Notifieringssystemet

Medlem
Notifieringssystemet

Hallå!

Först och främst, älskar notifieringssystemet. Lite snabb feedback:

1) När nån skrivit i en tråd man följer så vore det bättre om det i listan istället för flera förekomster av samma tråd skulle finnas enbart en förekomst som bumpades upp när nytt skrivits. Just nu har jag t ex i toppen tre rader som hänvisar till samma tråd. Det lämnar begränsat uttrymme för andra trådar innan man måste börja scrolla.

2) Det verkar som man blir notifierad upp till en viss punkt men sen slutar det helt plötsligt trots att en diskussion fortgått med en dryg sida nya inlägg under lång tidsperiod. Vad kan det bero på?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Antikvitet
Skrivet av jonis:

Hallå!

Först och främst, älskar notifieringssystemet. Lite snabb feedback:

1) När nån skrivit i en tråd man följer så vore det bättre om det i listan istället för flera förekomster av samma tråd skulle finnas enbart en förekomst som bumpades upp när nytt skrivits. Just nu har jag t ex i toppen tre rader som hänvisar till samma tråd. Det lämnar begränsat uttrymme för andra trådar innan man måste börja scrolla.

2) Det verkar som man blir notifierad upp till en viss punkt men sen slutar det helt plötsligt trots att en diskussion fortgått med en dryg sida nya inlägg under lång tidsperiod. Vad kan det bero på?

Hej!

Kul att du gillar systemet.

1) Vi känner till problemet och har på todon att titta på det. Kruxet är att det är olika notistyper som ställer till problem ("svar" respektive "citat") men vi ska nog kunna lösa det.

2) Det här är en feature, inte en bugg. Om man har olästa notiser för en viss tråd så skapas inga nya förrän man läst notiserna. Det är för att inte notisspamma/mailspamma om man som t.ex. nybliven medlem skrivit ett inlägg i en tråd som sedan får 300 svar. Det skulle ju i teorin kunna bli riktigt jobbigt i inkorgen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Systemet är suveränt!

Skrivet av John:

1) Vi känner till problemet och har på todon att titta på det. Kruxet är att det är olika notistyper som ställer till problem ("svar" respektive "citat") men vi ska nog kunna lösa det.

Ahh jag förstår. Det är ju egentligen inget stort problem, bara en liten potentiell vidarepolering hehe.

Skrivet av John:

2) Det här är en feature, inte en bugg. Om man har olästa notiser för en viss tråd så skapas inga nya förrän man läst notiserna. Det är för att inte notisspamma/mailspamma om man som t.ex. nybliven medlem skrivit ett inlägg i en tråd som sedan får 300 svar. Det skulle ju i teorin kunna bli riktigt jobbigt i inkorgen.

Precis, och så ska det såklart fungera! Jag har dock vid minst ett par tillfällen stött på att jag kollat en tråd, eller rent av svarat något, och sen stängt ner maskinen. Dagen efter så får jag ingen notis om att diskussionen fortgått men kollar jag tråden så är det mycket riktigt så. Kan det kanske rent av ha nått att göra med min första iaktagelse? Ponera att nån skrivit i tråden OCH man blivit citerad vid samma notistillfälle. Går man då till tråden via en av länkarna och inte båda så kanske man slutar få notiser?

edit: Kom på att jag inte blivit citerad i en av trådarna jag syftar på så det är förmodligen inte p g a det. ("Rösta fram tidernas spelskurk!")


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

En sak som jag också stör mig om detta nya. Är att om man har t.ex. 3 notifieringar behöver man bara trycka på en för att de andra ska bli "grå" också. Det är jobbigt att hålla koll på vad man sett och inte.

Ish
Medlem

Jag blir notifierad även om trådar jag inte har bevakade. Specifikt "varför läser vi aftonbladet" tråden. Det är lite irriterande.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag blir notifierad även om trådar jag inte har bevakade. Specifikt "varför läser vi aftonbladet" tråden. Det är lite irriterande.

Den tråden har du ju skrivit i, det är (väl?) därför du får notiser om det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ish
Medlem

Men jag vill väl inte ha notiser av varenda tråd jag skriver i heller? Räcker med citat. Och vad är poängen med att ha bevakning om man ändå får notis om det.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Kanske för att bevaka och få notis i en tråd man inte har skrivit i?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Ish:

Men jag vill väl inte ha notiser av varenda tråd jag skriver i heller? Räcker med citat. Och vad är poängen med att ha bevakning om man ändå får notis om det.

Du kan ställa in vad du vill ha notiser från. Mitt FZ > Inställningar > Notiser. Ställ in där vad du vill ha notiser från


signatur

Videomupp

Medlem

Vill påpeka att man faktiskt får två notiser om posts i tråd. Närmare bestämt att någon har "skrivit i" tråden, samt att de har "kommenterat tråden". Är detta en bugg eller jag som gör fel som vanligt? I övrigt håller jag med det Siken skrev högre upp, att om jag kollar en notis, vill jag inte att de andra ska bli gråa även de.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Jag har upptäckt samma sak, när någon kommenterar i min blogg då får jag två notiser till samma svar, mysko?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Bevakar ni tråden ni får två svar ifrån?


signatur
Medlem

Det tycks röra sig om trådar jag skapat själv. Till denna t.ex fick jag bara en notifiering, medans jag i min tråd om Creditsystem, nyss fick två för samma post.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar