E3 topp 30 – Modern Warfare 3

Robot
E3 topp 30 – Modern Warfare 3
Medlem
E3 topp 30 – Modern Warfare 3

Dom kommer aldrig aldrig få mig att köpa mw3 och sen ska dom troligtsviss dra up black ops 2 några månader efter det här. Säkert som black ops båda två.

Medlem

MW3 är årets mest givna köp.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

MW3 är årets mest givna köp.

Årets mest boykottade ja Det är ju för f*n MW2 med nya maps, samma grafik samma känsla, lika äckligt.
Nää.. Jag håller mig till det svenska företaget DICE ja.

Medlem

allvarligt så tycker jag att folk borde se mer på kvaliteten.... Titta bara på byggnaden som rasar i en trailer... Det saknas damm! Inte fan finns det en skyskrapa som kan rasa samman utan att ge ifrån sig ett tjockt damm moln... Alltså verkar det inte vara så realistiskt och detaljrikt som det borde vara. Dessutom så ser det ju inte speciellt bra ut och har man spelat ett så har man spelat alla i mitt tycke. Jag köpte inte Black ops (och det är jag glad för), men jag har MW2 och CoD 4 MW. Fast genom att CoD 4 var så lyckat så har spelet ett tungt namn så de flesta köper spelet bara för det är CoD. Det jag vill säga så ser spelet helt ärligt ut som skit men jag respekterar de som tycker det ser roligt ut och de som blir imponerade. Jag är verkligen inte imponerad! Har man budget som Activision kan man sätta sig ner och göra ett ordentligt finslipat super bra spel, men det gör dem inte för detta lönar sig mer eftersom folk fortfarande köper hastverk.........

:EDIT: Ja visst det är LITE damm men det borde vara så mycket mer! De har dålig känsla för detaljer kan man lugnt påstå.

Medlem

Jag tycker folk ska bojkotta detta så att de blir tvingade att sätta sig ner och göra ett ordentligt mäster lir igen. För er som köper och stödjer deras hastverk säger jag bara SHAME ON YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Hmm.. Njaa det enda som jag har gillat med cod spelen är single playern och med tanke på att bf3 kommer ut samtidigt så Bf3=Buy Cod=Download

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av StrongBad:

MW3 är årets mest givna köp.

Årets mest boykottade ja Det är ju för f*n MW2 med nya maps, samma grafik samma känsla, lika äckligt.
Nää.. Jag håller mig till det svenska företaget DICE ja.

Låt honom få tycka som han vill. Det låter som om du menar att han har fel, även om det inte går att ha "fel" smak.

Du är en definitiv fanboy med, så du borde inte säga något.

Sluta också med att jämföra 2 spel bara för att de båda är multiplayer-FPS:er.

Medlem

Inget ska bojkottas! Tänk på att det finns fortfarande folk som tycker om CoD serien. Enligt mig så är det synd om NÅTT spel bojkottas. Ju mer spel desto mer alternativ här i livet

Medlem

Man vet ju redan vad man kan förvänta sig utav detta spelet.

Medlem

Hur hamnade denna skit på listan?

Medlem

För att det är den mest framgångsrika spelserien kanske.

Medlem

BF3 all the way.

Medlem

bojkott? nja känner mer så sjukt besviken och lurad av de senaste spelen i serien, så jag tror helt enkelt skiter i att köpa detta..


signatur

woop woop

Medlem

Call of duty eller modern warfare eller vad dom nu vill kallas.
Spelen suger verkligen hästballe.
Har man spelat andra spel innan, så är verkligen deras spel dåliga.
Är man helt noob från ingenstans, så har man ju ingenting att jämföra med, och då är det säkert ok.
BF1 är nog det bästa spelet någonsin, 2:an var väl ok, men inte så bra som det borde ha varit jämfört med 1:an.
Nu hoppas vi på BF3. Lite snabba jeepar, kör över folk och ha kul

Medlem
Skrivet av ohGr:

Call of duty eller modern warfare eller vad dom nu vill kallas.
Spelen suger verkligen hästballe.
Har man spelat andra spel innan, så är verkligen deras spel dåliga.
Är man helt noob från ingenstans, så har man ju ingenting att jämföra med, och då är det säkert ok.
BF1 är nog det bästa spelet någonsin, 2:an var väl ok, men inte så bra som det borde ha varit jämfört med 1:an.
Nu hoppas vi på BF3. Lite snabba jeepar, kör över folk och ha kul

BF1? Antar att du menar 1942... Annars så håller jag med dig, cod måste vara den mest mjölkade serien om finns. Finns inte en chans i världen att jag kommer i härheten av att köpa ett cod igen!


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Då Valve inte ställer upp med något nytt på E3, så blir MW3, för mig, den saftigaste köttbiten. Ser fram mot att se mer!

