Medlem
Vilket chassi?

ska sätta ihop en dator i juni men jag kan inte bestämma mig för vilket chassi jag ska skaffa. Så jag tänkte höra lite vilken folk här rekommenderar av dessa två:

Cooler Master 690 II Advanced
eller
Fractal Design Define R3

Ljudnivå är inte så jätteviktigt för mig, det är mer viktigt med bra luftflöde.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

antec p183 men det är väll gammalt nu


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

den var rätt lik Define R3...men jag vill helst hålla mig till de två jag nämnde. Men som det ser ut just nu så blir det nog Cooler mastern


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Fractal Define R3 hade jag valt då jag tycker att Define R3 ett är sjukt trivsamt chassi som också har en alldeles underbar design.


signatur

Have a good time!

aha läste lite för snabbt...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

gnu
Medlem

fractal design är nog den mest populära av en mycket bra anledning.. jävligt tyst/bra luftflöde + billig.

Medlem
Skrivet av gnu:

fractal design är nog den mest populära av en mycket bra anledning.. jävligt tyst/bra luftflöde + billig.

Väldigt silrent också. Typ som Lian Li chassin.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av gnu:

fractal design är nog den mest populära av en mycket bra anledning.. jävligt tyst/bra luftflöde + billig.

jaha, så den är så pass bra alltså...knepigt. Jag är mest fundersam till allt dämpande material + dörren, ökar inte de temperaturen?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

gnu
Medlem

det finns hål vid sidan av dörren samt 2 fläktar som suger in luft genom dom. hur ökar dämpmattorna temperaturen? dom blockerar inte luftflödet på något sätt.

Medlem

jag menade inte att dämpning i sig själv ökade temperaturen. Menade att den kanske försämrade luftflödet. Men om det inte är så är det ju bra. Så då får jag väl överväga dem igen...egentligen är det ju inget stort problem, men av någon anledning så kan jag inte bestämma mig för just vilket chassi jag ska ta. Allt annat gick lätt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar