slippa initiala problem med hårdvara och mjukvara.
Då både MS och Sony sagt att deras konsoler ska vara billigare denna gång är ju risken att hårdvaran blir sämre, å andra sidan är blu-ray och liknande billigt nu, en multi-core processor kostar lite, 4Gb ram får du för en spottstyver etc. Det enda som fortfarande kostar mycket är ju grafikkorten, men där har utvecklingen gått jämförelsevis långsamt. Ska bli kul att se vad företagen levererar iaf

Medlem

Herp derp. How about never?

Medlem

Gött hoppas att det kommeer till nästa års julhandel. Det vore fantasktiskt då jag längtar efter nästa generation.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Gött hoppas att det kommeer till nästa års julhandel. Det vore fantasktiskt då jag längtar efter nästa generation.

Köp en pc

Medlem

tidigast nästa år, dom har inte ens en ide att visa upp, ms och sony lev tagna på sägnen av n...båda sidorna har väntat med ny konsol för att dom har kunnat....hade ms o sony haf någonting på pappret så hade dom visat det för att snuva n på kakan..just my thougth.... så nästa år presenteras dom det och julhandel 2013/14 så kommer dom försöka vara färdig med lanseringen.

Medlem

Jag undrar ifall dom vill konkurera med Wii 2 hypen och bestämmer sig för att visa upp konsolen under årets E3 eller om dom tar det lugnt och visar den nästa år...

alla dessa frågor :S


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av MMO4Life:

Jag kommer nog bojkotta Sony efter dom här attackerna. Playstation Store är fortfarande nere och det har nästan gått 2 veckor sen PSN återupplivades utan nån info om när allt är återställt. Satsar nog antingen på Wii 2 eller Xbox 720 om jag ska köpa en ny konsol i framtiden.

Hade kunnat hänt vem som helst. Flyg med flygbolaget som nyss krashat brukar jag säga. För ingen kör säkrare än någon som precis krockat. Nästa gång är det Microsoft eller Nintendo's tur.

Håller med helt.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av MMO4Life:

Jag kommer nog bojkotta Sony efter dom här attackerna. Playstation Store är fortfarande nere och det har nästan gått 2 veckor sen PSN återupplivades utan nån info om när allt är återställt. Satsar nog antingen på Wii 2 eller Xbox 720 om jag ska köpa en ny konsol i framtiden.

Men sluta tramsa... vilket företag som helst står på ruinens brant med hackare bakom varje hörn!
Vill det sig illa så åker vilket större företag dit ändå... nu var det Sony och det är bättre att dom är klara med sina brister innan dom öppnar upp igen inte sant?

Förövrigt så har väl både 760 och PS4 varit i utveckling länge... säkert redan innan vi köpte våra första versioner av bägge märkena:-)

Alltid är det nån som nappar så fort man kritiserar nånting. Varför starta upp PSN om man inte har nån användning för det? Man kan ju inte ens använda "Redeem Code" för att låsa upp extramaterialet till dom senaste spelen. Dom borde ha tänkt ut en bättre plan.

Medlem

Dom kan kanske utannonsera PS4 i år men lär absolut inte släppas förns 2012/2013.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av MMO4Life:

Jag kommer nog bojkotta Sony efter dom här attackerna. Playstation Store är fortfarande nere och det har nästan gått 2 veckor sen PSN återupplivades utan nån info om när allt är återställt. Satsar nog antingen på Wii 2 eller Xbox 720 om jag ska köpa en ny konsol i framtiden.

Hade kunnat hänt vem som helst. Flyg med flygbolaget som nyss krashat brukar jag säga. För ingen kör säkrare än någon som precis krockat. Nästa gång är det Microsoft eller Nintendo's tur.

Jag håller med, är det någon som kommer förbättra säkerheten så är det Sony.
Det man inte dör av härdas man av.


signatur

I'm just sayin...

Medlem

Man får hoppas på att det blir en dunder sucse som ps2

123
Skriv svar