Medlem
Citat:

BF1? Antar att du menar 1942... Annars så håller jag med dig, cod måste vara den mest mjölkade serien om finns. Finns inte en chans i världen att jag kommer i härheten av att köpa ett cod igen!

Vad menar du med mest mjölkade serie?

Dice har gjort fler battelfield spel än vad det finns cod spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Genemos:

Ha koll på dina fakta innan du vräker ur dig påståenden

Du missa ett cod lir. Det är 7 st.
call of duty 1-3
modern warfare 1
World at war
modern warfare 2
black ops

Dessa är från dice hemsida. 9 st.
1942
vietnamn
modern combat
battelfield 2
2142
bad company 1-2
1943
heroes

Medlem

Bojkotta skiten, MW-serien är fan det sämsta skiten som går att köpa och hur fan kan spelet vara "modern krigföring" när det inte ens finns TANKS eller krävs någon som helst taktik för att vinna??!!! Finns det ens bilar i de här skit spelen? (jag har lirat några minuter och sen avinstallerat skiten så jag har inte hunnit upptäcka fordon om de nu finns)
Tror de att riktigt krig är banor på 10x10 meter där du bara springer och dödar med vapen som ser ut som vattenpistoler och animationer som suger? Fyfan, det går inte att hitta någonting bra med MW-serien (för att inte nämna BO såklart), skulle kunna skriva i flera timmar om hur jävla dåligt det här spelet är men har inte tid...

Medlem

Jag gillar Raven Software och de har enligt mig gjort den bästa tolkningen av Star Wars i första person. Så de kan helt klart göra spel i denna genrer, men det återstår att se vad de kan bidra med till CoD serien. Jag hoppas på att det inte är samma gamla spel utan att kommande MW3 (varför inte Modern Warfare? Tror ni inte på att ni kommer vinna den pågående tvisten eller är det kanske så att ni inte får lov att använda namnet förrän denna tvist är avklarad?) har en del nytt i bagaget men jag tvivlar på det då det egentligen inte finns någon anledning att ändra på ett vinnande recept (och med Bobby Kottick som vd är detta nog något som knappast kommer ändras).

Skrivet av Dreako:

allvarligt så tycker jag att folk borde se mer på kvaliteten.... Titta bara på byggnaden som rasar i en trailer... Det saknas damm! Inte fan finns det en skyskrapa som kan rasa samman utan att ge ifrån sig ett tjockt damm moln

Kan vara motorn som inte klarar av det men det kan också vara för att det som visats är en tidig version av spelet. Själv är jag rätt så imponerad över vad de gjort med den gamla Quake 3 Arena motorn, tror ingen annan motor använts så länge som denna. Jag älskar detaljer i spel och detta är en av anledningarna till att BF 3 gått från att vara ett spel jag antagligen kommer vilja spela till ett spel jag bara måste spela. Så när det kommer till känsla för dessa detaljer och även realism (något som jag också är ett stort fan av) så verkar MW3 inte kunna mäta sig med BF 3 men det betyder inte att det kommer bli ett dåligt spel, däremot får det mig inte lika intresserad av spelet som jag var när det allra första kom (som helt klart lyckades på samtliga av dessa punkter).

Medlem
Skrivet av Flaxe:

Bojkotta skiten, MW-serien är fan det sämsta skiten som går att köpa och hur fan kan spelet vara "modern krigföring" när det inte ens finns TANKS eller krävs någon som helst taktik för att vinna??!!! Finns det ens bilar i de här skit spelen? (jag har lirat några minuter och sen avinstallerat skiten så jag har inte hunnit upptäcka fordon om de nu finns)
Tror de att riktigt krig är banor på 10x10 meter där du bara springer och dödar med vapen som ser ut som vattenpistoler och animationer som suger? Fyfan, det går inte att hitta någonting bra med MW-serien (för att inte nämna BO såklart), skulle kunna skriva i flera timmar om hur jävla dåligt det här spelet är men har inte tid...

Nej i riktiga krig ska man kontrollera A-B-C-D. Och dör du så respawnar du precis som i riktiga krig. Eller , nej just de.

Medlem
Skrivet av Yunfat:
Skrivet av Flaxe:

Bojkotta skiten, MW-serien är fan det sämsta skiten som går att köpa och hur fan kan spelet vara "modern krigföring" när det inte ens finns TANKS eller krävs någon som helst taktik för att vinna??!!! Finns det ens bilar i de här skit spelen? (jag har lirat några minuter och sen avinstallerat skiten så jag har inte hunnit upptäcka fordon om de nu finns)
Tror de att riktigt krig är banor på 10x10 meter där du bara springer och dödar med vapen som ser ut som vattenpistoler och animationer som suger? Fyfan, det går inte att hitta någonting bra med MW-serien (för att inte nämna BO såklart), skulle kunna skriva i flera timmar om hur jävla dåligt det här spelet är men har inte tid...

Nej i riktiga krig ska man kontrollera A-B-C-D. Och dör du så respawnar du precis som i riktiga krig. Eller , nej just de.

Det låter som att du syftar på BattleField-serien, och jag nämnde aldrig någonting om det eller hur? Det du skrev, så är det i alla de här spelen och därför ingenting jag tog upp.

Edit: för att klargöra allt, kolla realismen i spelet och jämför det med andra i samma genre (*host* BF).

Medlem
Skrivet av Yunfat:

Du missa ett cod lir. Det är 7 st.
call of duty 1-3
modern warfare 1
World at war
modern warfare 2
black ops

Dessa är från dice hemsida. 9 st.
1942
vietnamn
modern combat
battelfield 2
2142
bad company 1-2
1943
heroes

Vissa av spelen är dock bara remakes eller portningar till konsol. Modern Combat var egentligen ett BF 2 med en SP-del för konsol (har för mig att den inkluderade en SP kampanj iaf) och 1943 är egentligen 1942 anpassat för konsoler. Heroes är ett gratis spel där CoD inte har någon motsvarighet. Sedan så finns det ett antal expansioner för båda serierna. Men det spelar väl egentligen ingen roll hur många spel som gjorts i en serie, om vi ska snacka om mjölkning av en produkt så är det i så fall avsevärt mer intressant att se på hur ofta denna serie kommer ut och ifall den har stora eller små förändringar. Få spel kan mäta sig med The Sims när det kommer till att mjölka en IP, vet inte hur många expansioner som släppts till denna serie men att det är på tok för många råder det ingen tvekan om. Jag tycker inte detta bara för att jag inte gillar The Sims eller ogillar personen som ligger bakom serien (tvärtom gillar jag många av Will Wrights spel) utan jag tycker helt enkelt att dessa expansioner släpps för tätt och har för få nyheter för att det ska kunna vara befogat att ta betalt för dom.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Yunfat:

Du missa ett cod lir. Det är 7 st.
call of duty 1-3
modern warfare 1
World at war
modern warfare 2
black ops

Dessa är från dice hemsida. 9 st.
1942
vietnamn
modern combat
battelfield 2
2142
bad company 1-2
1943
heroes

Vissa av spelen är dock bara remakes eller portningar till konsol. Modern Combat var egentligen ett BF 2 med en SP-del för konsol (har för mig att den inkluderade en SP kampanj iaf) och 1943 är egentligen 1942 anpassat för konsoler. Heroes är ett gratis spel där CoD inte har någon motsvarighet. Sedan så finns det ett antal expansioner för båda serierna. Men det spelar väl egentligen ingen roll hur många spel som gjorts i en serie, om vi ska snacka om mjölkning av en produkt så är det i så fall avsevärt mer intressant att se på hur ofta denna serie kommer ut och ifall den har stora eller små förändringar.

Jo precis som du nämner att dom gjort om gammla pc spel till konsol är väl mjölkning om nåt, istället för att göra nya.
Jag säger inte att man inte mjölkar med cod serien men tycker inte dice är mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Yunfat:

Jo precis som du nämner att dom gjort om gammla pc spel till konsol är väl mjölkning om nåt, istället för att göra nya.
Jag säger inte att man inte mjölkar med cod serien men tycker inte dice är mycket bättre.

Hade gärna sett att de gjorde annat som att utveckla ett nytt bilspel eller kanske en uppföljare (eller remake) på Benefactor http://www.youtube.com/watch?v=IMUZ34bmk1c. Men det är väl EA som vill att de ska fortsätta utveckla BF spel. Tror inte det är Dice som mjölkar BF serien utan EA, hade de själva fått välja tror jag att de velat göra andra spel än bara fps (det var tack vare detta som IW skapades, för att slippa göra uppföljare på uppföljare men ironiskt nog skedde samma sak hos Activision).

Medlem

Jo är väl tyvärr dom som styr. Var väl likadant med Bungie och Halo serien. Se va dom kan hitta på nu och givetvis vad respawn gör för nått.

Med lite fler utvecklare som utmanar kanske cod serien kan höja sig ett snepp.

Medlem

Boring. Räcker med BF3 för min del.

Jag vill FROM DUST på E3, mycket nyfiken på vad som hänt på den fronten.

Medlem

De för en intressant diskussion kring MW3 och den senaste trailern i senaste EpicBattleCry på http://epicbattleaxe.com/ebc-skirmish-119-kinect-the-dots/ (om man bara är intresserad av CoD så börjar den på 12.42 och slutar vid 16.31). Även senaste Invisible Walls har med en diskussion kring spelet (26.05-38.34) http://www.gametrailers.com/video/episode-161-invisible-walls...

12
Skriv svar