Angående "Spam"

Medlem
Angående "Spam"

För ett tag sedan fick jag en av mina trådar låst (kommentarstråd till min blogg)

Anledningen var:
"Snälla någon. Posthuntinguppvigling på hög nivå much? Har du koder att ge bort, gör det då på ett annat sätt.
Låst.

Jag gav då bort Spotifyinvites och alla som postade det var femte inlägg fick en invite. Denna lilla "tävling" var inte slut än innan jag fick min tråd låst. Visst, jag kan se varför min tråd blev låst och anledningen. Men jag förstår inte varför min tråd är låst. Men inte andras trådar som cyberpsykes tråd "Gratis biobiljett för deltagare i intervju om spel" eller Carl Johansson-Sundelius tråd "Hänga gubbe".

Det jag vill få ut är alltså varför bara min tråd blev låst och varför trådarna jag länkade till inte är låsta. Jag anser att alla dessa tre trådar ligger på samma nivå. Enligt mig så ska alla tre vara låsta eller alla tre vara öppna.

Jag själv har inget emot någon av dessa trådar. Men om en av trådarna är låsta, så tycker jag nog att alla tre ska vara det, eller att alla ska vara upplåsta. Reglerna bedöms väl på samma sätt hela tiden?

Instämmer, ska det gälla för en ska det gälla för alla, oavsett om man "bara" är bloggare, eller om man är utomstående som vill ha hjälp med sin uppsats. Bra att veta var gränsen dras.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De är inte på samma nivå som spotifyinvitestråden. Syftet med den tråden var ENDAST att få mer inlägg till en tråd, utan att ha ett egentligt innehåll. Posthunting.

Gratis biobiljett till deltagare var en undersökning, där man eftersöker folk för en undersökning och uppdaterar tråden med mer information allt eftersom. Men visst, det bästa hade väl varit om OP valt att uppdatera förstaposten, istället för flera inlägg i rad.

Hänga gubbe är en lek, inte allt olik din egen "Film i 20 dagar" eller "Musik i 30". I båda fallen är de orörda då varje inlägg faktiskt tillför något till trådens innehåll (hur lite det än kanske må vara). Att ha en tråd vars syfte är att bara vart femte inlägg är något vettigt, det är däremot något helt annorlunda.

Edit: Annat exempel, Vill minnas att det fanns en bloggkommentatortråd på nästan 100 inlägg som ENDAST bestod av puns runt fågelrelaterade saker (minns inte vem som hade denna och finner den inte just nu). Den var iofs gränsfall, men där tillfördes något iallafall.


signatur

Videomupp

Den tråden var min "WildThing", jag tyckte själv att den spårade ur rejält och det kommer inte hända igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar